Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BRF 2.0 136 KM] "Skwierczenie" paska na zimnym.

Silniki wysokoprężne
mysiul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 23 kwie 2017, 07:01
Lokalizacja: Duklin

[ BRF 2.0 136 KM] "Skwierczenie" paska na zimnym.

Post autor: mysiul » 22 wrz 2018, 08:31

Podczas wymiany kompletnego rozrządu wymieniono również pasek wieloklinowy oraz napinacz. Po ok 3 miesięcach od wymiany zaczęły dobiegać odgłosy "skwierczenia" paska.
Mechanik stwierdził, że pasek został poszarpany przez zużytą rolkę. Wymienił nowy pasek i nową rolkę. Po przejechaniu kolejnych ok. 3 miesiecy, znowu rano na zimnym silniku słychać "skwierczenie" przez jakieś 5 km poźniej jest ok.
Chcę kupić najlepsze części i zmienić mechanika, doradźcie mi proszę jakiej firmy i które dokładnie części mam zamówić, aby pozbyć się na kilka lat problemu. Może jakieś nr częsci....

Dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2018, 19:07 przez mysiul, łącznie zmieniany 2 razy.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 wrz 2018, 14:25

Podeślij mi VIN na PW (albo podaj tutaj), to napiszę potrzebne części oraz zaproponuję odpowiednie zamienniki. Rozumiem, że chodzi tylko o pasek PK, a nie rozrząd? Części będziesz miał dopasowanie po numerze VIN, a nie wyszukane w sklepowym katalogu.

[ Dodano: 2018-09-22, 14:25 ]
Zestaw paska wielorowkowego:
1) pasek: 03G 903 137 E → CONTITECH 6PK1613
2) napinacz: 038 903 315 AN → INA 534 0164 10
3) rolka odwracająca: 03G 145 276 A → INA 532 0565 10

Podany przeze mnie komplet kosztuje niecałe 235 zł i lepszy może być tylko zestaw z ASO (ok. 575 zł). W czasie montażu trzeba sprawdzić jak wygląda koło pasowe wału i pompy wspomagania oraz sprzęgło alternatora i sprężarki. Nie mogą mieć uszkodzeń oraz muszą pracować w jednej osi.

Wiesz jakie wcześniej zamontowano części? Obstawiam wadliwy napinacz, który powoduje luzowanie paska i jego uszkodzenie. Napinacz i rolka nie mogą poszarpać paska, ponieważ nie mają one kołnierzy. Chyba, że masz zamontowane inne części :p.

mysiul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 23 kwie 2017, 07:01
Lokalizacja: Duklin

Post autor: mysiul » 22 wrz 2018, 15:10

Dzięki za profesjonalną odpowiedź. A mam pytanie , co do paska Gates nie lepszy?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 wrz 2018, 15:21

Wątpię, ponieważ Conti jest dostawcą na pierwszy montaż :).

Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2018-09-22, 15:21 ]
Zawsze proponuję takie części, które sam założyłbym do swojego auta.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 22 wrz 2018, 15:55

ja miałem założony pasek Conti i po 50 tys był spękany. postanowiłem go wymienić, myślałem ze wytrzyma tyle co rozrząd, bez widocznych uszkodzeń ale wolałem go wymienić
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 wrz 2018, 15:57

Widocznie trafiłeś na leżak magazynowy :). Co wsadziłeś potem?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 22 wrz 2018, 16:01

bosch ale jeździłem na nim może poł roku z 7 tygodni temu robiłem rozrząd i dałem szanse jeszcze raz Contiemu :) najgorzej ze prawie go nie widać żeby ocenić w jakim stanie <uoee>
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 23 wrz 2018, 11:00

Kolego nie chodzi tu o części, ale nie wymieniono ci przygiełka alternatora, a w nim tkwi przyczyna twego skwierczenia i niszczenia paska...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 wrz 2018, 12:11

Wcześniej było dobrze, a dopiero po wymianie paska i napinacza zaczęły się problemy. Chyba, że stary napinacz był już słaby i dopiero przy nowym sprzęgiełko zaczęło szarpać pasek.

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 23 wrz 2018, 12:23

sprawdź sobie to sprzęgiełko, u mnie też było tak samo, po odpaleniu coś skwierczało cykało itd. zrzuć pasek i wszystko wiadomo

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 wrz 2018, 12:32

W razie czego sprzęgiełko do Twojego auta ma oznaczenie 022903119C &#8594; INA 535 0012 10.

[ Dodano: 2018-09-23, 12:32 ]
Wcześniej już pisałem, aby sprawdzić wszytkie koła pasowe i sprzęgiełka, bo rolka i napinacz nie mogą uszkodzić paska, bo są gładkie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga