Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Używacie tompomatu?

Silniki wysokoprężne
Wiatrak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
Imię: Waldek SILNIK ASB
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Używacie tompomatu?

Post autor: Wiatrak » 26 sie 2018, 09:51

Hej,
taki temat zaczepny w dziale silniki. Często korzystacie z tempomatu? Czy bywa, że nagle się on Wam wyłącza i nie można uruchomić? Tylko po ponownym uruchomieniu silnika? Czy na tempomacie rzeczywiście spalanie jest mniejsze?
Pozdrawiam,
Waldek

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Re: Używacie tompomatu?

Post autor: krzysiekjx1 » 26 sie 2018, 10:13

Wiatrak pisze: -Często korzystacie z tempomatu?
- Czy bywa, że nagle się on Wam wyłącza i nie można uruchomić? Tylko po ponownym uruchomieniu silnika?
-Czy na tempomacie rzeczywiście spalanie jest mniejsze?
-tak
-nie
- tylko przy właściwym korzystaniu bo jego ciągłe użycie jest tożsame z umieszczeniem cegły na prawym pedale ( chyba że masz aktywny tempomat już )
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 27 sie 2018, 10:30

Tak
Nie
Zależy, tzn. jak masz duże pojęcie o Eco drivingu to samemu się wykręca lepsze wartości. A jak nie masz pojęcia to będziesz mieć niższe spalanie przez fakt rzadszego przyśpieszania.

idymy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 2014, 08:09
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: idymy » 27 sie 2018, 15:07

- Tak
- Nie
- Na tempomacie zawsze miałem mniejsze spalanie, co do mas0n, to poważnie w automacie jesteś w stanie na długiej trasie mieć lepszy wynik niż na tempomacie ? Mi się nie chce w to wierzyć, że przez 1000 km będziesz jechał tak równo jak tempomat :p

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 27 sie 2018, 21:37

idymy pisze:- Tak
- Nie
- Na tempomacie zawsze miałem mniejsze spalanie, co do mas0n, to poważnie w automacie jesteś w stanie na długiej trasie mieć lepszy wynik niż na tempomacie ? Mi się nie chce w to wierzyć, że przez 1000 km będziesz jechał tak równo jak tempomat :p
odpowiem Ci dlaczego będzie maił mniejsze :)
otóż równo to można jechać po płaskim terenie a na dłuższej trasie są wzniesienia i zjazdy i tu się rodzą dodatkowe oszczędności gdy wykorzystasz masę pojazdu i zrezygnujesz z utrzymywania stałej prędkości :)
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 sie 2018, 21:52

Nie po to kupowałem C6, aby jadąc autostradą trzymać nogę na gazie :p.

idymy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 2014, 08:09
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: idymy » 28 sie 2018, 12:03

krzysiekjx1 pisze:
idymy pisze:- Tak
- Nie
- Na tempomacie zawsze miałem mniejsze spalanie, co do mas0n, to poważnie w automacie jesteś w stanie na długiej trasie mieć lepszy wynik niż na tempomacie ? Mi się nie chce w to wierzyć, że przez 1000 km będziesz jechał tak równo jak tempomat :p
odpowiem Ci dlaczego będzie maił mniejsze :)
otóż równo to można jechać po płaskim terenie a na dłuższej trasie są wzniesienia i zjazdy i tu się rodzą dodatkowe oszczędności gdy wykorzystasz masę pojazdu i zrezygnujesz z utrzymywania stałej prędkości :)
Czyli co, jak jest wzniesienie to np zamiast jechać 90 jade 70 a z górki wrzucać na luz w automacie ? <wysmiewacz> No nie ogarniam tej metody. Wydaje mi się że jadąc trasę to przez to, że noga się idealnie prędkości nie utrzyma to te wahania niestety powodują spadek ekonomiki jazdy w porównaniu z tempomatem. Często latam Warszawa Wrocław i tempomat na 110 daje wyniki spalania jak 1.9 tdi :) no ale cóż, może to tylko u mnie tak jest.

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 28 sie 2018, 12:53

idymy, tak jak napisał krzysiekjx1, bo:
1. przy dużych górkach lepiej jednak mieć trochę mniejszą prędkość i jednak niższy bieg (w zależności od obrotów).
2. komp ma jakiegoś laga i wolniej reaguje na zmienne warunki drogowe niż samemu się to zrobi. Komp po chwili wykrywa zmienne obciążenie i na duże górki czasem reaguje prawie jak 'kierowca z gazem w podłodze' i wychodzi duża dawka paliwa przy małej ilości powietrza.
3. nawet na autostradzie czasem trzeba hamować, używając mózgu a nie tylko kompa możemy wcześniej zareagować np. na spowolnienie ruchu, i hamować silnikiem,
4. przy tym ostrym ED możesz czepić się zderzaka autobusu, które zazwyczaj jeżdżą 100 - 110, tempomat zbytnio usypia i dla własnego bezpieczeństwa jechać bez niego.

A jeśli chodzi o ogólne zasady ED to też mega ważne jest ciśnienie w oponach i w 100% sprawny silnik.
Na kapciach o szerokości 245, na odcinku ok 100 km, dość ruchliwa krajówka, średnia prędkość ponad 75 km/h: 6,1 https://photos.app.goo.gl/PBqQiJxF6ijBZBiL7

BTW. Trasa Warszawa - Wrocław jest tak mało wymagająca, że nie masz się czym chwalić :P
Spróbuj ten sam wynik utrzymać na krajówce między Wrockiem a Jelenią Górą. Prędkości niższe więc wg. Twojej teorii będzie jeszcze lepszy wynik.

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 482
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Moje auto: Q7
Rocznik: 2009
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 28 sie 2018, 13:10

Mi pali więcej o około 0,5l na tempomacie. Trasa Ciechanów-Gdynia średnia na tempomacie 92km/h spalanie 6,2l/100km, niedziela raczej bez korków, ta sama trasa (w tą samą stronę, podobna godzina) bez tempomatu średnia prędkość trochę niższa, spalanie 5,7l/100km.

Na stromych zjazdach czuć, że dohamowuje i to nie tylko silnikiem :)

Jazda na tempomacie bezcenna i kiedy tylko mogę to zawsze korzystam :]

Zgadzam się z przedmówcą że tempomat nie zna terminu ED nic a nic <lol> choć sprawdzałem z ciekawości chwilowe spalanie przy przyspieszaniu i śmiem twierdzić na jego podstawie, że przy przyspieszaniu nie daje "pedal to the metal".

idymy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 2014, 08:09
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: idymy » 28 sie 2018, 15:57

mas0n pisze:idymy, tak jak napisał krzysiekjx1, bo:
1. przy dużych górkach lepiej jednak mieć trochę mniejszą prędkość i jednak niższy bieg (w zależności od obrotów).
2. komp ma jakiegoś laga i wolniej reaguje na zmienne warunki drogowe niż samemu się to zrobi. Komp po chwili wykrywa zmienne obciążenie i na duże górki czasem reaguje prawie jak 'kierowca z gazem w podłodze' i wychodzi duża dawka paliwa przy małej ilości powietrza.
3. nawet na autostradzie czasem trzeba hamować, używając mózgu a nie tylko kompa możemy wcześniej zareagować np. na spowolnienie ruchu, i hamować silnikiem,
4. przy tym ostrym ED możesz czepić się zderzaka autobusu, które zazwyczaj jeżdżą 100 - 110, tempomat zbytnio usypia i dla własnego bezpieczeństwa jechać bez niego.

A jeśli chodzi o ogólne zasady ED to też mega ważne jest ciśnienie w oponach i w 100% sprawny silnik.
Na kapciach o szerokości 245, na odcinku ok 100 km, dość ruchliwa krajówka, średnia prędkość ponad 75 km/h: 6,1 https://photos.app.goo.gl/PBqQiJxF6ijBZBiL7

BTW. Trasa Warszawa - Wrocław jest tak mało wymagająca, że nie masz się czym chwalić :P
Spróbuj ten sam wynik utrzymać na krajówce między Wrockiem a Jelenią Górą. Prędkości niższe więc wg. Twojej teorii będzie jeszcze lepszy wynik.
absolutnie się nie chwale, po prostu jest to trasa na której latam i uważam tempomatu co przy okazji daje mi dobre wyniki w spalaniu.

P.S na krajówkach tempomatu nie używam :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga