[ MULTI] Wymiana oleju w skrzyni Multitronic
- Waldi 1985
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 maja 2018, 23:19
- Lokalizacja: Irlandia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Do swojej skrzyni potrzebujesz olej G 052 180, który w ASO kosztuje ok. 130 zł za litr i wystarczy, że kupisz 5 litrów.
Skrzynia ma dwa filtry oleju, ale pierwszy jest integralną częścią przewodu olejowego, który w ASO kosztuje jedynie 1625 zł, więc jego wymiana nie jest zbyt opłacalna, a drugi znajduje się wewnątrz skrzyni i bez jej rozebrania wymiana jest niemożliwa.
[ Dodano: 2018-07-26, 19:50 ]
Nawet nie próbuj lać czegoś innego niż oryginał
.
Skrzynia ma dwa filtry oleju, ale pierwszy jest integralną częścią przewodu olejowego, który w ASO kosztuje jedynie 1625 zł, więc jego wymiana nie jest zbyt opłacalna, a drugi znajduje się wewnątrz skrzyni i bez jej rozebrania wymiana jest niemożliwa.
[ Dodano: 2018-07-26, 19:50 ]
Nawet nie próbuj lać czegoś innego niż oryginał

Dziękuje Mat1324 Za odpowiedz
Przebieg auta to 130 tyś mil. Z książki serwisowej wywnioskowałem że od samego początku był wymieniany tylko Olej , dokładnie co 30 tyś mil . Chciałbym jeszcze trochę pojeździć tym autem . Ale koszta widzę mogą mnie troszkę przerosnąć zważywszy na to że mam dodatkowy problem ze sterownikiem.
Błąd (P0722) Czujnik prędkości obrotowej przekładni- układ wyjściowy -brak sygnału - nieciągły
Mieszkam w Anglii ale za cholere na ebayu coś nie moge odszukać odpowiedniego dla mnie oleju. Może koledzy mieszkający tutaj pomogą . Z góry dzieki
Drodzy
Przebieg auta to 130 tyś mil. Z książki serwisowej wywnioskowałem że od samego początku był wymieniany tylko Olej , dokładnie co 30 tyś mil . Chciałbym jeszcze trochę pojeździć tym autem . Ale koszta widzę mogą mnie troszkę przerosnąć zważywszy na to że mam dodatkowy problem ze sterownikiem.
Błąd (P0722) Czujnik prędkości obrotowej przekładni- układ wyjściowy -brak sygnału - nieciągły
Mieszkam w Anglii ale za cholere na ebayu coś nie moge odszukać odpowiedniego dla mnie oleju. Może koledzy mieszkający tutaj pomogą . Z góry dzieki
Drodzy
Zgadza się . Trzeba będzie sie przejechać po ten olej
Wolałbym cały serwis wymiany oleju wykonać w ASO
Ale ten nieszczęsny sterownik. Znalazłem tutaj gościa który regeneruje , a aso raczej nie pojdzie na takie coś że zdemontują sterownik i auto poczeka u nich . Taka troszkę kombinacja a nowe ecu chyba w granicach 500 , 600f tutaj
Wolałbym cały serwis wymiany oleju wykonać w ASO
Ale ten nieszczęsny sterownik. Znalazłem tutaj gościa który regeneruje , a aso raczej nie pojdzie na takie coś że zdemontują sterownik i auto poczeka u nich . Taka troszkę kombinacja a nowe ecu chyba w granicach 500 , 600f tutaj
Automatyczna skrzynia biegów
Witam serdecznie Kolegów i proszę o pomoc
Kupiłem Audi A6C6 i chcę zrobić całkowity serwis (olej silnikowy, przekładniowy, filtry i sprawdzić w dyferencjałach) ponieważ zbytnio nie wierze w książki serwisowe i chce sam prowadzić wymiany i daty.
Mógłby ktoś mi pomóc? jaki potrzebuję olej do swojej skrzyni ? I czy faktycznie potrzebuję wymienić filtr ? ile litrów oleju kupić? Skrzynia To Multitronic KSY Audi 2.7 tdi, 132 KW, 180 KM.
Czytałem, szukałem i jedni piszą że jest filtr i się wymienia a drudzy że nie.
Więc tak na stronie aparts jak wpisze dane pojazdu to wyskakuje zestaw wraz z uszczelką, filtre, nowymi śrubami i podkładkami.
https://aparts.pl/partscatalogue/zestaw ... 03475.aspx
mati1324 widze, że niektórym pisałeś jaki olej do ich skrzyni, po załączeniu tabliczki z danymi zainteresowanych.
Czy mógłbyś dla mnie sprawdzić?
Dane: https://imageshack.com/a/img923/2518/Ss4NI8.jpg
Oczywiście oryginalny olej :D
Z gory dziękuje
Kupiłem Audi A6C6 i chcę zrobić całkowity serwis (olej silnikowy, przekładniowy, filtry i sprawdzić w dyferencjałach) ponieważ zbytnio nie wierze w książki serwisowe i chce sam prowadzić wymiany i daty.
Mógłby ktoś mi pomóc? jaki potrzebuję olej do swojej skrzyni ? I czy faktycznie potrzebuję wymienić filtr ? ile litrów oleju kupić? Skrzynia To Multitronic KSY Audi 2.7 tdi, 132 KW, 180 KM.
Czytałem, szukałem i jedni piszą że jest filtr i się wymienia a drudzy że nie.
Więc tak na stronie aparts jak wpisze dane pojazdu to wyskakuje zestaw wraz z uszczelką, filtre, nowymi śrubami i podkładkami.
https://aparts.pl/partscatalogue/zestaw ... 03475.aspx
mati1324 widze, że niektórym pisałeś jaki olej do ich skrzyni, po załączeniu tabliczki z danymi zainteresowanych.
Czy mógłbyś dla mnie sprawdzić?
Dane: https://imageshack.com/a/img923/2518/Ss4NI8.jpg
Oczywiście oryginalny olej :D
Z gory dziękuje
2007 Audi A6 2.7TDI S-Line Le Mans Estate 9012
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
Multi skrzynia nie ma filtra tzn . ma ale go sie wymienia przy remoncie skrzyni do zwyklej wymiany bedziesz potrzebował oleju okolo 5 litrow
cos takiego https://allegro.pl/oryg-olej-do-skrzyni ... 28502.html
cos takiego https://allegro.pl/oryg-olej-do-skrzyni ... 28502.html
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Multi 2.7 TDI
Multitronic w C6 ma dwa filtry oleju (zewnętrzny i wewnętrzny). Pierwszy jest integralną częścią przewodu olejowego i jego raczej się nie wymienia, ponieważ kosztuje ok. 1100-1650 zł (zależy od silnika i dla 2.7 TDI ok. 1100 zł).
![Obrazek]()
Drugi filtr znajduje się wewnątrz skrzyni, więc bez jej rozebrania nie można go wymienić. Nie kosztuje on dużo, bo niecałe 100 zł, ale dostęp do niego jest dość mocno utrudniony
.
Tak jak napisał predki potrzebujesz 5 litrów oleju o oznaczeniu G 052 180, który w ASO kosztuje ok. 130 zł za litr. Nic więcej nie potrzebujesz do wymiany
. Oczywiście potrzebny jest też VCDS, aby sprawdzić temperaturę oleju, aby był odpowiedni stan.
Drugi filtr znajduje się wewnątrz skrzyni, więc bez jej rozebrania nie można go wymienić. Nie kosztuje on dużo, bo niecałe 100 zł, ale dostęp do niego jest dość mocno utrudniony

Tak jak napisał predki potrzebujesz 5 litrów oleju o oznaczeniu G 052 180, który w ASO kosztuje ok. 130 zł za litr. Nic więcej nie potrzebujesz do wymiany

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
jedni mówią że dynamicznie jedni statycznie ja wymieniam cały czas statycznie kupuje 5 litrów oryginalnego oleju i wymieniam . tak możesz kup oryginał olej 5 litrow wejdzie około 4,5 ustawić poziom jak w instrukcji będzie oki
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Hej.
Przeczytałem temat i chyba wiem że potrzebuję 5 litrów oleju G 052 180 A2, ale wolę się jednak upewnić.
//dalej podsumowując - żadnej wymiany filtrów; wymiana statyczna bo przy multi prawie całość schodzi statycznie.. Na siłę można wymienić korki, ale pomimo że są tanie to raczej sensu nie ma..
VIN: WAUZZZ4F3BN019452
Dzięki,
Tomek
Przeczytałem temat i chyba wiem że potrzebuję 5 litrów oleju G 052 180 A2, ale wolę się jednak upewnić.
//dalej podsumowując - żadnej wymiany filtrów; wymiana statyczna bo przy multi prawie całość schodzi statycznie.. Na siłę można wymienić korki, ale pomimo że są tanie to raczej sensu nie ma..
VIN: WAUZZZ4F3BN019452
Dzięki,
Tomek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
masz link do aukcji https://allegro.pl/oryg-olej-do-skrzyni ... 28502.html instrukcja jest na necie wlewamy grawitacyjnie do skrzyni
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb