Witam wszystkich serdecznie Od niedawna jestem posiadaczem a6, jak narazie auto długo stało w warsztacie. Co zdążyłem zrobić:
-Wymiana wszystkich możliwych płynów które sa w aucie,
-Wymiana chłodnicy płynu wspomagania,
-Wymiana wszystkich możliwych filtrów,
-Wymiana świec,
-Uszczelnienie pokryw zaworów,
-Uszczelnienie miski oleju silnikowego i miski oleju w przekładni automatycznej,
-Wymiana zimeringu za skrzynką rozdzielczą i uzupełnienie oliwy,
-Wymiana kompletnego rozrządu,
-Wymiana górnych wahaczy z prawej i lewej strony,
-Wymiana termostatu,
-Wymiana napinacza i paska klinowego,
-Wymiana tarcz i klocków przód i tył,
-Zakup nowych opon zimowych,
-Zrobienie podciśnień,
-Regeneracja tylnego zacisku,
-Czyszczenie odm i przepustnicy + adaptacja przepustnicy,
-Wymiana wydechu środkowy + dwa końcowe (z racji na brak dostępności zamienników zdecydowałem się na przelot),
Co zostało do zrobienia:
- Trzeba wymienić te zaślepki z tyłu silnika, zleciłem warsztatowi uszczelnienie ale twierdzili że jest git a nie jest (jeszcze się poci )
- Zaczęło coś pukać z lewej strony z przodu podczas małych prędkości tak do 60 km/h, dźwięk podobny jak pęknięta sprężyna, jak narazie nie udało sie ustalić co puka (sprężyna ok, wahacze też... )
- i niestety wywala mi błędy czujników EGT (Obydwu), czasem pojawi sie też czujnik tlenu, i system wtrysku dodatkowego powietrza bank 1 i 2 .
Generalnie w auto juz na wstępie dużo zainwestowałem ale cóż trzeba to trzeba.
Co mnie zaskoczyło? :
-Komfort jazdy nawet na sportowym zawiasie,
-Stan wnętrza sugeruje że przebieg jest prawdziwy
Największe wady:
- puki co dużo usterek,
-bardzo długie przełożenia...
-auto długo stało (rudy nalot na trawersie i różnych przewodach)
Zaobserwowane spalanie:
-Miasto krótkie odcinki 22l...
-Jazda mieszana 300km trasy 100 km miasto 14l.
Plany na przyszłość:
- Może założę multifunkcje,
- Zregenerować reflektory ( nie jest źle ale może być lepiej)
- Być może virus tylko tutaj pytanie o to ile nm skrzynia ma w zapasie? Wcześniej robiłem virusy w Mercedesach ojca 2.7CDi i 3.0 CDI w VTG i byliśmy bardzo zadowoleni.
Własne auta którymi wcześniej jeździłem:
Corsa C 1.8 Gsi
Peugeot 206 CC 2.0 benzyna,
Auta użytkowane przez mnie lecz nie moje:
Volvo V40 T4 200km - brata,
Mercedes E w211 2.7 CDI 202 hp/ 467 nm - były,
Mercedes E w211 3.0 CDi 236 hp/620 nm 7GT - były,
Mercedes E w213 2.0 CDI 194hp /400 nm 9GT - obecny w rodzinie.
Zakładając konto mam nadzieje na wzajemną pomoc Pozdrooo :D
Moje a6 Bes avant quatrro ;)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 332
- Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: wawa
serwus,
co do wirusa to seryjna skrzynia wytrzyma stage1 czyli sam program = okolice 450 niutów
panie, a tylna wycieraczka działa bo tak przekosem stoi ?
pozdro i powodzenia w odszczurzaniu ulepa
nosz kufa jajca bym urwał takim patałachom, miałem to samo, mieli uszczelinić ale tych zaślepek nie dojrzeli...może Ci dojść koszt zrzucenia rozrządu a co za tym idzie rozebrania całego przoduNoru1 pisze:- Trzeba wymienić te zaślepki z tyłu silnika, zleciłem warsztatowi uszczelnienie ale twierdzili że jest git a nie jest (jeszcze się poci )
ile jeśli można wiedzieć ? bo na moje to tak z 8k wjechało w niegoNoru1 pisze:Generalnie w auto juz na wstępie dużo zainwestowałem ale cóż trzeba to trzeba.
nic dziwnego skoro skrzynia piątkaNoru1 pisze:-bardzo długie przełożenia...
co do wirusa to seryjna skrzynia wytrzyma stage1 czyli sam program = okolice 450 niutów
panie, a tylna wycieraczka działa bo tak przekosem stoi ?
pozdro i powodzenia w odszczurzaniu ulepa
Witam serdecznie, chodzi o te zaślepki z tyłu silnika na szczęście, jutro bede je zamawiał w Aso czekam na nr. części z przodu czyli od strony rozrządu powymieniane ,joter82 pisze:nosz kufa jajca bym urwał takim patałachom, miałem to samo, mieli uszczelinić ale tych zaślepek nie dojrzeli...może Ci dojść koszt zrzucenia rozrządu a co za tym idzie rozebrania całego przodu
Puki co razem z wydechem, oponami i OC (1020zł) pękło 11K...joter82 pisze:ile jeśli można wiedzieć ? bo na moje to tak z 8k wjechało w niego
Piątka piątka, ale i tak jakaś długa, na dwójce podchodzi pod 140,joter82 pisze:nic dziwnego skoro skrzynia piątka
co do wirusa to seryjna skrzynia wytrzyma stage1 czyli sam program = okolice 450 niutów
panie, a tylna wycieraczka działa bo tak przekosem stoi ?
pozdro i powodzenia w odszczurzaniu ulepa
Dobrze wiedzieć że program wytrzyma, na wiosne się pomyśli,
Właśnie wycieraczka... Nie działa, musze zrobić i zapomniałem o rolecie bagaznika, nie zsuwa się i to mnie drażni
Dzięki
Zaślepki tanie, już zamówiłem będą na wtorek ale mechanik coś marudzi że mało miejsca, ale da rademedmaxx pisze:Wymiana tylnych zaślepek to groszowa sprawa, nie ma się co przejmować.
Niestety gumiak, na gałce od skrzyni też guma tak wyszło z fabryki :D Zmienię zmienię ale pierw ogarnę do końca mechaniczniemedmaxx pisze:Ta kierownica to gumiak? Koniecznie ją wymień
[ Dodano: 2018-10-17, 19:11 ]
Witam was serdecznie :D Chciałbym podzielić się z wami kosztami jakie poniosłem przez 10 miesięcy użytkowania mojego auta nie wliczając w to oczywiście zakupu. Dodam iż kupując auto widziałem że ma jakieś wady liczyłem że trzeba będzie dołożyć jakieś max 6k, a ile wyszło? zobaczcie sami
Filtr paliwa - 57 zł
Olej motul 5w30 6l - 204 zł
Olej do skrzyni ATF 5/4 HP 8l - 270 zł
Pierścień uszczelniający - 11 zł
Olej do układu wspomagania 2l : 87 zł
Płyn do chłodnic G12 - 62 zł
Śruba spustu miski - 6 zł
Filtr skrzyni - 94 zł
Filtr oleju - 47 zł
Filtr powietrza - 26 zł
Filtr kabiny - 30 zł
Klocki Tył - 90 zł
Wahacz górny- 117 zł
Wahacz górny - 108 zł
Wahacz górny - 117 zł
Wahacz górny - 108 zł
Termostat - 45 zł
Zestaw naprawczy zacisku - 21 zł
Klocki przód ATE - 196 zł
Tarcze przód ATE nacinane - 676 zł
Uszczelka skrzyni - 10 zł
Tarcze tył ATE - 205 zł
Uszczelki pokrywy zaworów - 2x99=198 zł
Uszczelniacz wałka rozrządu - 3x18=54 zł
Uszczelka czujnika ciśnienia oleju = 9 zł
Uszczelniacz skrzyni - 38 zł
Świece 6 szt - 241 zł
Napinacz i pasek wielorowkowy - 187 zł
Płyn hamulcowy 2l - 50 zł
Uszczelka odmy - 40 zł
Pierścień uszczelniający 2x 5,5 = 11 zł
Uszczelniacz wałka rozrządu - 29 zł
Oringi i pierścienie uszczelniające - 28 zł
Uszczelka kolektora ssącego - 2x8= 16 zł
Zawór zwrotny spryskiwacza - 54 zł
Elektryczna pompa wody - 163 zł
Używana chłodnica płynu wspomagania - 60 zł
Opony zima - 1800 zł
Wydech (przelot) od środka do końca - 800 zł
Uszczelki (Korki) wałka rozrządu - 80zł
Chodnica Wody - 350 zł
Alternator ( demontaż-montaż 2 razy + regeneracja ) - 1000 zł
Rozrząd - 800 zł
Olej skrzynki rozdzielczej - 150 zł
Akumulator - 400 zł
Opony lato - 1430 zł
Płytki do EGT - 260 zł
Zamek tylnej klapy używka - 30 zł
Części i opony razem : 10 865 zł
Robocizna:
Wymiana rozrządu - 500 zł
Wymiana uszczelek pokryw zaworów - 160 zł
Wymiana świec - 100 zł
Naprawa podciśnień - 80 zł
Uszczelnienie miski olejowej i czyszczenie smoka - 100 zł
Wymiana tarcz przód tył - 200 zł
Remont tylnego zacisku z demontażem i montażem - 150 zł
Wymiana oleju i filtrów - 80 zł
Uszczelnienie skrzynki rozdzielacza - 120 zł
Wymiana oleju i filtra w skrzyni - 150 zł
Czyszczenie i adaptacja przepustnicy - 70 zł
Wymiana wahaczy górnych ( prawa+lewa strona) - 200 zł
Wymiana płynu wspomagania - 50 zł
Wymiana uszczelek wałków rozrządu ( tył+coś z przodu) = 180 zł
Uszczelnienie kolektora wodnego i odmy + czyszczenie = 250 zł
Wymontowanie i zamontowanie EGT - 150 zł
Zbieżność - 90 zł
Wymiana wydechu - 150 zł
Silniczek tylnej wycieraczki + wymiana = 150 zł
Naprawa rolety - 250 zł
Robocizna razem : 3180 zł
Aktualnie auto znowu stoi u mechanika, liczę że naprawa nie pochłonie więcej niż 1500 zł, ale zobaczymy jak to wyjdzie i oczywiście podzielę się z wami nowymi kosztami. Autem jak narazie zrobiłem 9 tyś km. Pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga