[ACK 2.8 193 KM] nie odpala na zimnym silniku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
- Lokalizacja: wawa
To zapowietrzanie się przy nalewaniu miałem akurat w 2 innych samochodach- też nie na każdej stacji ale one zapalały idealnie.
Odnośnie mojej pompy. Niestety pompa siemens którą zakupiłem budziła u mnie poważne obawy czy jest produktem oryginalnym vdo i nawet jej nie podłączając odesłałem do sprzedawcy.
Mam zamiar kupić na dniach Magneti Marelli z hurtowni.
Po zamontowaniu napiszę czy pomogło.
Chińskich pompek po 100zł nie chcę brać pod uwagę bo różnie z tego co czytałem z nimi bywa, mogą dawać za małe ciśnienie lub coś być nie tak.
Odnośnie mojej pompy. Niestety pompa siemens którą zakupiłem budziła u mnie poważne obawy czy jest produktem oryginalnym vdo i nawet jej nie podłączając odesłałem do sprzedawcy.
Mam zamiar kupić na dniach Magneti Marelli z hurtowni.
Po zamontowaniu napiszę czy pomogło.
Chińskich pompek po 100zł nie chcę brać pod uwagę bo różnie z tego co czytałem z nimi bywa, mogą dawać za małe ciśnienie lub coś być nie tak.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
- Lokalizacja: wawa
Koledzy zmieniłem pompę paliwa na Magneti Marelli.
Pompa chodzi tak cicho, że po przekręceniu kluczyka myślałem, że nie działa:) oczywiście auto jeszcze było rozkręcone bez wygłuszeń a nawet tej metalowej maskownicy w podłodze bagażnika. Praktycznie nie słychać już zasysanego powietrza. Bałem się ,że pompa będzie bardzo głośna bo gdzieś czytałem,że ktoś kupił tej firmy i hałasowała (w innym samochodzie akurat)
O dziwno jak wyjąłem pompę z pudełka słyszałem jak by w środku w tej pompie latała jakaś kulka było to dosyć hałaśliwe więc trochę mnie to zdołowało ale jak widać wszystko ok.
Jeśli chodzi o zapalanie auto zapala wyraźnie lepiej na razie na zimno zrobiłem 3 urochomienia i za każdym razem auto zapaliło za pierwszym razem choć potrzebuje jakieś 2-3 sekundy kręcenia zanim załapie nie dusi się jak wcześniej choć dziś zimne mi przez moment się jakby przydusiło podczas ruszania-ruszam celowo od razu na zimnym. Oczywiście jest bez porównania lepiej od tego co było ale nie jest to jeszcze palenie "na dotyk". na razie pojeżdżę trochę i poobserwuje. Możliwe,że jeszcze problem jest też z tym regulatorem paliwa.
odnośnie syczenia z baku jakie miałem wcześniej na razie odpiołem zaworek nad filtrem paliwa a przewód z baku puściłem wolno, przewód do kolektora zaślepiłem testowo. Będę musiał przyjrzeć się temu zaworkowi w sensie wymienić najprawdopodobniej, choć sprawdzę kostkę i jeszcze go przeczyszcze.
I znowu to samo niestety... dziś i wczoraj auto zapaliło już za pierwszym razem ale obroty tak niskie , że po dotknięciu pedału gazu od razu zgasło. Za drugim razem zapaliło na dotyk i od razu normalne obroty...
Zrobiłem od wymiany pompy jakieś 600 km z czego z 500 w trasie część przy ostrzejszej jeździe.. co ciekawe błędy które wcześniej były ( błąd sporadyczny mieszanki i coś z sondami zapalały sie zawsze po skasowaniu po kilkunastu km )zniknęły na dobre
Auto jak już odpali chodzi ok czy na pb czy lpg spalanie ok 12litrów lpg więc w normie
Sprawdzę jeszcze chyba ten regulator i może zamontuję zaworek jednokierunkowy na przewodzie paliwowym bo może cofa się paliwo, jutro jeszcze ponownie przed zimnym rozruchem spróbuje przekręcić kluczykiem kilka razy.
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale znalazłem przy zmianie oleju urwany przewód podciśnienia po stronie kierowcy idący obok zbiorniczka od wspomagania w kierunku nadkola ale już drugiej części nie znalazłem...
Michał a jak u Ciebie z odpalaniem na zimnym? Jakieś zmiany?
Pompa chodzi tak cicho, że po przekręceniu kluczyka myślałem, że nie działa:) oczywiście auto jeszcze było rozkręcone bez wygłuszeń a nawet tej metalowej maskownicy w podłodze bagażnika. Praktycznie nie słychać już zasysanego powietrza. Bałem się ,że pompa będzie bardzo głośna bo gdzieś czytałem,że ktoś kupił tej firmy i hałasowała (w innym samochodzie akurat)
O dziwno jak wyjąłem pompę z pudełka słyszałem jak by w środku w tej pompie latała jakaś kulka było to dosyć hałaśliwe więc trochę mnie to zdołowało ale jak widać wszystko ok.
Jeśli chodzi o zapalanie auto zapala wyraźnie lepiej na razie na zimno zrobiłem 3 urochomienia i za każdym razem auto zapaliło za pierwszym razem choć potrzebuje jakieś 2-3 sekundy kręcenia zanim załapie nie dusi się jak wcześniej choć dziś zimne mi przez moment się jakby przydusiło podczas ruszania-ruszam celowo od razu na zimnym. Oczywiście jest bez porównania lepiej od tego co było ale nie jest to jeszcze palenie "na dotyk". na razie pojeżdżę trochę i poobserwuje. Możliwe,że jeszcze problem jest też z tym regulatorem paliwa.
odnośnie syczenia z baku jakie miałem wcześniej na razie odpiołem zaworek nad filtrem paliwa a przewód z baku puściłem wolno, przewód do kolektora zaślepiłem testowo. Będę musiał przyjrzeć się temu zaworkowi w sensie wymienić najprawdopodobniej, choć sprawdzę kostkę i jeszcze go przeczyszcze.
I znowu to samo niestety... dziś i wczoraj auto zapaliło już za pierwszym razem ale obroty tak niskie , że po dotknięciu pedału gazu od razu zgasło. Za drugim razem zapaliło na dotyk i od razu normalne obroty...
Zrobiłem od wymiany pompy jakieś 600 km z czego z 500 w trasie część przy ostrzejszej jeździe.. co ciekawe błędy które wcześniej były ( błąd sporadyczny mieszanki i coś z sondami zapalały sie zawsze po skasowaniu po kilkunastu km )zniknęły na dobre
Auto jak już odpali chodzi ok czy na pb czy lpg spalanie ok 12litrów lpg więc w normie
Sprawdzę jeszcze chyba ten regulator i może zamontuję zaworek jednokierunkowy na przewodzie paliwowym bo może cofa się paliwo, jutro jeszcze ponownie przed zimnym rozruchem spróbuje przekręcić kluczykiem kilka razy.
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale znalazłem przy zmianie oleju urwany przewód podciśnienia po stronie kierowcy idący obok zbiorniczka od wspomagania w kierunku nadkola ale już drugiej części nie znalazłem...
Michał a jak u Ciebie z odpalaniem na zimnym? Jakieś zmiany?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 27 paź 2016, 16:22
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Głuchołazy
[A6 c5 2.8 v6] problem z porannym odpaleniem
Witam. Wiem że temat był już wałkowany wielokrotnie ale nie znalazłem nic co mogło by mi pomóc. Chodzi o poranne odpalanie, a raczek kłopot z odpaleniem. Zawsze rano jak przyjedzie odpalić moja niunię , to jest ścieżka zdrowia, trzeba bardzo długo kręcić rozrusznikiem zanim załapie , nawet do 5 sek. Na szczęście jeszcze nie jest aż tak zimno i akumulator jeszcze sobie radzi ale obawiam się jak będzie poniżej zera. na początek wymieniłem filtr powietrza, kable zapłonowe, świece, cewkę zapłonową , akumulator i nic. Pierwsze odpalenie to tragedia, ale jak już odpali to przez caly dzień pali jak złoto. Dodam że posiadam LPG i próbowałem przez tydzień tylko na Pb jeździć i też nic. POMOCY.
Ostatnio zmieniony 09 lis 2018, 15:29 przez damian7402, łącznie zmieniany 2 razy.
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
damian7402, dodaj opis problemu w temacie!
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 27 paź 2016, 16:22
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Głuchołazy
Tez się nad tym zastanawiałem , ale jeżeli auto po odpaleniu i całodziennym jeżdżeniu na Pb nie daje żadnych niepokojących symptomów, to możliwe że to może być pompa paliwa? Czy ona do odpalenia silnika potrzebuje większe ciśnienie, pytam bo nie posiadam żadnej wiedzy na ten temat, a nie chce nabijać kabzy mechanikom którzy powiedzą że z ich strony jest wszystko w porządku a z problemem zostanę sam.bendzji pisze:sprawdziłbym ciśnienie paliwa na listwie czy pompa daję radę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 27 paź 2016, 16:22
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Głuchołazy
Teraz jestem na etapie sprawdzania szczelności lpg czyli reduktor i wtryski. Pierwsza próba to odpięcie podciśnienia - niestety to nie to . Teraz zakręcęłm zawór na butli wypaliłem cały gaz z układu i zobaczymy. cała diagnostyka o tyle kłopotliwa że trzeba czekać cały dzień aby było wiarygodnie. Gdzieś wyczytałem aby sprawdzić czujniki temp. - są ok. Kolega jeszcze sugerował pompę paliwa, gdy paliwo cofa się z listwy. Pytanko - jak można taka sytuacje zdiagnozować?Rzeski_STG pisze:Miałem ten sam problem co rano trzeba było kręcić z 10s zanim odpalił. Problemem jest nieszczelny zawór reduktora, albo nieszczelne wtryski i przez noc gaz zalewa kolektor ssący i dlatego nie chce zapalić. Zakręć zawór i wypal gaz z przewodów, a samochód rano odpali od strzała.
P.S. Jednak to nie LPG. Problem pomimo odłączenia podciśnienia zakręcenia butli i wypaleniu wszystkiego nadal taki sam. Zostaje teraz zagłębić się w zasilanie Pb. Może ktoś,coś.
[ Komentarz dodany przez: repek92: 2018-11-03, 15:40 ]
dostosuj się do polecenia PieterB,
Opis w temacie dodany natychmiast po uwadze PieterB " problem z porannym odpaleniem"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 16 sty 2015, 20:43
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Siggerud
Pompa paliwa do wymiany. U mnie było tak samo w 4.2
Coraz dłużej musiałem kręcić później palił dopiero za 2 razem aż pompa powiedziała Papa!
Wielu nie chce tego brać pod uwagę ale tak jest.
Coraz dłużej musiałem kręcić później palił dopiero za 2 razem aż pompa powiedziała Papa!
Wielu nie chce tego brać pod uwagę ale tak jest.
Kierowca ciężarówki jest jak pies!Śpi w budzie, je w budzie i szczy na koło:)
A6 C5 97' 2.8 ALG - i wróciło do mnie
A6 C5 02' 4.2 ASG - sprzedane
Audi A6 C7 3.0 TDI CRTF - na stanie
A6 C5 97' 2.8 ALG - i wróciło do mnie
A6 C5 02' 4.2 ASG - sprzedane
Audi A6 C7 3.0 TDI CRTF - na stanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
- Lokalizacja: stargard szcz
najpierw zakręć gaz i zobacz na drugi dzień czy odpala normalnie jeśli nie to pompa paliwa. tez tak miałem najpierw kręcił długo a później juz wcale nie odpalał . pompa kosztowała mnie 120 złoty magneti marreli ważne aby dawała ciśnienie 4 bary pasuje bmw nie trzeba kupować z koszem wystarczy sama pompa
audi problem z odpalaniem już nie mam siły i pomysłu (2.8l)
Witam pacjent a6 c5 2.8l quattro bez/gaz
Auto odpala tylko powyżej pół baku paliwa
Wymienione
Czujnik Temp silnika
Świece
Pompa paliwa
Przewody WN
Filtr paliwa
Zawór evap
Ciśnienie na listwie paliwowej 3.8 - 4 bar
Auto coraz gorzej pracuje faluje drży gaśnie im jest bliżej połowy zbiornika gdy jest niżej auto nie odpala ...
Był zakręcony gaz wypalony do końca zrobione 20km na benzynie i to samo...
Na gazie awaryjnie odpala rano 🤔
Ostatnio zmierzyłam napięcie na kostce zaworu ecap a tam jest 6V z groszami nie powinno być 12? Raz zaworek cyka raz nie
Po odkreceniu korka paliwa delikatne syknięcie
Auto odpala tylko powyżej pół baku paliwa
Wymienione
Czujnik Temp silnika
Świece
Pompa paliwa
Przewody WN
Filtr paliwa
Zawór evap
Ciśnienie na listwie paliwowej 3.8 - 4 bar
Auto coraz gorzej pracuje faluje drży gaśnie im jest bliżej połowy zbiornika gdy jest niżej auto nie odpala ...
Był zakręcony gaz wypalony do końca zrobione 20km na benzynie i to samo...
Na gazie awaryjnie odpala rano 🤔
Ostatnio zmierzyłam napięcie na kostce zaworu ecap a tam jest 6V z groszami nie powinno być 12? Raz zaworek cyka raz nie
Po odkreceniu korka paliwa delikatne syknięcie
Ostatnio zmieniony 09 lis 2018, 17:52 przez michu2414, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga