2.8 30v APR. Wymiana pompy oleju.
2.8 30v APR. Wymiana pompy oleju.
Witajcie. Przymierzam się do wymiany pompy oleju. W moim silniku jest już ta druga wersja napędzana łańcuchem a nie bezpośrednio od wału. W pierwszej pompa i napęd były takie same jak w silnikach 2.6/2.8 12v. Czy ktoś przerabiał temat? Trzeba zwalać całą podstawę silnika czy wystarczy sam dekiel miski? Mam do wymiany pompę, łańcuch, napinacz oraz kółko napędowe. Jeśli do zwalenia jest cala podstawa to czy przebiega to bez problemów? W przypadku r4 1.8 oraz 1.8t były z tym problemy bo trzeba opuszczać sanki lub podnosic cały motor.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
Niestety przy zwaleniu górnej misy robi się już więcej roboty. W elsie jest ,że trzeba poluzować i przesynąć prawą część od zawieszenia. Trzeba to zrobić tak żeby nie odkręcać do końca tego bo inaczej trzeba geometrie ustawiać. Mi się nie udało bez całkowitego odkręcenia.
Warto zwalić górną miskę i uszczelnić ją bo z czasem są przecieki.
Warto zwalić górną miskę i uszczelnić ją bo z czasem są przecieki.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga