FILTR DPF kontynuacja
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 04 wrz 2018, 09:53
- Lokalizacja: Kraków
FILTR DPF kontynuacja
Cześ, jako ze usunieto wczesniejszy temat zakladam nowy
Po wielu probach czyszczenia filtru dpf i wymeiniania go
Moi kochani mechanikownicy sprobowali wgrac nową mape czy coś w tym rodzaju bez filtra dpf
Auto po zabiegu nie wchodzilo w tryb awaryjny ani nic, moze troche bylo bardziej mulowate
I dzisiaj znowu weszlo w tryb awaryjny...
Czy wyciecie dpfu moze poskutkowac? Bo wpadli oni na pomysl zebym przyjechal we wtorek
i wyciął go
I czy uwazacie to za sluszne?
I czy filtr DPF ma jakies powiązanie z przyspieszaniem?
Bo teraz wydaje sie jakby bylo troche mulowate
Po wielu probach czyszczenia filtru dpf i wymeiniania go
Moi kochani mechanikownicy sprobowali wgrac nową mape czy coś w tym rodzaju bez filtra dpf
Auto po zabiegu nie wchodzilo w tryb awaryjny ani nic, moze troche bylo bardziej mulowate
I dzisiaj znowu weszlo w tryb awaryjny...
Czy wyciecie dpfu moze poskutkowac? Bo wpadli oni na pomysl zebym przyjechal we wtorek
i wyciął go
I czy uwazacie to za sluszne?
I czy filtr DPF ma jakies powiązanie z przyspieszaniem?
Bo teraz wydaje sie jakby bylo troche mulowate
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 506
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Niepotrzebnie. Twój tekst został przeniesiony do tematu : -inny-filtr-czastek-stalych-w-pigulce-v ... htm#904607Adam Małysz pisze:Cześ, jako ze usunieto wczesniejszy temat zakladam nowy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
jak narazie badany jest i bedzie (takze w autach z Euro5) pomiar zadymienia.repek92 pisze:kup nowy dpf. z wyciętym może nie przejść ci przeglądu i kare możesz ponieść ty jak i ten co wycinał, ma wejść takie coś
P.S czytałeś regulamin?
przeczytaj pkt. 6
jak sie nie myle, granica to 1,5.
moj 2.7tdi z dpf prawie pelnym mial miesiac temu 0,02.
bez dpf pomiar wynosi okolo 0,5-0,7.
Potwierdzamjanuszm pisze:jak narazie badany jest i bedzie (takze w autach z Euro5) pomiar zadymienia.repek92 pisze:kup nowy dpf. z wyciętym może nie przejść ci przeglądu i kare możesz ponieść ty jak i ten co wycinał, ma wejść takie coś
P.S czytałeś regulamin?
przeczytaj pkt. 6
jak sie nie myle, granica to 1,5.
moj 2.7tdi z dpf prawie pelnym mial miesiac temu 0,02.
bez dpf pomiar wynosi okolo 0,5-0,7.
U mnie dpf też padł i nic nie pomagało, wywaliłem go razem z EGR'em.
Jedyne co to polecam zostawić katalizator. Zapchany DPF to swego rodzaju kurek w dupie samochodu...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 04 wrz 2018, 09:53
- Lokalizacja: Kraków
Ok uwaga wgrano nowa mapę? Czy jakis nowy system bez dpfa, i kontrolka od dpfu już się nie pali za to raz za czas pali się tryb awaryjny który po zgaszeniu auta znika a hit hitów jest taki ze auto jest bardziej zrywane na trybie awaryjnym na niskich obrotach niż normalnie
Zas bez trybu awaryjnego mułowate jest na niskich obrotach dopiero później się zbiera jednak nie tak jak kiedys
W planach jest lekkie odchudzenie tego dpfu serio to moze skutkować takimi objawiami jak powyżej??
Zas bez trybu awaryjnego mułowate jest na niskich obrotach dopiero później się zbiera jednak nie tak jak kiedys
W planach jest lekkie odchudzenie tego dpfu serio to moze skutkować takimi objawiami jak powyżej??
Kolego polecam zobaczyć jak wygląda i co to jest DPF, krótko mówiąc jest to filtr jakby z szamotu wsadzony w rurę wydechową, do tego filtr wygląda jak ponawiercana malutkim wiertłem cegła. (oczywiście w dużym uproszczeniu) W momencie kiedy on się zapcha powstaje duże ciśnienie spalin przed DPF co powoduje, że auto nie może pozbyć się ich z układu, na czym cierpi wszystko po kolei i dodatkowo auto nie jest w stanie generować mocy. Często w c6 padały również czujniki ciśnienia spalin DPF co w objawach przypominało zapchany DPF. Jeżeli różnica jest >150mbar to filtr jest niedrożny (u mnie np. było 360 mbar to znaczyło kompletne zabicie dpfa mułem)
Co do wgrania nowej mapy to nie rozumiem idei wgrywania nowy mapy (bez dpy) do auta gdzie on się fizycznie znajduje, to trochę jak leczenie bolącego zęba aspiryną... jego albo trzeba zregenerować albo usunąć a wówczas wszystko powinno wrócić do normy.
Powodzenia !
Co do wgrania nowej mapy to nie rozumiem idei wgrywania nowy mapy (bez dpy) do auta gdzie on się fizycznie znajduje, to trochę jak leczenie bolącego zęba aspiryną... jego albo trzeba zregenerować albo usunąć a wówczas wszystko powinno wrócić do normy.
Powodzenia !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 04 wrz 2018, 09:53
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 26 kwie 2018, 21:00
- Lokalizacja: Kąpino
Tez ostatnio walczyłem z DPF. Aby uniknąć w przyszłości problemów z przeglądem mechanik zaproponował mi takie rozwiązanie. Wyciął DPF, rozciął go, dokładnie wyczyścił, wymyl i wspawal go spowrotem. Przy okazji został wymieniony czujnik ciśnienia spalin. Od zabiegu minęły 2 miesiące i żadnych problemów. Dodam że wcześniej wypalanie itp pomagało jedynie na ok 2tyg.