Auto po wymianie świec, czyszczeniu przepływomierza, pozbyciu się lewego powietrza, wymianie rozrządu. Po skasowaniu błędów zrobione na świeżo logi statyczne, potem BS i dynamiczne.
Statyczne:
Grupy 001/002/003
Grupy 020/021
Grupy 026/027
Grupy 090/093/095
Dynamiczne:
Grupy 001/002/003
Grupy 020/021
Grupy 026/027
Grupy 032/033
Grupy 090/093
2.4 AGA prośba o ocenę logów
2.4 AGA prośba o ocenę logów
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2018, 03:04 przez kris82wt, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Coś stuka 5ty cylinder i 1wszy. Na początku coś nie do końca było w 033 z mieszanką ale może to np. moment zawahania przed wciśnięciem w podłogę. Poza tym 002 jest chyba najważniejszą grupą.
Zawsze też dobrze sprecyzować na czym są logi. Log 002+033 robi się na obu paliwach, wcześniej kasując błędy nawet jeśli błędów nie ma.
Zawsze też dobrze sprecyzować na czym są logi. Log 002+033 robi się na obu paliwach, wcześniej kasując błędy nawet jeśli błędów nie ma.
Poniżej poprawione logi. Za każdym razem przed pomiarem usuwane błędy
Statyczne
Grupy 001/002/003
Grupy 020/021
Grupy 026/027
Grupy 032/033
Grupy 090/093/095
Dynamiczne:
LPG:
Grupy 001/002/003
Grupy 032/033
PB:
001/002/003
020/021
026/027
032/033
090/093/095
Błędy DTC jakie mam:
3 Faults Found:
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-00 - -
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-00 - -
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit
Z czego ten dotyczący MAF, wyskakuje często zaraz po odpaleniu auta a jego kasowanie powoduje zgaśnięcie silnika. Silnik ewidentnie zalewa. Mam też problem z uruchomieniem na zimnym (trzeba kręcić z 5 sek) i na ciepłym (po ok 1 sek gaśnie). Instalację gazową już sprawdziłem i wykluczyłem (na pewno nie puszcza ani parownik ani wtryskiwacze)
Nie widzę, żeby wtryskiwacze PB lały, jedynie to stukanie na cylindrach jest wyraźne, więc zostaje zmienić przewody i sprawdzić cewki. Co z grupą 93 i pozycjami wałka banku 1 i 2? Złe ustawienie rozrządu wykluczam bazując na tym co mam w statycznej grupie 093 czyli -1CF/-1CF. Z kolei 20CF w dynamicznej grupie 093 i spalanie stukowe z dynamicznej 026/027 uświadamiają mnie w przekonaniu, że mam za bardzo opóźniony zapłon (ale już nie na jałowym)?! Czy oznacza że fazator nie działa (wykluczam czujniki położenia, bo problem występuje ewidentnie na 2 bankach na raz). Elektrozawór zmiennych faz rozrządu działaj zero-jedynkowo? czy płynnie reguluje fazy? I czemu na jałowych mimo, że zapłon źle nie wygląda to zaraz po skasowaniu błędów STFT leci na łeb na szyję?!
Coś źle rozumuję?
Z góry wielkie dzieki za pomoc!
Statyczne
Grupy 001/002/003
Grupy 020/021
Grupy 026/027
Grupy 032/033
Grupy 090/093/095
Dynamiczne:
LPG:
Grupy 001/002/003
Grupy 032/033
PB:
001/002/003
020/021
026/027
032/033
090/093/095
Błędy DTC jakie mam:
3 Faults Found:
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-00 - -
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-00 - -
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit
Z czego ten dotyczący MAF, wyskakuje często zaraz po odpaleniu auta a jego kasowanie powoduje zgaśnięcie silnika. Silnik ewidentnie zalewa. Mam też problem z uruchomieniem na zimnym (trzeba kręcić z 5 sek) i na ciepłym (po ok 1 sek gaśnie). Instalację gazową już sprawdziłem i wykluczyłem (na pewno nie puszcza ani parownik ani wtryskiwacze)
Nie widzę, żeby wtryskiwacze PB lały, jedynie to stukanie na cylindrach jest wyraźne, więc zostaje zmienić przewody i sprawdzić cewki. Co z grupą 93 i pozycjami wałka banku 1 i 2? Złe ustawienie rozrządu wykluczam bazując na tym co mam w statycznej grupie 093 czyli -1CF/-1CF. Z kolei 20CF w dynamicznej grupie 093 i spalanie stukowe z dynamicznej 026/027 uświadamiają mnie w przekonaniu, że mam za bardzo opóźniony zapłon (ale już nie na jałowym)?! Czy oznacza że fazator nie działa (wykluczam czujniki położenia, bo problem występuje ewidentnie na 2 bankach na raz). Elektrozawór zmiennych faz rozrządu działaj zero-jedynkowo? czy płynnie reguluje fazy? I czemu na jałowych mimo, że zapłon źle nie wygląda to zaraz po skasowaniu błędów STFT leci na łeb na szyję?!
Coś źle rozumuję?
Z góry wielkie dzieki za pomoc!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
a to dziwne bo w statycznym ubogo w diabły. Szkoda że nie wiadomo na którym paliwie i nie ma porównania.kris82wt pisze: Silnik ewidentnie zalewa.
MAF statycznie wydaje mi się dość wysoki, ale trzeba by porównać z takim silnikiem.kris82wt pisze:Z czego ten dotyczący MAF, wyskakuje często zaraz po odpaleniu auta a jego kasowanie powoduje zgaśnięcie silnika.
gdzie chcesz to zobaczyć bo chyba nie masz rentgenu w oczach?dopóki nie wyjmiesz to sie nie dowiesz czy leją.kris82wt pisze:Nie widzę, żeby wtryskiwacze PB lały,
stukanie ze złej mieszanki bym obstawiał. Powód -> deczko za wysokie wskazania MAF w dynamicznym. No chyba że to nie AGA lub AGA tuning. Do tego pewnie benzyna wlana rok temu ostatnio, to nie ma się co dziwić, będzie stukać..kris82wt pisze:jedynie to stukanie na cylindrach jest wyraźne, więc zostaje zmienić przewody i sprawdzić cewki.
A rozrząd to czasem nie był w 091 albo 090? Nie pamiętam dokładnie, zawsze mi się to myli (90, 91, 93), a tym bardziej o tej porze.kris82wt pisze:Złe ustawienie rozrządu wykluczam bazując na tym co mam w statycznej grupie 093 czyli -1CF/-1CF.
umiesz interpretować wskazania grupy 026 i 027? brawo, bo ja nie znam nikogo takiego, jesteś ppierwszy od stuków jest 020 i 021. A tu poza poczatkiem jest dobrze.kris82wt pisze:spalanie stukowe z dynamicznej 026/027 uświadamiają mnie w przekonaniu, że mam za bardzo opóźniony zapłon (ale już nie na jałowym)?!
jakby Ci na jałowym cofało to by było bardzo źle. Na dodatek nawet nie wiem czy ECU na to pozwala i czy czujniki mogą to wyłapywać. Coś mi się wydaje że nie, ale 100% pewności nie mam.kris82wt pisze:że mam za bardzo opóźniony zapłon (ale już nie na jałowym)?!
Pzdr.
Wiadomo, na benzynie.zwonko pisze:a to dziwne bo w statycznym ubogo w diabły. Szkoda że nie wiadomo na którym paliwie i nie ma porównania.kris82wt pisze: Silnik ewidentnie zalewa.
OK, może tak być, natomiast mam pytanie z czego może wynikać zbyt wysoki odczyt MAF??? W drugą stronę (zaniżanie wartości) jakoś intuicyjnie się nasuwa i jest logiczne.zwonko pisze:MAF statycznie wydaje mi się dość wysoki, ale trzeba by porównać z takim silnikiem.kris82wt pisze:Z czego ten dotyczący MAF, wyskakuje często zaraz po odpaleniu auta a jego kasowanie powoduje zgaśnięcie silnika.
Jakby lały to czasy wtrysków nie były by skorygowane do krótkich czasów? Średni czas wtrysku benzyny u mnie to 2-3ms, czyli normalnie.zwonko pisze:gdzie chcesz to zobaczyć bo chyba nie masz rentgenu w oczach?dopóki nie wyjmiesz to sie nie dowiesz czy leją.kris82wt pisze:Nie widzę, żeby wtryskiwacze PB lały,
Jasne wlałem rok temu 5 litrów i nic do tej pory nie dolałem. Średnio raz w miesiącu jestem na stacji i leję benzynę, może nie do pełna, ale te pół baku spokojnie.zwonko pisze:stukanie ze złej mieszanki bym obstawiał. Powód -> deczko za wysokie wskazania MAF w dynamicznym. No chyba że to nie AGA lub AGA tuning. Do tego pewnie benzyna wlana rok temu ostatnio, to nie ma się co dziwić, będzie stukać..kris82wt pisze:jedynie to stukanie na cylindrach jest wyraźne, więc zostaje zmienić przewody i sprawdzić cewki.
Kolego w AGA gr 020 i 021 to cofnięcie kąta wyprzedzenia zapłonu, 026/027 od czujnika regulacji spalania stukowego. Na jałowym margines to 0.5-1.4V (widzę, że jest w normie) ale przy max obciążeniu powinno być max 5V a widzę nawet 17V, czyli jak już ustaliliśmy - stuka. Tyle moich wniosków z tej grupy.zwonko pisze:umiesz interpretować wskazania grupy 026 i 027? brawo, bo ja nie znam nikogo takiego, jesteś ppierwszy od stuków jest 020 i 021. A tu poza poczatkiem jest dobrze.kris82wt pisze:spalanie stukowe z dynamicznej 026/027 uświadamiają mnie w przekonaniu, że mam za bardzo opóźniony zapłon (ale już nie na jałowym)?!
Pomysły gdzie szukać przyczyny takiej sytuacji?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
teoretycznie. Ale wystarczy że będzie lał jeden i tego nie zauważysz, bo przecież korekta to średnia z jednego banku.kris82wt pisze:Jakby lały to czasy wtrysków nie były by skorygowane do krótkich czasów?
to przecież jedno wynika z drugiego. Jak znasz napięcia które mają być w w 026/027 to spoko, ale i tak ich wynikiem jest to co pokazuje w 020/021. Dlatego napisałem że nie znam takich od napięc w grupei 026 i 027. Wszyscy patrzą na 020, czyli konsekwencje. Komp przecież dokładnie wie jak zareagować na wskazania czujnika. Dlatego dziwie się cały czas temu co mówisz że są za duże, jak im dalej w logi 020 i 021 to widzimy ładne zera. Ale nie mówie że znam się na wszystkim i jestem nieomylny.kris82wt pisze:Kolego w AGA gr 020 i 021 to cofnięcie kąta wyprzedzenia zapłonu, 026/027 od czujnika regulacji spalania stukowego.
widzisz że masz korekty na ubogo po skasowaniu. Po depnięcieu też wskazania na sondzie są na jednym banku za ubogo w dwóch logach. Do tego zawyża MAF. Potencjalne dwie przyczyny.kris82wt pisze:Pomysły gdzie szukać przyczyny takiej sytuacji?
Pytanie czy w ogóle problemem się przejmować. Stuka Ci na Pb, na gazie pewnnie nie ponieważ takie właściwości tego paliwa. Na LPG przełacza Ci gdy nawet nie drgnie wskazówka temperatury, powiedzmy przy 40st. Do tego czasu nie powinieneś pałować silnika na Pb, ze względu na temperaturę i pewnie stracisz wszystkie nerwy a przyczyny stuków nie znajdziesz. To może być na prawdę sporo rzeczy. Oczywiście zaczyna się od najbardziej prawdopodobnych czyli układu zapłonowego. Niestety takie mamy czasy, że nowe nie zawsze znaczy że w 100% sprawne. Do tego wartos sprawdzić kompresje bo rozbieżność między cylinddrami też może wpłynąć na stuki.
W logach zawsze najgorzej wyglądaja cyl 1,5,2 a lepiej 3 i 4. Może tego się uczep i próbuj coś zmieniać.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga