[CDUC 3.0 245 KM] pęknięta głowica, wygięty kolektor wydecho
- Łukasz_1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 125
- Rejestracja: 02 sie 2018, 17:19
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Cookstown
[CDUC 3.0 245 KM] pęknięta głowica, wygięty kolektor wydecho
Panowie, z silnika słyszałem cykanie najpierw ciche i z czasem głośniejsze. Po obejrzeniu kolektora zauważyłem dym pod dużym ciśnieniem wydmuchiwany spod uszczelki kolektora ( widać wibrującą uszczelkę) więc wymieniłem uszczelkę na nową i tu niespodzianka bo spod nowej uszczelki dym dmucha dokładnie tak samo... myślę że to pęknięta głowica lub odkształcony kolektor. Jakieś sugestie?
[ Dodano: 2018-10-20, 20:40 ]
ok, może się ktoś orientuje po co w głowicach tuż nad kolektorem wydechowym są otwory średnicy ok 5mm na każdy tłok po jednym?? pdp z tego otworu mi dmucha z tym że otworu już nie sięga uszczelka kolektora
[ Dodano: 2018-10-20, 20:40 ]
ok, może się ktoś orientuje po co w głowicach tuż nad kolektorem wydechowym są otwory średnicy ok 5mm na każdy tłok po jednym?? pdp z tego otworu mi dmucha z tym że otworu już nie sięga uszczelka kolektora
- Łukasz_1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 125
- Rejestracja: 02 sie 2018, 17:19
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Cookstown
ok. piszą że to może być otwór odpływowy wtrysku hnmmm... ciekawe czyli że może to być odprowadzenie cieczy z wtrysku np w sytuacji mycia silnika odprowadza wode itd, ok sprawdze ten wtrysk w takim razie:)
[ Dodano: 2018-10-21, 11:27 ]
[ Dodano: 2018-10-21, 11:27 ]
miedzianej uszczelki prawie nie było, zostało kilka większych kawałków pod wtryskiem a reszta w opiłkach wydmuchana... dzięki mat1324mat1324 pisze:Miedziane podkładki pod wtryskami. Jeśli z jednego uchodzi, to bardzo możliwe, że to właśnie to.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Łukasz_1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie ma sprawy . W C6 jest podobnie i dodatkowo słychać specyficzne cykanie.
[ Dodano: 2018-10-21, 12:26 ]
Profilaktycznie wymień podkładki na wszystkich wtryskach, ale najpierw wymień na jednej głowicy, odpal silnik, a potem rób po drugiej stronie, bo jak zrobisz wszystkie na raz, to bez komputera nie odpalisz silnika, ponieważ układ się mocno zapowietrzy.
[ Dodano: 2018-10-21, 12:26 ]
Profilaktycznie wymień podkładki na wszystkich wtryskach, ale najpierw wymień na jednej głowicy, odpal silnik, a potem rób po drugiej stronie, bo jak zrobisz wszystkie na raz, to bez komputera nie odpalisz silnika, ponieważ układ się mocno zapowietrzy.
- Łukasz_1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 125
- Rejestracja: 02 sie 2018, 17:19
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Cookstown
mat może być bo po odpięciu jednego wtrysku silnik kilka razy musiał przekręcić zeby zapalić. Mój silnik ma 130000km
[ Dodano: 2018-10-21, 12:40 ]
w aucie też śmierdziało spalinami, nie dało się jeździć
uszczelki muszą się dogrzać i ułożyć, dymić spod uszczelki przestało po przejechaniu kilku km
jutro sprawdze reszte i oringi też powymieniam bo wydmuchiwane opiłki miedzianej podkładki w pierwszym wtrysku zniszczczyłu gumowy oring
[ Dodano: 2018-10-21, 12:42 ]
a na zdjęciu to nie jest moja głowica, znalazłem na necie zdjęcie podobnej i wrzuciłem żeby pokazać o które otwory mi chodzi
[ Dodano: 2018-10-21, 12:45 ]
z drugiej strony dziwi mnie że komp nie informował o utracie kompresji... jest jakaś opcja w vcds żeby sprawdzić kompresje na tłokach?
[ Dodano: 2018-10-21, 12:40 ]
w aucie też śmierdziało spalinami, nie dało się jeździć
uszczelki muszą się dogrzać i ułożyć, dymić spod uszczelki przestało po przejechaniu kilku km
jutro sprawdze reszte i oringi też powymieniam bo wydmuchiwane opiłki miedzianej podkładki w pierwszym wtrysku zniszczczyłu gumowy oring
[ Dodano: 2018-10-21, 12:42 ]
a na zdjęciu to nie jest moja głowica, znalazłem na necie zdjęcie podobnej i wrzuciłem żeby pokazać o które otwory mi chodzi
[ Dodano: 2018-10-21, 12:45 ]
z drugiej strony dziwi mnie że komp nie informował o utracie kompresji... jest jakaś opcja w vcds żeby sprawdzić kompresje na tłokach?
- Łukasz_1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 125
- Rejestracja: 02 sie 2018, 17:19
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Cookstown
tak bede robił, po każdym wtrysku bede go odpalał
[ Dodano: 2018-10-25, 21:37 ]
mat masz jakiś patent na zapieczone wtryski? dwa tylko wyciągnąłem reszta ciężko... tyle szczęścia że ten z rozwaloną podkladką wyszedł be problemu. patrze za młotkiem bezwładnościowym ale nie wiem jaki jest ten gwint na wtrysku żeby zamówić online
[ Dodano: 2018-10-25, 21:37 ]
mat masz jakiś patent na zapieczone wtryski? dwa tylko wyciągnąłem reszta ciężko... tyle szczęścia że ten z rozwaloną podkladką wyszedł be problemu. patrze za młotkiem bezwładnościowym ale nie wiem jaki jest ten gwint na wtrysku żeby zamówić online
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Tak wyciąga się młotkiem bezwładnościowym wtryski . Nie gwintu z wtrysku, jeśli o to się martwisz. Można lekko poluzować śrubę trzymającą wtrysk, ale wypadałoby ją potem wymienić razem z kładką, bo na pewno dostanie lekko po d*pie. Oczywiście nie odpalaj silnika na całkowicie odkręconych wtryskach, bo będziesz je gonił po garażu .