Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BRE 2.0 140 KM] Dymienie na biało

Silniki wysokoprężne
bobekk01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 31 sie 2018, 14:17
Lokalizacja: Grajewo

[ BRE 2.0 140 KM] Dymienie na biało

Post autor: bobekk01 » 23 wrz 2018, 10:03

Witam,
Mam problem z moim audi. Kupiłem je dwa niecałe dwa tygodnie temu. Po około tygodniu zaczęła dymić na zimnym silniku na biało.
Płynu chłodniczego nie ubywa, oleju nie przybywa.
Podpinałem dziś vcds'a, korekty wtryskiwaczy 1= -2,35mg/str 2= 0,14mg/str 3= 2,33m/str 4= 0,16mg/str. Czy może być to brak kompresji na którymś z cylindrów? Czy wtryskiwacze są ok ? Co jeszcze może być ? Poprzedni właściciel wyłączał filtr dpf, czy może być tak ze soft się wysypał ?
Dodam że po odpięciu przewodu od odmy, jest w niej olej na ściankach, czy to normalne?

[ Dodano: 2018-09-23, 10:03 ]
Wymienione uszkodzone pompowtryski, auto dalej dymi na biało, dodam że dymi na zimnym i ciepłym silniku, lecz tylko na wolnych obrotach. Po odłączeniu egr też kopci. Na wolnych obrotach słychać pracująca turbinę i gdy ściągnie się przewód podciśnienia z gruszki, wyłącza się turbina i automatycznie auto przestaje kopcić. Możliwe ze uszkodzony jest zawór N75 ? Podpowie ktoś?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 wrz 2018, 10:12

No to podmień ten zawór i zobacz :).

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 549
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 23 wrz 2018, 21:52

bobekk01 pisze:gdy ściągnie się przewód podciśnienia z gruszki, wyłącza się turbina i automatycznie auto przestaje kopcić.
Gdybyś miał choć trochę wiedzy (a to wcale nie takie trudne - wystarczy chcieć, poszukać w sieci-materiałów mnóstwo), jak działa turbosprężarka, nie pisałbyś -przepraszam- bzdur.
Nie ma mowy aby przestało dymić po zdjęciu przewodu przetwornika N75 z uwagi na wyłączenie turbo. Turbina nie wyłącza się. Działa/kręci się od momentu włączenia silnika, do zakończenia jego pracy.
Pod dużym znakiem zapytania stawiam również to co napisałeś :
bobekk01 pisze:Kupiłem je dwa niecałe dwa tygodnie temu. Po około tygodniu zaczęła dymić na zimnym silniku na biało.
... Kopciło tak samo w dniu zakupu, jak i dwa tygodnie później. Twoja ekscytacja zakupem fajnego auta przesłoniła Ci oczy. Pocieszę Cię - to normalne, większość kupujących dotyka ta przypadłość.
Do sprawdzenia ciśnienie sprężania w poszczególnych cylindrach.
bobekk01 pisze:oleju nie przybywa.
A może ubywa ? Nie napisałeś.
Do sprawdzenia luz na wirniku turbosprężarki.
bobekk01 pisze: Poprzedni właściciel wyłączał filtr dpf, czy może być tak ze soft się wysypał ?
Z chęcią napisałbym - wróć do wyposażenia auta w DPF, ale pewnie to nie jest (koszty) wykonalne.
Co do softu- a skąd możemy wiedzieć w jaki sposób "fachowiec" podszedł do tematu ? Czy zmiany prze niego wprowadzone "trzymają się kupy" ?
Współczuję.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com

bobekk01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 31 sie 2018, 14:17
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: bobekk01 » 06 paź 2018, 16:54

Do wiadomości innych szukających podobnego problemu, uszkodzone było turbo, a dokładnie przypalony wirnik i przycięta geometria.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja