Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

1.8t AWT układ podciśnienia

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

1.8t AWT układ podciśnienia

Post autor: Grzego » 16 wrz 2018, 15:09

Witam. Mam problem związany z tym że samochód nie ma mocy (inny temat). Wiem, nie powinienem zakładać kolejnego tematu, lecz on nie będzie związany z tamtym. To będzie omówienie układu podciśnienia w 1.8t. Sam zbytnio nie wiem jak to wszystko powinno działać, więc proszę aby wypowiedział się ktoś kto rozumie jak to działa (gdzie ma być ciśnienie, lub podciśnienie, w którą stronę ma to "płynąć" i kiedy, itp.

Wąż który zaznaczyłem na czerwono podczas pracy silnika jest zasysany (chyba) przez kolektor dolotowy na tyle że zaczyna się spłaszczać na kolanku, gdy dany wąż odłączam podczas pracy silnika, silnik zaczyna się "ksztusić". Nie zauważyłem aby powietrze z ezektora uciekało. Jak to wszystko powinno działać??

Proszę wytłumaczyć zasadę działania tego całego układu, nie tylko dla mnie ale i innych użytkowników w tym poście tak dokładnie i klarownie jak tylko potraficie. ;)

[ Dodano: 2018-09-16, 15:09 ]
Nikt nie ma pojęcia o tym? A może już był temat o tej tematyce? (Tak, szukałem w wujku google, lecz nie znalazłem). Jeśli tak, to proszę o podesłanie linka do takiego tematu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 16 wrz 2018, 18:10

To nie są schematy do awt - postaram sie cos wrzucić poźniej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 21 wrz 2018, 12:13

bendzji, Tak wziąłem pierwszy lepszy, bo akurat takiego który ty podałeś nie mogłem znaleźć w większym rozmiarze. Chodziło mi tylko o to by był jakiś schemat aby było łatwiej się pozozumieć ;), ale fajnie że podałeś schemat z AWT.

PS.
Czy Ty wiesz jak taki układ działa? Mógłbyś mi wytłumaczyć i innym oczywiście? Lub podać link do już istniejącego tematu z opisem i działaniem takiego układu w 1.8t, lub ogólnie.

Np.
Mamw zawór kombinowany połączony z pompą powietrza/ "odkurzaczem tłoczącym". Co decyduje kiedy i na jak długo ten zawór ma się otwierać? Z tego co prześledziłem do tego zaworu jest podpięty oczywiście ten "odkurzacz", ale on tylko i wyłącznie robi ciśnienie i to nie tak duże (prawda?), więc coś innego musi otwierać ten zawór.

Tak w ogóle skąd bierze się podciśnienie w tych silnikach? Z kolektora dolotowego? Tylko tam coś jakby zasysał kolektor z tych obu wężyków (zaznaczyłem jeden w powyższym temacie i drugi obok po drugiej stronie w obrębie ezektora)

Prosiłbym o pomoc nie tylko dla siebie ale by ta wiedza służyła też innym :]
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 21 wrz 2018, 12:39

SAI czyli ta pompka pracuje tylko w fazie rozgrzewania więc ją praktycznie odpuszczamy w temacie ( podciśnienie tylko steruje zaworem )

no chyba że chodzi ci o tą pompkę przy pompie ABS/ESP - występuje tylko w automatach i od września 2000 roku - ma za zadanie wspomagać podcisnienie w pewnych sytuacjach żeby działało wspomaganie hamulców ( pratycznie jak zimny silnik to się włącza na chwilę )

oczywiście że w tym silniku podciśnienie bierze się z kolektora dolotowego - musi zasysać przecież powietrze wciąga silnik ;)

nie bardzi wiem co mam opisać - zaworki jednokierunkowe sa po to aby utrzymać podciśnienie podczas wzrostu cisńienia ( w końcu silnik turbo ;) ) , ezektor ma za zadanie wspomagać odpływ spalin z układu korbowego ( odma )

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 21 wrz 2018, 14:52

Ja mam ezektor wpięty w układ podciśnienia. Wężyk który zaznaczyłem podczas pracy silnika zostaje spłaszczony, czyli....
Plus jeszcze jedna sprawa. Układ podciśnienia troszkę "ulepszyłem" dodając filtr (Oglądałem kiedyś jakiś film o tematyce układu podciśnienia w 1.8t. Właśnie tam ktoś użył taki patent). Widzę w filtrze (jest przeźroczysty) że jest sporo oleju.
Założyłem też zbiornik/ osadnik na olej z odmy. Jeszcze nie otwierałem go, więc w ogóle nie wiem jak to tam wygląda, lecz ten zbiornik posiada rurkę z boku, taki wizjer/ wyznacznik poziomu. Wcale nie jest tak brudny jak ten drugi. Raczej tak to nie powinno być.

Olej może pochodzić z nieszczelnej turbiny, odmy, czy jest też możliwość że jakoś jest wciągany przez wyjścia w kolektorze dolotowym przez układ podciśnienia?


Co do pompy/ układu SAI. Co dokładnie otwiera zawór. Podciśnienie, czy podciśnienie i układ elektrozaworów? Jakie są objawy uszkodzonego zaworu? Non stop wywala mi błąd o tym że jest niewłaściwa dawka powietrza, czy jakoś tak. Sprawdzałem i pompa chodzi. Przydałoby się sprawdzić też ten zawór. Odpiąłem rurę stalową od tego zaworu i nie widzę jakiejś sadzy, jedynie rdzę w rurze bliżej pompy.


O co chodzi z tą drugą pompką przy ABS/ ESP? Gdzie jest to umiejscowione. Mam rozumieć że jej rola to tylko i wyłącznie wspomaganie układu podciśnienia na "starcie".
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 21 wrz 2018, 15:41

może warto by ten wąż wymienić na nowy - może nie będzie się spłaszczał , ale może sam ezektor blokuje przepływ za bardzo i powoduje zapadanie się


zawór otwiera podciśnie które jest sterowane elektozaworkiem - numer 13 na schemacie


przy przewodzie do serwo masz czujnik i jak osiąga zadaną wartość to ECU uruchamia tą pompkę - z reguły zdarza się to po uruchomieniu zimnego silnika , to pojawiło sie dopiero z normą EU4 chyba , wtedy przepustnica jest mocno otwarta co powoduje że nie ma odpowiedniego podciśnienia ( po szczegóły odsyłam do http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_257.pdf ) - wtedy pedał hamulca robi się twardy i kiepsko hamuje ( wiem co mówię bo mam AWT w swoim B5 i brak tej pompki , na zimnym hamulec jest betonowy i bardzo kiepsko hamuje )

volvo132
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
Imię: Wojtek
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: volvo132 » 24 wrz 2018, 19:32

Spłaszczony wężyk, który zaznaczyłeś to ewidentnie winda eżektora, wymień go na nowy. Miałem to samo. https://a4-klub.pl/topic/225481-a4-b6-1 ... u/?page=11

Polecam tylko i wyłącznie ori.
Było - A6 C5 Avant 2000 1.8T
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl