Przepływomierz BMK
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Przepływomierz BMK
Cześć,
walczę z doprowadzeniem samochodu do porządku, po wpięciu przepływki samochód gaśnie, parametry mierzone powietrza zasysanego z kosmosu ponad 1200 mg/suw na biegu jałowym,
przy odpiętej przepławce samochód nie gaśnie trzyma obroty ok 800. da sie jeździc,
na pierwszy rzut podmieniam przepływkę.
chociaż nie ukrywa ze pierwszy raz sie spotkałem ze przepływka robi takie zamieszanie na systemie. Przeważnie tnie dawkę paliwa jak jest uwalona.
walczę z doprowadzeniem samochodu do porządku, po wpięciu przepływki samochód gaśnie, parametry mierzone powietrza zasysanego z kosmosu ponad 1200 mg/suw na biegu jałowym,
przy odpiętej przepławce samochód nie gaśnie trzyma obroty ok 800. da sie jeździc,
na pierwszy rzut podmieniam przepływkę.
chociaż nie ukrywa ze pierwszy raz sie spotkałem ze przepływka robi takie zamieszanie na systemie. Przeważnie tnie dawkę paliwa jak jest uwalona.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
jeszcze nie trenowałem dokładnie z tym tematem,
Błędy były dwa jeden z klapą gaszącą czytaj przepustnica drugi coś z zasilaniem,
Oba skasowane i się nie pojawiły od 1kkm,
napięć nie sprawdzałem z czujnikiem doładowania też nie kombinowałem.
teoretycznie edc16 mapę dymu może mieć po MAF lub po MAP, w tym przypadku nie wiem jeszcze nie logowałem go ani nie zgrywałem programu.
co do pinologii na maf to gdzie sa zasilania ?
Błędy były dwa jeden z klapą gaszącą czytaj przepustnica drugi coś z zasilaniem,
Oba skasowane i się nie pojawiły od 1kkm,
napięć nie sprawdzałem z czujnikiem doładowania też nie kombinowałem.
teoretycznie edc16 mapę dymu może mieć po MAF lub po MAP, w tym przypadku nie wiem jeszcze nie logowałem go ani nie zgrywałem programu.
co do pinologii na maf to gdzie sa zasilania ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Cześć,
no niestety podmiana przepływki nic nie dała
,
Jakieś sugestię, mam wrażenie ze zamykają się klapy gaszeniowe.
Macie jakieś sugestie ?, przydał by się schemat elektryczny podłączenia silnika z czujnikami.
[ Dodano: 2018-11-04, 08:45 ]
Koledzy wsponozcie w temacie schematu elektrycznego w tym silniku.
[ Dodano: 2018-11-04, 15:47 ]
Robiłem logi dynamiczne,
Na kanale 10 sterownik przy odłączonym przepływomierzu pokazuje wartości.
Zbieżne z uzyskiwanym ciśnieniem doładowania.
coś moja znajomość EDC 16 jest na niskim poziomie
.
Mapa dymu idzie po MAP wiec przepławka nie ogranicza mi tutaj mocy, to pozytyw.
Podejrzewam TUNING, bo wartości w TL trochę w kosmos lecą 600 Nm logu dynamicznym 4 bieg. Limiter skrzyni podniesiony.
[ Dodano: 2018-11-06, 19:16 ]
Sądzę że doszedłem do rozwiązania problemu:
w silnikach BMK klapa gaszeniowa jest również przepustnica która przymyka się na biegu jałowym , przymknięcie to powoduje zwiększenie podciśnienia w układzie EGR,
jeżeli EGR jest zaślepiony lub brak przepływu bo jest zabrudzony nie ma co zaciągnąć i silnik gaśnie.
Jak przepławka jest odpięta to przepustnica jest nieuaktywniana by powodować dodatkowe podciśnienie.
[ Dodano: 2018-11-09, 07:28 ]
Problem rozwiązany, winne plastikowe trybiki na przepustnicy,
Przepustnica nie otwierała się do końca po całkowitym zamknięciu przy gaszeniu silnika.
Czas na zestaw naprawczy.
no niestety podmiana przepływki nic nie dała

Jakieś sugestię, mam wrażenie ze zamykają się klapy gaszeniowe.
Macie jakieś sugestie ?, przydał by się schemat elektryczny podłączenia silnika z czujnikami.
[ Dodano: 2018-11-04, 08:45 ]
Dojście do tego map tragedia, chyba tylko po zdjęciu zderzaka.yarowsc pisze:i tutaj MAP sensor jest taki sam jak w 1.9TDI. rzadko padają, ale przypadki miałem takie
Koledzy wsponozcie w temacie schematu elektrycznego w tym silniku.
[ Dodano: 2018-11-04, 15:47 ]
Robiłem logi dynamiczne,
Na kanale 10 sterownik przy odłączonym przepływomierzu pokazuje wartości.
Zbieżne z uzyskiwanym ciśnieniem doładowania.
coś moja znajomość EDC 16 jest na niskim poziomie

Mapa dymu idzie po MAP wiec przepławka nie ogranicza mi tutaj mocy, to pozytyw.
Podejrzewam TUNING, bo wartości w TL trochę w kosmos lecą 600 Nm logu dynamicznym 4 bieg. Limiter skrzyni podniesiony.
[ Dodano: 2018-11-06, 19:16 ]
Sądzę że doszedłem do rozwiązania problemu:
w silnikach BMK klapa gaszeniowa jest również przepustnica która przymyka się na biegu jałowym , przymknięcie to powoduje zwiększenie podciśnienia w układzie EGR,
jeżeli EGR jest zaślepiony lub brak przepływu bo jest zabrudzony nie ma co zaciągnąć i silnik gaśnie.
Jak przepławka jest odpięta to przepustnica jest nieuaktywniana by powodować dodatkowe podciśnienie.
[ Dodano: 2018-11-09, 07:28 ]
Problem rozwiązany, winne plastikowe trybiki na przepustnicy,
Przepustnica nie otwierała się do końca po całkowitym zamknięciu przy gaszeniu silnika.
Czas na zestaw naprawczy.