Zarówno 225/55/17, jak i 255/40/19, to fabryczne rozmiary, więc nic nie będzie obcierało. Opona 255/40/19 ma większą średnicę o 7,3 mm (różnica 1,06%), więc teoretycznie przerwa między kołem a nadkolem zmniejszy się o 7,3/2 = 3,65 mm, czyli praktycznie nic, a dużo i tak zależy od modelu opony.
Pytasz się o indeks prędkości (W = 270 km/h vs. Y = 300 km/h), który oznacza z jaką maksymalną prędkością można jechać autem. Oczywiście są one mocno zawyżone, bo i tak jest elektroniczne ograniczenie do 250 km/h, ale to nie wszystko. Indeks odnosi się do auta bez dodatkowego obciążenia (jedynie kierowca). Po obciążeniu go (pasażerowie + bagaż) i jeździe z większą prędkością, tak zawyżony indeks ma sens, ponieważ lepiej, aby opona nie zrobił buuum na autostradzie

. Dodatkowo wyższy indeks zapewnia, że opona cały czas przylega całą szerokością do nawierzchni, a nie tylko centralna część bieżnika. Oczywiście różnica między W a Y jest znikoma, ale przy kupnie nowych opon warto wziąć od razu Y, tak jak fabryka każe.
Jeśli chodzi o felgi, to na 99% nie wejdą do C7 i są to chyba podróby

.