Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACK 2.8 193 KM] nie odpala na zimnym silniku

Silniki benzynowe
romanoitaliano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
Lokalizacja: wawa

Post autor: romanoitaliano » 11 paź 2018, 13:07

To zapowietrzanie się przy nalewaniu miałem akurat w 2 innych samochodach- też nie na każdej stacji ale one zapalały idealnie.

Odnośnie mojej pompy. Niestety pompa siemens którą zakupiłem budziła u mnie poważne obawy czy jest produktem oryginalnym vdo i nawet jej nie podłączając odesłałem do sprzedawcy.

Mam zamiar kupić na dniach Magneti Marelli z hurtowni.

Po zamontowaniu napiszę czy pomogło.

Chińskich pompek po 100zł nie chcę brać pod uwagę bo różnie z tego co czytałem z nimi bywa, mogą dawać za małe ciśnienie lub coś być nie tak.

michu2414
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 26 cze 2018, 21:46
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: michu2414 » 14 paź 2018, 21:12

Wymiana filtra paliwa nic nie pomogła...

romanoitaliano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
Lokalizacja: wawa

Post autor: romanoitaliano » 19 paź 2018, 23:23

Koledzy zmieniłem pompę paliwa na Magneti Marelli.
Pompa chodzi tak cicho, że po przekręceniu kluczyka myślałem, że nie działa:) oczywiście auto jeszcze było rozkręcone bez wygłuszeń a nawet tej metalowej maskownicy w podłodze bagażnika. Praktycznie nie słychać już zasysanego powietrza. Bałem się ,że pompa będzie bardzo głośna bo gdzieś czytałem,że ktoś kupił tej firmy i hałasowała (w innym samochodzie akurat)
O dziwno jak wyjąłem pompę z pudełka słyszałem jak by w środku w tej pompie latała jakaś kulka było to dosyć hałaśliwe więc trochę mnie to zdołowało ale jak widać wszystko ok.

Jeśli chodzi o zapalanie auto zapala wyraźnie lepiej na razie na zimno zrobiłem 3 urochomienia i za każdym razem auto zapaliło za pierwszym razem choć potrzebuje jakieś 2-3 sekundy kręcenia zanim załapie nie dusi się jak wcześniej choć dziś zimne mi przez moment się jakby przydusiło podczas ruszania-ruszam celowo od razu na zimnym. Oczywiście jest bez porównania lepiej od tego co było ale nie jest to jeszcze palenie "na dotyk". na razie pojeżdżę trochę i poobserwuje. Możliwe,że jeszcze problem jest też z tym regulatorem paliwa.

odnośnie syczenia z baku jakie miałem wcześniej na razie odpiołem zaworek nad filtrem paliwa a przewód z baku puściłem wolno, przewód do kolektora zaślepiłem testowo. Będę musiał przyjrzeć się temu zaworkowi w sensie wymienić najprawdopodobniej, choć sprawdzę kostkę i jeszcze go przeczyszcze.

I znowu to samo niestety... dziś i wczoraj auto zapaliło już za pierwszym razem ale obroty tak niskie , że po dotknięciu pedału gazu od razu zgasło. Za drugim razem zapaliło na dotyk i od razu normalne obroty...

Zrobiłem od wymiany pompy jakieś 600 km z czego z 500 w trasie część przy ostrzejszej jeździe.. co ciekawe błędy które wcześniej były ( błąd sporadyczny mieszanki i coś z sondami zapalały sie zawsze po skasowaniu po kilkunastu km )zniknęły na dobre

Auto jak już odpali chodzi ok czy na pb czy lpg spalanie ok 12litrów lpg więc w normie

Sprawdzę jeszcze chyba ten regulator i może zamontuję zaworek jednokierunkowy na przewodzie paliwowym bo może cofa się paliwo, jutro jeszcze ponownie przed zimnym rozruchem spróbuje przekręcić kluczykiem kilka razy.

Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale znalazłem przy zmianie oleju urwany przewód podciśnienia po stronie kierowcy idący obok zbiorniczka od wspomagania w kierunku nadkola ale już drugiej części nie znalazłem...

Michał a jak u Ciebie z odpalaniem na zimnym? Jakieś zmiany?

damian7402
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 27 paź 2016, 16:22
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Głuchołazy

[A6 c5 2.8 v6] problem z porannym odpaleniem

Post autor: damian7402 » 01 lis 2018, 03:06

Witam. Wiem że temat był już wałkowany wielokrotnie ale nie znalazłem nic co mogło by mi pomóc. Chodzi o poranne odpalanie, a raczek kłopot z odpaleniem. Zawsze rano jak przyjedzie odpalić moja niunię , to jest ścieżka zdrowia, trzeba bardzo długo kręcić rozrusznikiem zanim załapie , nawet do 5 sek. Na szczęście jeszcze nie jest aż tak zimno i akumulator jeszcze sobie radzi ale obawiam się jak będzie poniżej zera. na początek wymieniłem filtr powietrza, kable zapłonowe, świece, cewkę zapłonową , akumulator i nic. Pierwsze odpalenie to tragedia, ale jak już odpali to przez caly dzień pali jak złoto. Dodam że posiadam LPG i próbowałem przez tydzień tylko na Pb jeździć i też nic. POMOCY.
Ostatnio zmieniony 09 lis 2018, 15:29 przez damian7402, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 lis 2018, 09:23

sprawdziłbym ciśnienie paliwa na listwie czy pompa daję radę

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 lis 2018, 11:44

damian7402, dodaj opis problemu w temacie!
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

damian7402
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 27 paź 2016, 16:22
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Głuchołazy

Post autor: damian7402 » 02 lis 2018, 01:05

bendzji pisze:sprawdziłbym ciśnienie paliwa na listwie czy pompa daję radę
Tez się nad tym zastanawiałem , ale jeżeli auto po odpaleniu i całodziennym jeżdżeniu na Pb nie daje żadnych niepokojących symptomów, to możliwe że to może być pompa paliwa? Czy ona do odpalenia silnika potrzebuje większe ciśnienie, pytam bo nie posiadam żadnej wiedzy na ten temat, a nie chce nabijać kabzy mechanikom którzy powiedzą że z ich strony jest wszystko w porządku a z problemem zostanę sam.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 lis 2018, 15:47

wystarczy że cofnie się z listwy paliwowej

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 02 lis 2018, 15:52

Można spróbować odpalić awaryjne na gazie i zobaczyć czy odpali odrazu.

P.S dostosuj się do polecenia PieterB,
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 02 lis 2018, 18:09

Miałem ten sam problem co rano trzeba było kręcić z 10s zanim odpalił. Problemem jest nieszczelny zawór reduktora, albo nieszczelne wtryski i przez noc gaz zalewa kolektor ssący i dlatego nie chce zapalić. Zakręć zawór i wypal gaz z przewodów, a samochód rano odpali od strzała.

damian7402
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 27 paź 2016, 16:22
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Głuchołazy

Post autor: damian7402 » 03 lis 2018, 15:26

Rzeski_STG pisze:Miałem ten sam problem co rano trzeba było kręcić z 10s zanim odpalił. Problemem jest nieszczelny zawór reduktora, albo nieszczelne wtryski i przez noc gaz zalewa kolektor ssący i dlatego nie chce zapalić. Zakręć zawór i wypal gaz z przewodów, a samochód rano odpali od strzała.
Teraz jestem na etapie sprawdzania szczelności lpg czyli reduktor i wtryski. Pierwsza próba to odpięcie podciśnienia - niestety to nie to . Teraz zakręcęłm zawór na butli wypaliłem cały gaz z układu i zobaczymy. cała diagnostyka o tyle kłopotliwa że trzeba czekać cały dzień aby było wiarygodnie. Gdzieś wyczytałem aby sprawdzić czujniki temp. - są ok. Kolega jeszcze sugerował pompę paliwa, gdy paliwo cofa się z listwy. Pytanko - jak można taka sytuacje zdiagnozować?

P.S. Jednak to nie LPG. Problem pomimo odłączenia podciśnienia zakręcenia butli i wypaleniu wszystkiego nadal taki sam. Zostaje teraz zagłębić się w zasilanie Pb. Może ktoś,coś.

[ Komentarz dodany przez: repek92: 2018-11-03, 15:40 ]
dostosuj się do polecenia PieterB,
Opis w temacie dodany natychmiast po uwadze PieterB " problem z porannym odpaleniem"

brewka83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 16 sty 2015, 20:43
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Siggerud

Post autor: brewka83 » 07 lis 2018, 09:10

Pompa paliwa do wymiany. U mnie było tak samo w 4.2
Coraz dłużej musiałem kręcić później palił dopiero za 2 razem aż pompa powiedziała Papa!
Wielu nie chce tego brać pod uwagę ale tak jest. :p
Kierowca ciężarówki jest jak pies!Śpi w budzie, je w budzie i szczy na koło:)
A6 C5 97' 2.8 ALG - i wróciło do mnie :)
A6 C5 02' 4.2 ASG - sprzedane <beczy>
Audi A6 C7 3.0 TDI CRTF - na stanie <boisie>

kolczyk21002100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
Lokalizacja: stargard szcz

Post autor: kolczyk21002100 » 07 lis 2018, 20:11

najpierw zakręć gaz i zobacz na drugi dzień czy odpala normalnie jeśli nie to pompa paliwa. tez tak miałem najpierw kręcił długo a później juz wcale nie odpalał . pompa kosztowała mnie 120 złoty magneti marreli ważne aby dawała ciśnienie 4 bary pasuje bmw nie trzeba kupować z koszem wystarczy sama pompa

michu2414
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 26 cze 2018, 21:46
Lokalizacja: Inowrocław

audi problem z odpalaniem już nie mam siły i pomysłu (2.8l)

Post autor: michu2414 » 08 lis 2018, 22:17

Witam pacjent a6 c5 2.8l quattro bez/gaz

Auto odpala tylko powyżej pół baku paliwa

Wymienione

Czujnik Temp silnika

Świece

Pompa paliwa

Przewody WN

Filtr paliwa

Zawór evap

Ciśnienie na listwie paliwowej 3.8 - 4 bar

Auto coraz gorzej pracuje faluje drży gaśnie im jest bliżej połowy zbiornika gdy jest niżej auto nie odpala ...

Był zakręcony gaz wypalony do końca zrobione 20km na benzynie i to samo...

Na gazie awaryjnie odpala rano &#129300;

Ostatnio zmierzyłam napięcie na kostce zaworu ecap a tam jest 6V z groszami nie powinno być 12? Raz zaworek cyka raz nie

Po odkreceniu korka paliwa delikatne syknięcie
Ostatnio zmieniony 09 lis 2018, 17:52 przez michu2414, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 lis 2018, 22:20

Problem jest na obu paliwach?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga