Czołem,
Spotkała mnie dziwna rzecz. 2 dni temu wycieraczki ustawiły się 3 cm za wysoko nad podszybiem - obydwie. Oczywiście poza tym pracują zupełnie normalnie.
Jednocześnie spryskiwacze zaczęły szaleć - otóż po kilku-kilkunastu spryśnięciach podczas jazdy... przestają reagować na pociągnięcie manetki (nawet gdy płyn do sprysków jest zalany pod korek, więc go nie brakuje!). Trzeba się zatrzymać, wyłączyć silnik, odpalić ponownie, by wróciło do normy.
Kun ani innych zwierzaków przegryzających kable nie stwierdziłem.
Co to może być? Diagnostyki (VAGCOM / VCDS) nie podłączałem, więc mogłem zczytać błędy tylko zwykłym skanerem (Torque) i nie wywalił niczego podejrzanego.
[ Dodano: 2017-12-21, 07:48 ]
OK, udało mi się zrobić skan, i wychodzi z niego, że to usterka mechaniczna mechanizmu wycieraczek.
Czy można go jakoś wyregulować, czy może silniczek się kończy?
Adres 09: Centr.zesp.elektr. Plik etykiet: 4F0-910-279.lbl
Oznaczenie elementu SW: 4F0 910 279 K HW: 4F0 907 279
Komponent: ILM Fahrer H15 0240
Weryfikacja: 00000000 Numer seryjny: 4F0907279
Kodowanie: 0003122
Kod serwisu: WSC 02335 785 00200
VCID: 31682D58A8295BC956-8064
Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 4F1 910 113 C Plik etykiet: 1KX-955-119.CLB
Komponent: Wischer AudiC6 H05 0210
Kodowanie: 00064784
Kod serwisu: WSC 02335
Podsystem 2 - Oznaczenie elementu: 4E0 910 557 A Plik etykiet: AKP\8K0-955-559.CLB
Komponent: REGENLICHTSENSORH12 0090
Kodowanie: 00150608
Kod serwisu: WSC 02335
Znaleziono 1 błąd:
00908 - Sterownik silniczka wycieraczek
003 - Usterka mechaniczna - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100011
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 8
Wew.licznik błędów: 177
Przebieg: 159288 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2017.12.14
Czas: 09:47:00
[A6 C6] Wycieraczki 3 cm za wysoko, czasami brak sprysku
2-3 razy przed odpaleniem auta delikatnie ustawiałem je ręką w prawidłowym położeniu, i po uruchomieniu wycieraczek znów ustawiają się za wysoko, gdy wracają na podszybie.
Uwaga - przesuwałem w dół, ręką, PRAWĄ wycieraczkę, i lewa też ustawiała się wtedy prawidłowo.
Dlatego zastanawiam się, czy to nie jest powoli zacierający się od brudu mechanizm - bo nie wraca na prawidłową wysokość po omiecenu szyby.
Uwaga - przesuwałem w dół, ręką, PRAWĄ wycieraczkę, i lewa też ustawiała się wtedy prawidłowo.
Dlatego zastanawiam się, czy to nie jest powoli zacierający się od brudu mechanizm - bo nie wraca na prawidłową wysokość po omiecenu szyby.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Kup ściągacz i je wyreguluj. Mogę Ci podesłać jakie powinny być odległości od podszybia. Wycieraczki mają dwa miejsca parkowania: spoczynek i oczekiwanie. Jak dasz manetką w dół, to raz przeleci po szybie i zatrzyma się, ale jak zrobisz jeszcze raz, to zatrzyma się w innym miejscu. Podczas regulowania musi być w tym najniższym położeniu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Cześć,
Byłem tak zalatany, że nie napisałem, LOL. :D
Obecnie auto ogarniam pod kątem drobnych usterek (ach, te 4F... :v ) i w końcu, zamiast dłubać samodzielnie, zamówiłem montaż tempomatu w ASO (1000 złotych). Przy okazji montażu musieli zdjąć zewnętrzne podszybie, przejrzeli mechanizm cięgien od wycieraczek - okazał się być OK (nie zaciera się na oringach trzpieni napędów ramion wycieraczek). Po prostu przesunęli ramiona o 1 wielowypust niżej i wyjaśnili, że wysokie ustawianie się bywa normalne, gdy dźwigienka wycieraczek jest ustawiona na Auto (ja mam czujnik deszczu) - wycieraczki podchodzą czasami za wysoko. Służy to odgarnięciu śmieci i wody w dół (one co jakiś czas "dygają" samoczynnie w dół podszybia).
Coś w tym jest, bo jak w ciągu ostatniego miesiąca zrobiło się potwornie sucho i gorąco, to konieczność używania wycieraczek była mniejsza i po prostu były wyłączone - wówczas wycieraczki schodziły w położenie dolne na prawidłową wysokość.
Byłem tak zalatany, że nie napisałem, LOL. :D
Obecnie auto ogarniam pod kątem drobnych usterek (ach, te 4F... :v ) i w końcu, zamiast dłubać samodzielnie, zamówiłem montaż tempomatu w ASO (1000 złotych). Przy okazji montażu musieli zdjąć zewnętrzne podszybie, przejrzeli mechanizm cięgien od wycieraczek - okazał się być OK (nie zaciera się na oringach trzpieni napędów ramion wycieraczek). Po prostu przesunęli ramiona o 1 wielowypust niżej i wyjaśnili, że wysokie ustawianie się bywa normalne, gdy dźwigienka wycieraczek jest ustawiona na Auto (ja mam czujnik deszczu) - wycieraczki podchodzą czasami za wysoko. Służy to odgarnięciu śmieci i wody w dół (one co jakiś czas "dygają" samoczynnie w dół podszybia).
Coś w tym jest, bo jak w ciągu ostatniego miesiąca zrobiło się potwornie sucho i gorąco, to konieczność używania wycieraczek była mniejsza i po prostu były wyłączone - wówczas wycieraczki schodziły w położenie dolne na prawidłową wysokość.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Tak to nie działa
. Wycieraczki co drugie przetarcie z zatrzymaniem parkują na samym dole albo kilka centymetró wyżej. Możesz to sprawdzić, jak dasz raz manetkę w dół (pojedyncze przetarcie). Wycieraczka zaparkuje na przemian na samym dole, a następnym razem trochę wyżej. Gdy włączone jest auto, to wycieraczki są w ciągłej gotowości i są delikatnie podniesione, ale jak przez dłuższy czas nie pada, to i tak parkują przy podszybiu. Wiele C6 ma problem z wysokością zaparkowanych wycieraczek, ponieważ podczas jazdy nie powinno być ich widać.
