Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BAT 4.2 334 KM] Świst powietrza w wężyku podciśnienia

Silniki benzynowe
Bonzu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 paź 2016, 15:23
Lokalizacja: Kielce

[ BAT 4.2 334 KM] Świst powietrza w wężyku podciśnienia

Post autor: Bonzu » 01 wrz 2018, 20:47

Witam,

Ostatnio zaczął być słyszalny świszczący dźwięk dochodzący z przodu samochodu.
Początkowo myślałem, że to pasek, albo jego napinacz lub rolki prowadzące, ale dzisiaj mniej więcej zdiagnozowałem skąd dobiega lub bardziej z czym jest związany.
Okazało się że jak ścisnę gumowy wężyk (079133331A) ten idący z kolektora do zaworu zwrotnego (058905291b) - rysunek 133-082 ETKI to syczenie ustaje.
Sytuacja i sam dźwięk jest praktycznie identyczny jak na filmiku poniżej:

To jest oczywiście inny silnik, ale chodzi tu raczej o bardziej szczegółowe zobrazowanie problemu.
Oczywiście zaciśnięcie wężyka przestawia dźwignię klap sterujących długością dolotu w kolektorze ssącym, ale nie wpływa to na zmianę pracy silnika.
Jak przestawię tą dźwignię ręką, bez zaciskania wężyka, to syczenie nie ustaje.

Jak ściągnę ten wężyk z króćca dolotu to syczenie również ustaje pomimo, że kolektor ciągnie wtedy lewe powietrze przez ten króciec.
Nie widzę, na tyle na ile da się tam coś dojrzeć i "wymacać" ręką, żadnych pęknięć ani rozłączonych wężyków.

Mam wrażenie, że ten dźwięk pochodzi z tego zaworka zwrotnego (058905291b) w trakcie przepływającego przez niego powietrza, ale mogę się oczywiście mylić. Wcześniej tego nie było słychać i pytanie czy mogło się w nim coś zepsuć, że teraz powietrze które przez niego przepływa generuje hałas.

Może ktoś się spotkał z takim problemem.

Sprawdzałem dzisiaj w S4 B6 i przy podobnym silniku i układzie podciśnienia nie słychać tego świszczenia.

obsession
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: obsession » 14 wrz 2018, 20:25

A jesteś pewien, że syczenie dobiega z tego zaworu? Ja mialem urwany krociec od trójnika węża podciśnienia, ktory idzie do niebieskiego zbiorniczka. Trojnik ten zamocowany jest na przodzie silnika w okolicy tego zaworu (jak dobrze pamiętam). Nie moglem tego zlokalizować na początku bo ten krociec skierowany jest do dołu i brak nie był zauważalny.

Oczywiście mało prawdopodobne, żeby u Ciebie było to samo, ale możesz zwrócić uwagę ;)

Pozdro
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
https://a6klub.pl

Bonzu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 paź 2016, 15:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Bonzu » 01 paź 2018, 12:10

obsession pisze:A jesteś pewien, że syczenie dobiega z tego zaworu? Ja mialem urwany krociec od trójnika węża podciśnienia, ktory idzie do niebieskiego zbiorniczka. Trojnik ten zamocowany jest na przodzie silnika w okolicy tego zaworu (jak dobrze pamiętam). Nie moglem tego zlokalizować na początku bo ten krociec skierowany jest do dołu i brak nie był zauważalny.

Oczywiście mało prawdopodobne, żeby u Ciebie było to samo, ale możesz zwrócić uwagę ;)

Pozdro


[ Dodano: 2018-10-01, 12:10 ]
No i chyba znalazłem problem.
Okazało się, że pękł wężyk 1, który idzie od siłownika podciśnieniowego 4 sterującego klapami kolektora i wchodzi w króciec zaworu elektromagnetycznego 9 (wg karty 133-082 Etki) na samym króćcu zaworu.
Mówię chyba, ponieważ nie usunąłem jeszcze tej usterki, bo mam poważny problem z założeniem nowego wężyka na króciec zaworu elektromagnetycznego. Wiadomo ręka ledwo wchodzi i nie ma miejsca na jakiekolwiek manewry, nie mówiąc już o chwyceniu wężyka i założeniu go na króciec zaworu. Odkręciłem siłownik pneumatyczny sterujący klapami, ale to niewiele pomogło jeśli chodzi o dostęp. Teoretycznie gdyby dało się ten zawór elektromagnetyczny wypiąć z uchwytu to może by to coś ułatwiło, ale nie wiem jak ten zawór jest zapięty w ten uchwyt i czy da się go wypiąć.

Dlatego mam zasadnicze pytanie, jaki jest najprostszy sposób wymiany tego wężyka?

Czy można to zrobić bez demontażu zderzaka i odstawiania przodu w położenie serwisowe. Może od dołu? Nie wiem, czy pasek klinowy nie będzie zbytnio przeszkadzał, żeby tam wcisnąć ręce.
Z góry dzięki za jakieś wskazówki.
Załączniki
Układ podciśnienia.png

obsession
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: obsession » 02 paź 2018, 20:08

Nie.pamiętam dokladnie polozenia tego elektrozaworu.. to jest gdzieś pod kolektorem? Obawiam się ze bez zdjecia przynajmniej zderzaka będzie problem bo zderzak jest dosyc mocno wyprofilowany do tylu, a od góry sam widzisz ile miejsca.
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
https://a6klub.pl

Bonzu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 paź 2016, 15:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Bonzu » 03 paź 2018, 15:30

obsession pisze:Nie.pamiętam dokladnie polozenia tego elektrozaworu.. to jest gdzieś pod kolektorem? Obawiam się ze bez zdjecia przynajmniej zderzaka będzie problem bo zderzak jest dosyc mocno wyprofilowany do tylu, a od góry sam widzisz ile miejsca.
Ten wężyk podciśnienia idzie mniej więcej tak jak narysowałem na poniższym zdjęciu.
Oczywiście nie na zewnątrz, a bardziej po bloku pod tymi wszystkimi przewodami.
Pytanie tylko, czy od dołu ręka się zmieści pomiędzy kołem pasowym a wentylatorem, żeby chwycić ten wężyk i nasunąć go na króciec zaworu elektromagnetycznego.
Załączniki
Podciśnienie.jpg
Podciśnienie.jpg (40.99 KiB) Przejrzano 3910 razy

obsession
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: obsession » 03 paź 2018, 17:37

A no to niestety reki od dołu tam ni cholery nie wciśnie. Zderzak musisz zdjać..
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
https://a6klub.pl

Bonzu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 paź 2016, 15:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Bonzu » 06 paź 2018, 20:04

obsession pisze:A no to niestety reki od dołu tam ni cholery nie wciśnie. Zderzak musisz zdjać..
Niestety, ale nie tylko zderzak, ale trzeba przód odstawić w położenie serwisowe.
Sam zderzak nie przeszkadza, ale od dołu ręki się nie wciśnie pomiędzy chłodnicę, a koło pasowe silnika.

obsession
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: obsession » 06 paź 2018, 20:11

No wlasnie dzis zerkalem, faktycznie zderzak nie przeszkadza tak jak mi sie wydawało. W tym samochodzie niestety do wielu pierdół trzeba odciagac pas przedni... samochod mam niespełna dwa lata a juz chyba z 10 razy to robilem
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
https://a6klub.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga