Witam,
Mam problem z moim audi. Kupiłem je dwa niecałe dwa tygodnie temu. Po około tygodniu zaczęła dymić na zimnym silniku na biało.
Płynu chłodniczego nie ubywa, oleju nie przybywa.
Podpinałem dziś vcds'a, korekty wtryskiwaczy 1= -2,35mg/str 2= 0,14mg/str 3= 2,33m/str 4= 0,16mg/str. Czy może być to brak kompresji na którymś z cylindrów? Czy wtryskiwacze są ok ? Co jeszcze może być ? Poprzedni właściciel wyłączał filtr dpf, czy może być tak ze soft się wysypał ?
Dodam że po odpięciu przewodu od odmy, jest w niej olej na ściankach, czy to normalne?
[ Dodano: 2018-09-23, 10:03 ]
Wymienione uszkodzone pompowtryski, auto dalej dymi na biało, dodam że dymi na zimnym i ciepłym silniku, lecz tylko na wolnych obrotach. Po odłączeniu egr też kopci. Na wolnych obrotach słychać pracująca turbinę i gdy ściągnie się przewód podciśnienia z gruszki, wyłącza się turbina i automatycznie auto przestaje kopcić. Możliwe ze uszkodzony jest zawór N75 ? Podpowie ktoś?
[ BRE 2.0 140 KM] Dymienie na biało
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Gdybyś miał choć trochę wiedzy (a to wcale nie takie trudne - wystarczy chcieć, poszukać w sieci-materiałów mnóstwo), jak działa turbosprężarka, nie pisałbyś -przepraszam- bzdur.bobekk01 pisze:gdy ściągnie się przewód podciśnienia z gruszki, wyłącza się turbina i automatycznie auto przestaje kopcić.
Nie ma mowy aby przestało dymić po zdjęciu przewodu przetwornika N75 z uwagi na wyłączenie turbo. Turbina nie wyłącza się. Działa/kręci się od momentu włączenia silnika, do zakończenia jego pracy.
Pod dużym znakiem zapytania stawiam również to co napisałeś :
... Kopciło tak samo w dniu zakupu, jak i dwa tygodnie później. Twoja ekscytacja zakupem fajnego auta przesłoniła Ci oczy. Pocieszę Cię - to normalne, większość kupujących dotyka ta przypadłość.bobekk01 pisze:Kupiłem je dwa niecałe dwa tygodnie temu. Po około tygodniu zaczęła dymić na zimnym silniku na biało.
Do sprawdzenia ciśnienie sprężania w poszczególnych cylindrach.
A może ubywa ? Nie napisałeś.bobekk01 pisze:oleju nie przybywa.
Do sprawdzenia luz na wirniku turbosprężarki.
Z chęcią napisałbym - wróć do wyposażenia auta w DPF, ale pewnie to nie jest (koszty) wykonalne.bobekk01 pisze: Poprzedni właściciel wyłączał filtr dpf, czy może być tak ze soft się wysypał ?
Co do softu- a skąd możemy wiedzieć w jaki sposób "fachowiec" podszedł do tematu ? Czy zmiany prze niego wprowadzone "trzymają się kupy" ?
Współczuję.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com