I... z przodu podałeś też klasę niższą niż oryginalnie, jeśli mogę spytać dlaczego?
[A6 C6] Powrót do oryginalnej wysokości zawieszenia.
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie sztuką jest podnieść mocno tył, ponieważ będzie to dziwnie wyglądać i zrobi się twardo. Dlatego delikatnie podniosłem tył oraz opuściłem minimalnie przód, który też optycznie podniesie tył. Przodu nawet nie zauważysz, ponieważ może być tak, że nowa sprężyna będzie mniej 'ubita' niż obecna stara z klasą wyżej. Po drugie przy 1BA z przodu jest większa przerwa między nadkolem a oponą niż z tyłu, więc będzie nawet lepiej wyglądać. Dopóki nie wymienić zestawu, to się nie przekonasz
. Daję 99% gwarancji, że wszystko będzie w porządku. Nie można od tak dodać sobie wagi butli oraz gazu, ponieważ na pewno nie będziesz miał zawsze pełnego baku benzyny.
[ Dodano: 2018-07-25, 21:30 ]
Nawet gdyby coś nie siadło dobrze, to możesz dać oryginalne dystanse nad sprężyny (ok. 23 zł za sztukę) i podniesiesz tył o 1,5-2 cm
.
[ Dodano: 2018-07-25, 21:30 ]
Nawet gdyby coś nie siadło dobrze, to możesz dać oryginalne dystanse nad sprężyny (ok. 23 zł za sztukę) i podniesiesz tył o 1,5-2 cm
Wziąłem się wreszcie za robotę, jedyny zaufany mechanik wyjechał za granicę na dosyć długo a mnie czas goni więc zacząłem robić to sam.
Oczywiście nie obyło się bez problemów (ukręcona śruba przy próbie zluzowania i wyjęcia którą na szczęście mat1324 poleciłeś kupić nową) jednak przy skręcaniu już nowego amortyzatora ze sprężyną coś mnie zaniepokoiło.
Nowa sprężyna KYB z jednej strony jest lekko węższa jak z drugiej (w poprzedniej obie strony były identyczne), więc jedna strona wskakuje w poduszkę (4F0412109) lekko, a druga nie bardzo, musiała być wciskana a i tak nie wyglądało by leżała tam prawidłowo.
Po zmontowaniu wszystkiego sprężyna naciąga amortyzator w bok co widać na zdjęciach (wypchało odbojnik - na pierwszym zdjęciu widać dlaczego).
No i teraz pytanie co z tym robić bo brakuje mi wiedzy/doświadczenia.
Tak jest dobrze i przykręcać do samochodu czy kupować inne poduszki, czy... no właśnie
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Oczywiście nie obyło się bez problemów (ukręcona śruba przy próbie zluzowania i wyjęcia którą na szczęście mat1324 poleciłeś kupić nową) jednak przy skręcaniu już nowego amortyzatora ze sprężyną coś mnie zaniepokoiło.
Nowa sprężyna KYB z jednej strony jest lekko węższa jak z drugiej (w poprzedniej obie strony były identyczne), więc jedna strona wskakuje w poduszkę (4F0412109) lekko, a druga nie bardzo, musiała być wciskana a i tak nie wyglądało by leżała tam prawidłowo.
Po zmontowaniu wszystkiego sprężyna naciąga amortyzator w bok co widać na zdjęciach (wypchało odbojnik - na pierwszym zdjęciu widać dlaczego).
No i teraz pytanie co z tym robić bo brakuje mi wiedzy/doświadczenia.
Tak jest dobrze i przykręcać do samochodu czy kupować inne poduszki, czy... no właśnie









Rzeczywiście, dosłownie chwilę przed tym jak odpisaliście zauważyłem ten błąd... Widać wczoraj już było za późno na takie zabawy
Po kawie odwrócę i sprawdzę.
Jeśli chodzi o sprężyny to kupiłem te o których mówiłeś RH3476, na stronie z której kupowałem było nawet dopisane "Parametr: E" więc, uff chyba mam dobre.
Jeśli chodzi o różnice średnic tą so one bardzo małe, na pierwszy rzut oka niezauważalne, jednak dało się zauważyć przekładając przez plastik odboju, jedna miała luz, a druga przycierała. To samo z poduszkami, jedna strona wskakiwała lekko, a drugiej ręcznie ładnie wcisnąć nie szło, potrzeba trochę siły by 'jakoś to wyglądało', w obu nowych sprężynach sytuacja identyczna.
Poduszki między Avantem a Sedanem mogą się różnić? Nie widzę powodu ale te stare H&R obniżające, pasują w poduszki idealnie, stąd pomyślałem, że może sprężyny ktoś do Avanta kupił i musiał zmienić poduszki.
Jeśli chodzi o sprężyny to kupiłem te o których mówiłeś RH3476, na stronie z której kupowałem było nawet dopisane "Parametr: E" więc, uff chyba mam dobre.
Jeśli chodzi o różnice średnic tą so one bardzo małe, na pierwszy rzut oka niezauważalne, jednak dało się zauważyć przekładając przez plastik odboju, jedna miała luz, a druga przycierała. To samo z poduszkami, jedna strona wskakiwała lekko, a drugiej ręcznie ładnie wcisnąć nie szło, potrzeba trochę siły by 'jakoś to wyglądało', w obu nowych sprężynach sytuacja identyczna.
Poduszki między Avantem a Sedanem mogą się różnić? Nie widzę powodu ale te stare H&R obniżające, pasują w poduszki idealnie, stąd pomyślałem, że może sprężyny ktoś do Avanta kupił i musiał zmienić poduszki.
-
Pawel43210
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3
- Rejestracja: 25 lis 2018, 20:25
- Lokalizacja: Lingen
mat1324, a co myślisz o założeniu oryginalnych dystansów nad sprężyny z tyłu? Mam u siebie komplet sprężyn obniżających h&r. Auto stoi równo, jednak optycznie tył wygląda niżej. Koła chowają się bardziej w nadkola. Gdy jadę zapakowany na dłuższą trasę, to czasem da się usłyszeć delikatną przycierke koła o nadkole. Czy takie dystanse rozwiążą problem? Rzeczywiście jest to ok. 2cm wyżej? Czy dużo jest zabawy z założeniem tych dystansów? Czy masz nr części? Pozdrawiam
witam,mat1324 pisze:Zestawienie zawieszenie 1BA dla Twojego auta (uwzględnia butlę LPG).
PRZÓD:
1) sprężyna: 4F0 411 105 BE → KYB RH3476
2) amortyzator: 4F0 413 031 AS → SACHS 312 638
3) osłona + odbój: 4D0 412 137 C + 8D0 412 131 H → SACHS 900 075
4) poduszka: 4F0 412 377 D » SACHS 802 376
TYŁ:
1) sprężyna: 4F0 511 115 BR → SACHS 994 404
2) amortyzator: 4F0 513 032 H → SACHS 312 640
3) osłona + odbój: 8E0 512 137 E + 4F0 512 131 → SACHS 900 082
4) mocowanie: 4F0 513 353 D → SACHS 802 327
Warto dokupić też dwie śruby trzymające górne wahacze w przednim zawieszeniu, ponieważ po odkręceniu sporadycznie nadają się do dalszego użytku. W zamienniku można kupić np. FEBI BILSTEIN 49701. Wszystko jest Sachsa, więc dość wysoka półka. Jedynie przedniej sprężyny nie znalazłem, to znaczy istnieje, ale jest niedostępna w sklepach. Dlatego dałem KYB, która też będzie w porządku.
Za wszystko wychodzi niecałe 1600 zł, więc chyba nie ma tragedii.
[ Dodano: 2018-07-22, 17:12 ]
W C6 pomiar amorków nie jest do końca miarodajny i poniżej 70% nadają się już do wymiany.
koledzy czy te sprezyny i amorki nadaja sie do c6tki w 3.0 sedan?
takze mam sprezyny obnizajace RH i mam juz dosc jazdy na tak niskim zawieszeniu. decyzja zapadla auto idzie w góre.
koniecznie musze wymienaic amorki? tyl mam wymieniony rok temu. przod siedzi ori.
prosze o porady
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Podałem koledze na PW, ale tutaj też wrzucam, aby ktoś inny też mógł skorzystać
. Dodam, że auto ma zawieszenie 1BV oraz oprócz amorków znalazło się jeszcze kilka innych rzeczy do wymiany.
amortyzator przedni: 4F0413031AJ » SACHS 312 639
osłona + odbój: 4D0412137C + 8D0412131F » SACHS 900 075
poduszka amortyzatora przód: 4F0412377D » SACHS 802 376
odbój tylnego amortyzatora: 8E0512131P » SACHS 900 103 (kupuje się w zestawie z osłonami)
lewy wahacz #1: 4E0407505E » LEMFĂRDER 27027 01
lewy wahacz #2: 4E0407509E » LEMFĂRDER 27029 01
prawy wahacz #1: 4E0407506E » LEMFĂRDER 27028 01
prawy wahacz #2: 4E0407510E » LEMFĂRDER 27030 01
śruba + podkładka + nakrętka: N10491802 + N10406105 + N10272302 » FEBI BILSTEIN 49701
amortyzator przedni: 4F0413031AJ » SACHS 312 639
osłona + odbój: 4D0412137C + 8D0412131F » SACHS 900 075
poduszka amortyzatora przód: 4F0412377D » SACHS 802 376
odbój tylnego amortyzatora: 8E0512131P » SACHS 900 103 (kupuje się w zestawie z osłonami)
lewy wahacz #1: 4E0407505E » LEMFĂRDER 27027 01
lewy wahacz #2: 4E0407509E » LEMFĂRDER 27029 01
prawy wahacz #1: 4E0407506E » LEMFĂRDER 27028 01
prawy wahacz #2: 4E0407510E » LEMFĂRDER 27030 01
śruba + podkładka + nakrętka: N10491802 + N10406105 + N10272302 » FEBI BILSTEIN 49701















