Jakie ET do A6 C7?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Są to felgi od A7 i będą pasować . Koło będzie prawie na równi z nadkolem. Opony też dobrałeś dobre. Wiem, ponieważ sam na takich jeżdżę już drugi sezon.
Jeśli masz zawieszenie 1BA lub 1BK (pneumatyka), to będzie w miarę komfortowo, ale jak masz zawieszenie sportowe 1BE lub 1BV, to będzie dość twardo. Na lato założyłbym 20", ale na zimę już nie. Jeśli teraz jeździsz na 17", to i tak zauważysz utratę komfortu. Osobiście założyłbym 19", ponieważ są one kompromisem pomiędzy wyglądem a komfortem. Dla niektórych komfortowe są 16", a inni nie narzekają na 21".
[ Dodano: 2018-09-07, 12:35 ]
Scaliłem post do podobnego tematu .
Jeśli masz zawieszenie 1BA lub 1BK (pneumatyka), to będzie w miarę komfortowo, ale jak masz zawieszenie sportowe 1BE lub 1BV, to będzie dość twardo. Na lato założyłbym 20", ale na zimę już nie. Jeśli teraz jeździsz na 17", to i tak zauważysz utratę komfortu. Osobiście założyłbym 19", ponieważ są one kompromisem pomiędzy wyglądem a komfortem. Dla niektórych komfortowe są 16", a inni nie narzekają na 21".
[ Dodano: 2018-09-07, 12:35 ]
Scaliłem post do podobnego tematu .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Na wlepce znajdziesz jeden z kodów: 1BA, 1BE lub 1BV.
Można powiedzieć, że opona, która ma wysokość opony większą niż 100 mm jest komfortowa.
W przypadku 19" opona ma rozmiar 255/40, czyli bok opony ma wysokość 255*0,4 = 102 mm.
W przypadku 20" opona ma rozmiar 255/35, czyli bok opony ma wysokość 255*0,35 = 89,25 mm.
Różnica wynosi 12,75 cm, czyli ponad centymetr mniej gumy jest na boku, a to sporo.
Jeśli teraz masz 17", to opona 225/55 ma bok o wysokości 123,75 mm, więc jest to już spory balon, ale za to bardzo komfortowy. Jednak źle się prowadzi takie auto w zakrętach, bo pływa.
W swojej C6 jeżdzę na 245/40/18, czyli bok ma 245*0,4 = 98 mm i na zwykłym zawieszeniu 1BA jest komfortowo .
[ Dodano: 2018-09-07, 13:20 ]
Jak widzisz, wszystko zależy od szerokości i profilu opony, co przekłada się na wysokość boku . Średnica felgi decyduje tylko o rozmiarze opony, aby zachować fabryczną średnicę koła.
Można powiedzieć, że opona, która ma wysokość opony większą niż 100 mm jest komfortowa.
W przypadku 19" opona ma rozmiar 255/40, czyli bok opony ma wysokość 255*0,4 = 102 mm.
W przypadku 20" opona ma rozmiar 255/35, czyli bok opony ma wysokość 255*0,35 = 89,25 mm.
Różnica wynosi 12,75 cm, czyli ponad centymetr mniej gumy jest na boku, a to sporo.
Jeśli teraz masz 17", to opona 225/55 ma bok o wysokości 123,75 mm, więc jest to już spory balon, ale za to bardzo komfortowy. Jednak źle się prowadzi takie auto w zakrętach, bo pływa.
W swojej C6 jeżdzę na 245/40/18, czyli bok ma 245*0,4 = 98 mm i na zwykłym zawieszeniu 1BA jest komfortowo .
[ Dodano: 2018-09-07, 13:20 ]
Jak widzisz, wszystko zależy od szerokości i profilu opony, co przekłada się na wysokość boku . Średnica felgi decyduje tylko o rozmiarze opony, aby zachować fabryczną średnicę koła.
- Tomas Tomski
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 01:03
- Lokalizacja: Manchester
Witam. To mój pierwszy post więc co złego to nie ja
Przeczytałem caaaaały wątek i już właściwie chyba podjąłem decyzję ale dla pewności zapytam...
Obecnie posiadam alu ori 8J 18" ET39 z oponami 245/45.. planuję wymienić na 8.5J 19" i opony 255/40 no i właśnie nie jestem w 100% pewny jak to z tym ET jest. Według producenta przy tym rozmiarze powinno byc ET45.. niech mnie ktoś oświeci czy dobrze myślę że:
1. jeśli felga o pół cala szersza czyli ok 12mm i ET wyższe o 6 (39->45) tzn że 6mm idzie do wewnątrz a drugie 6mm do zewnątrz? i czy zawsze się tak tnie na pół?
2. mam do wyboru ET45 lub ET35, niby teraz przy 8J 18" i ET39 wydaje się być dużo miejsca, myślicie że ET35 będzie na legalu i w ogóle? czyli 6mm o których w punkcie 1. plus 10mm na ET35 czyli 16mm do zewnątrz względem tego co mam teraz?
3. czy zna ktoś i może się wypowiedzieć o markach GMP Italia albo JANTE? albo może o francuskim sklepie ID Prestige?
ori
GMP Italia "Atom"
JANTE
dzięki
Przeczytałem caaaaały wątek i już właściwie chyba podjąłem decyzję ale dla pewności zapytam...
Obecnie posiadam alu ori 8J 18" ET39 z oponami 245/45.. planuję wymienić na 8.5J 19" i opony 255/40 no i właśnie nie jestem w 100% pewny jak to z tym ET jest. Według producenta przy tym rozmiarze powinno byc ET45.. niech mnie ktoś oświeci czy dobrze myślę że:
1. jeśli felga o pół cala szersza czyli ok 12mm i ET wyższe o 6 (39->45) tzn że 6mm idzie do wewnątrz a drugie 6mm do zewnątrz? i czy zawsze się tak tnie na pół?
2. mam do wyboru ET45 lub ET35, niby teraz przy 8J 18" i ET39 wydaje się być dużo miejsca, myślicie że ET35 będzie na legalu i w ogóle? czyli 6mm o których w punkcie 1. plus 10mm na ET35 czyli 16mm do zewnątrz względem tego co mam teraz?
3. czy zna ktoś i może się wypowiedzieć o markach GMP Italia albo JANTE? albo może o francuskim sklepie ID Prestige?
ori
GMP Italia "Atom"
JANTE
dzięki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
1. Różnica w szerokości felgi oraz ET spowoduje to, że felga będzie o 12 mm bliżej zwrotnicy, a od zewnętrznej strony nic się nie zmieni, bo będzie na równo z tą obecną.
2. Bierz z ET 35, ponieważ wtedy będzie prawie na równo z nadkolem, a w stosounku do obecnej felgi będzie wystawać o dodatkowe 10 mm, a od wewnętrznej strony o 2 mm, więc praktycznie nic więcej.
2. Wolałbym oryginalne .
2. Bierz z ET 35, ponieważ wtedy będzie prawie na równo z nadkolem, a w stosounku do obecnej felgi będzie wystawać o dodatkowe 10 mm, a od wewnętrznej strony o 2 mm, więc praktycznie nic więcej.
2. Wolałbym oryginalne .
- Tomas Tomski
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 01:03
- Lokalizacja: Manchester
Ja pierdziu możesz mi to troszkę wyjaśnić bo już myślałem że w końcu to ogarnąłem ale jednak nie wiem o co chodzi :shock:mat1324 pisze:1. Różnica w szerokości felgi oraz ET spowoduje to, że felga będzie o 12 mm bliżej zwrotnicy, a od zewnętrznej strony nic się nie zmieni, bo będzie na równo z tą obecną.
2. Bierz z ET 35, ponieważ wtedy będzie prawie na równo z nadkolem, a w stosounku do obecnej felgi będzie wystawać o dodatkowe 10 mm, a od wewnętrznej strony o 2 mm, więc praktycznie nic więcej.
Jak to się dzieje że po założeniu 19"-stki nic się nie zmieni od zewnątrz względem obecnej? Czyli jak by ET pozostało 39 to wtedy by było tak jak pisałem że 6mm w tą i 6mm w drugą?
Ps. Też bym wolał oryginalne ale uparłem się na ten wzór i kolorystykę a za oryginał trzeba dać dużo więcej
[ Dodano: 2018-09-14, 11:04 ]
Dobra już czaję walnąłem się na wstępie zaczynając wyliczenia że te 12mm idzie do zewnątrz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łagiewniki
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga