3.0 TDI 218 KM - Jaki olej?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 paź 2018, 12:03
- Lokalizacja: Warszawa
3.0 TDI 218 KM - Jaki olej?
Witam.
Jak w temacie poszukuje porządnego oleju. Ostatnio wczytuję się coraz głębiej i poszukując 504/507 znalazłem kilka propozycji. Jedną z nich jest Motul Specyfic 0W30 drugą Castrol 0W30, według ekspertów robione z baz HC. Znalazłem też ciekawy wątek dot. Eurola Sybtensa FS 0W30 który wg. badań jest robiony z PAO. Czy ktoś z was stosował ten olej? Co radzicie w moim przypadku?
Jak w temacie poszukuje porządnego oleju. Ostatnio wczytuję się coraz głębiej i poszukując 504/507 znalazłem kilka propozycji. Jedną z nich jest Motul Specyfic 0W30 drugą Castrol 0W30, według ekspertów robione z baz HC. Znalazłem też ciekawy wątek dot. Eurola Sybtensa FS 0W30 który wg. badań jest robiony z PAO. Czy ktoś z was stosował ten olej? Co radzicie w moim przypadku?
Ostatnio zmieniony 05 paź 2018, 12:50 przez Belzebiusz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 paź 2018, 12:03
- Lokalizacja: Warszawa
Faktycznie zły dział przepraszam za pomyłkę. Co do oleju poprzedni właściciel stosował 0W30 i faktycznie silnik pracuje bardzo ładnie. Chciałbym też na nim pozostać, lał Eurola i nie wiem czy to dobry wybór. Niby widziałem testy robione w polskich laboratoriach i faktycznie olej się wydaje porządny. Zawsze trzymałem się marek dobrze mi znanych i nie lubię eksperymentów z drugiej strony sprzedający zachwalał i kazał się go trzymać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 paź 2018, 12:03
- Lokalizacja: Warszawa
- Expressparts Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 paź 2018, 11:11
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
To może wypowiemy się w temacie
Od kilku miesięcy toczy się na forach wojna: baza HC czy PAO do 504/507. Castrol i Motul to popularni producenci, robią dobre oleje z baz HC czyli baz mineralnych poddawanych obróbce chemicznej. Eurol jako jeden z niewielu słynie z tego, że do produkcji zdecydowanej większości referencji używa w pełni syntetycznych baz PAO ( skład 50-60%). Jakość dodatków olejowych też ma znaczenie i tu znowu Eurol ma się czym pochwalić. Większość producentów "spełnia normę" nie dając od siebie nic więcej. Jeżeli chcesz pojeździć samochodem dłuższy i zależy Ci na NAPRAWDĘ DOBREJ ochronie silnika, warto zastanowić się dobrze jaki olej wybrać. Ceny tych olei są bardzo zbliżone do siebie, ale jakość jest nieporównywalna.
Co do samej lepkości oleju faktycznie między 0W30 a 5W30 nie ma drastycznej różnicy. Jeżeli chcesz zalać silnik prawdziwym olejem syntetycznym ciężko będzie go znaleźć obecnie wśród olei 5W30. Większość dużych koncernów korzysta z baz hydrokrakowanych. Nie można powiedzieć że są to złe oleje, ale nie są też najlepsze. Jeżeli będziesz miał pytania bardzo chętnie na nie odpowiem.

Co do samej lepkości oleju faktycznie między 0W30 a 5W30 nie ma drastycznej różnicy. Jeżeli chcesz zalać silnik prawdziwym olejem syntetycznym ciężko będzie go znaleźć obecnie wśród olei 5W30. Większość dużych koncernów korzysta z baz hydrokrakowanych. Nie można powiedzieć że są to złe oleje, ale nie są też najlepsze. Jeżeli będziesz miał pytania bardzo chętnie na nie odpowiem.
Najlepsze oleje do Twojego auta tylko na https://expressparts.pl/oleje-i-plyny-e ... e-c-1.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wydaje mi się, że akurat ten Motul jest z bazy syntetycznej, a nie uzyskanej w wyniku hydrokrakingu. Masz jakieś dowody, że Motul jest z takiej bazy? Czy to tylko domysły, aby sprzedać swój towar?
[ Dodano: 2018-10-05, 14:13 ]
Po drugie jeśli olej jest wymieniany regularnie i stosowany jakiś lepszy, to silnikowi nic się nie stanie nawet po kilkuset tysiącach kilometrach.
[ Dodano: 2018-10-05, 14:13 ]
Po drugie jeśli olej jest wymieniany regularnie i stosowany jakiś lepszy, to silnikowi nic się nie stanie nawet po kilkuset tysiącach kilometrach.
- Expressparts Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 paź 2018, 11:11
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Eurol nie jest "moim olejem", w ofercie mamy przecież też Motula, jak i kilkanaście innych marek. Staram się tylko rzeczowo odpowiedzieć na pytanie. Co do twojego pytania Motul Specific 504/507 (jeżeli o tym mówimy) jest olejem syntetycznym starej generacji czyli zawiera do 20% PAO , reszta to hydrokrak. Nigdzie na napisałem, że to zły olej, ale są producenci oferujący lepsze jakościowo produkty w takich samych (lub niższych) cenach.
W załączniku przesyłam fragment karty produktowej Motula, z której wynika że zawartość HC w tym produkcie wynosi do 50%, siłą reszta to dodatki i PAO w ilości do 20%.
No i to, że najważniejsza jest częsta i regularna wymiana oleju, jest "oczywistą oczywistością".
W załączniku przesyłam fragment karty produktowej Motula, z której wynika że zawartość HC w tym produkcie wynosi do 50%, siłą reszta to dodatki i PAO w ilości do 20%.
No i to, że najważniejsza jest częsta i regularna wymiana oleju, jest "oczywistą oczywistością".
Najlepsze oleje do Twojego auta tylko na https://expressparts.pl/oleje-i-plyny-e ... e-c-1.html
- Expressparts Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 paź 2018, 11:11
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Tak, jak pisałem - Motul nie jest złym olejem, bardziej istotne przy wyborze oleju jest jak użytkujemy nasz samochód. Do tzw. normalnej jazdy możemy wybierać z bardzo szerokiej gamy olejowej, jeżeli jednak jeździmy szybciej i nieco ostrzej użytkujemy auto, co podejrzewam że zdarza się każdemu, warto pomyśleć nad olejem klasy wyższej. Pełne PAO daje po prostu dużo lepszy film olejowy, a co za tym idzie lepiej chroni nasz silnik przy wyższych obrotach. Ważnym wskaźnikiem jest też wartość TBN czy NOACK.
Szanujemy też interwały wymiany - niedawno naszym profilu na FB pokazaliśmy wnętrze silnika użytkowanego zgodnie z wymogami LongLife (wymiana co 30kkm) - włos się jeży na głowie.
Belzebiusz, jeśli masz jakieś pytania odnośnie olejów to pisz śmiało. Dodam, że mamy też w ofercie filtry wszystkich znanych marek. Wystarczy jeden telefon
Szanujemy też interwały wymiany - niedawno naszym profilu na FB pokazaliśmy wnętrze silnika użytkowanego zgodnie z wymogami LongLife (wymiana co 30kkm) - włos się jeży na głowie.
Belzebiusz, jeśli masz jakieś pytania odnośnie olejów to pisz śmiało. Dodam, że mamy też w ofercie filtry wszystkich znanych marek. Wystarczy jeden telefon

Najlepsze oleje do Twojego auta tylko na https://expressparts.pl/oleje-i-plyny-e ... e-c-1.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 paź 2018, 12:03
- Lokalizacja: Warszawa
Troszkę mi namieszaliście w głowie. Interwał wymiany dla mnie to max 15 tysięcy. Mogę poprosić o kartę charakterystyki eurola? Lubię czasem jechać szybciej, często zdarzają mi się trasy. Dziękuje wam za wyczerpujące informację. Co do samego oleju muszę się chyba wiele nauczyć
Poczytamy zobaczymy i wymienimy mam jeszcze ok 2 tysiące do wymiany. Dam znać jak poszło.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Ogólnie różnicy między 0W30 a 5W30 nie ma za dużej i jedynie ten pierwszy jest lepszy na zimę, bo przy niższych temperaturach jest nadal płynny, ale nie myśl, że 5W30 jest gęsty jak miód
. Zimy w Polsce nie są teraz zbyt wymagające, więc 5W30 wystarczy, a jest nawet tańszy. Zawsze możesz wrócić do 0W30. Po drugie, z racji mniejszej gęstości silnik napotyka mniejsze opory, co przekłada się na mniejsze spalanie, ale bez przesady. Nie ma różnicy, którym olejem zalejesz silnik. Ważne, że będzie to coś markowego (najlepiej z górnej półki), a zmiany będą odbywać się nie rzadziej niż co 15 tysięcy km. Jeśli nawet lubisz czasem pocisnąć, to i tak jedziesz tak przez może 10% przebiegu między wymianami, więc sporadycznie i nie jednym ciągiem.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 paź 2018, 12:03
- Lokalizacja: Warszawa
Przetestowałem oba oleje na 2 tysiącach.
Pierwszym zalanym był Motul. Wrażenia bardzo przyjemne, silnik pracuje ładnie. Jeździłem ostro, nie jestem pewny na 100% ale zauważyłem delikatny ubytek. Generalnie sądzę że do normalniej jazy olej jest bardzo dobry.
Drugim zalanym był Eurol. Praca silnika jak w Motulu elegancka, co dziwne przy ostrej jeździe komputer pokazywał o 0.3 L mniejsze spalanie. Zostaje na ten moment w silniku, dam znać co będzie po przejechaniu 10 tysięcy.
Pierwszym zalanym był Motul. Wrażenia bardzo przyjemne, silnik pracuje ładnie. Jeździłem ostro, nie jestem pewny na 100% ale zauważyłem delikatny ubytek. Generalnie sądzę że do normalniej jazy olej jest bardzo dobry.
Drugim zalanym był Eurol. Praca silnika jak w Motulu elegancka, co dziwne przy ostrej jeździe komputer pokazywał o 0.3 L mniejsze spalanie. Zostaje na ten moment w silniku, dam znać co będzie po przejechaniu 10 tysięcy.