Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] wibracje + buczenie + falowanie obrotów

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
endriug100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 03 kwie 2018, 13:21
Lokalizacja: DG

[ TIP+Q] wibracje + buczenie + falowanie obrotów

Post autor: endriug100 » 03 paź 2018, 23:25

Witam wszystkich.
Jestem nowy na forum. Jeżdżę A6 C6 Avant 3.0 TDI (BMK) Quattro.
O pewnego czasu borykam się wibracjami (aż lusterko trzęsie). Pojawiają się przeważnie do 2000 obr/min na lekkim przyspieszeniu, a po odpuszczeniu gazu lub zmiany biegu na niższy, natychmiast ustają (przy większych prędkościach przeważnie przy zmianie biegów), do tego dochodzi dźwięk - a'la turbośmigłowy samolot, słyszalny bardzo wyraźnie od 50 km/h i czym szybciej to większa częstotliwość dźwięku ( buczenie pojawiło się po ok 150 km od pojawienia się drgań). Oprócz tego występuje falowanie obrotów na odpuszczonym gazie na dojeździe (30- 60 km/h, 800-1200 obr/h, 4-3 bieg) było już odczuwalne 10000 km temu, ale delikatne, teraz bardzo wyczuwalne. Samochód po podpięciu do VCDS nie pokazuje żadnych błędów skrzyni, czy przeniesienia. Zmienia biegi ok i przyspiesza wzorowo. Nie ma objawów ślizgania czy zmiany biegów w dziwny sposób. Czy to może być konwerter?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 paź 2018, 12:02

Na 90% konwerter :). Podjedź do jakiegoś serwisu, który zajmuje się skrzyniami, to sprawdzą.

endriug100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 03 kwie 2018, 13:21
Lokalizacja: DG

Post autor: endriug100 » 14 paź 2018, 14:23

Witam. Problem rozwiązany. Regeneracja konwertera i skrzyni pomogły, teraz jest ok <lol>

marstooq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marstooq » 23 paź 2018, 18:30

Jaki mniej więcej koszt poniosłeś związany z regeneracją konwertera i skrzyni?

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 350
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Rocznik: 2016
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 23 paź 2018, 20:04

Ja jestem po wymianie samego konwertera i koszt wyniósł 4000 zł.

endriug100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 03 kwie 2018, 13:21
Lokalizacja: DG

Post autor: endriug100 » 24 paź 2018, 16:16

Witam. W moim przypadku 7500zł.

grzechu 031
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 18 mar 2012, 18:28
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: grzechu 031 » 15 maja 2019, 20:10

Witam
Nie zakładam nowego tematu myślę,że tu będzie pasował.
Dlaczego sprzęgło przechodzi przez 3 stany działania a nie działa zerojedynkowo?
Chodzi mi o to że kiedy niby falują obroty to wandlaer jest w stanie regulacji momentu obrotowego silnika i jest w stałym poślizgu kiedy mógłby być już zapięty na stałe, a nie się ślizgać.
Czy można przez kodowanie zmienić jego pracę np. żeby zapinał się na 2 biegu w górę i rozpinał przy zmianie z 2 na 1?
to link do pracy konwertera

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja