Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

3.0tdi Brak mocy tryb awaryjny. Kontrolka świec

Silniki wysokoprężne
pilaross
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:41
Lokalizacja: Gdańsk

3.0tdi Brak mocy tryb awaryjny. Kontrolka świec

Post autor: pilaross » 27 kwie 2018, 21:58

Witam

W moim audi coraz częściej auto wchodzi najprawodpodobniej w tryb awaryjny. To znaczy po odpaleniu na cieplym silniku brakuje mu mocy jakby mial 80KM. Nigdy sie to nie zdarzyło na zimnym silniku. Jakies 2 miesiące temu gdy zdarzało sie to bardzo żadko w ASO stwierdzili do wymiany 2 świece żarowe. Wczoraj wymieniłem wszystkie 6 ( oryginalne beru) i dalej tes sam problem. Zawsze gdy auto traci moc po kilku minutach jazdy miga ciągle kontrolka świec. Ogólnie jak na zimnym go odpale i robie trase nie było nigdy sytuacji że podczas jazdy stracił moc. Zawsze po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu na ciepłym.
Macie pojęcie co to może być? Skrzynia biegów napewno chodzi normalnie. Nigdy mi nie szarpneła itp.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 27 kwie 2018, 22:03

Pierwsze co to diagnostyka no VCDS jakie błędy w sterowniku silnika. Może być problem np z niedoladowaniem dlatego brak mocy. Podłącz pod komputer i sprawdź błędy.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

pilaross
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: pilaross » 27 kwie 2018, 22:37

ogolnie auto mam krotko jakies 3 miesiace. Od samego poczatku ciezko odpalal to ale nie ze kreci dlugo tylko objaw jakby brakowalo prądu, podczas odpalania wszystko przygasa i jakby ledno co odpalał. W serwisie powiedzieli ze jest nieoryginalny akumlator ktory nie posiada chipa ktory programuje komputer. Jedyne rozwiazanie to zakup akumlatora w ASO z chipem lecz nie za bardzo usmiechalo mi sie kupywać ten akumlator za prawie 2tys zł zreszta facet w Aso tez mowil że nie ma az takiej potrzeby jezeli to ciezkie odpalanie mi nie przeszkadza. Tak naprawde w ten tryb awaryjny auto wpada od ok miesiąca. Wczesniej tego nie bylo wiec nie ma pewnosci ze to moze byc wina tego akumlatora. Zreszta teraz jest cieplo i z tym odpalaniem jest troche lepiej niz w zimie.

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 28 kwie 2018, 11:11

jesli wszystko gasnie przy zapalaniu to moze byc aku.
ale jest nie originalny, badz inny ale nie zakodowany to nie bedzie dobrze ladowany.
Originalny nie musisz kupowac, tylko np. varta, bosch, moll, excide ale z chipem tzn. z codem.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 kwie 2018, 11:27

Żaden zamiennik nie ma kodu :p.

jeremis9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 01 kwie 2018, 16:52
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: jeremis9 » 22 maja 2018, 11:09

Witam,
Podpinam się pod temat bo mam identyczną sytuację.

Czasami podczas odpalania jest jakby chwila przerwy wszystko gaśnie na sekundę i odpala później normalnie.
Jednak bardziej mnie martwi fakt przechodzenia w tryb awaryjny jak u kolegi. Dzieje się to też tylko na ciepłym silniku. Jak dłużej postoi, albo od rana odpalam to jedzie jak należy. Czasami jak się gdzieś zatrzymam i odpalam po krótkim czasie i ruszam też nie ma mocy a po przekroczeniu wyższej prędkości miga kontrolka świec. Ponowne odpalenie auta nie pomaga, jedynie chwilowa przerwa i ostudzenie go.
Pod komputerem pokazał błąd doładowania (sporadyczny)

I korzystając już z posta pytanie do Poznaniaków czy ktoś poleci jakiś dobry zakład mechaniki co ogarniają 3.0 TDI.

EDIT:
Zauważyłem że gdy złapie tryb awaryjny, zgaszę go poszczekam 5 min uruchomię ponownie silnik to tryb awaryjny jest dalej i nie ma mocy. Aby było ok to należy poczekać 5 min ale z otwartą maską aby się ostudził, wtedy odpala normalnie i jedzie z pełną mocą. Jakieś pomysły dlaczego tak się dzieje że temperatura mu nie służy?

[ Dodano: 2018-05-22, 11:09 ]
Byłem na odczytaniu błędów:


VCDS
Self-Diagnosis Log
Monday,21,May,2018,21:00:38:60351
VIN: WAUZZZ4F06N036926 License Plate:
PartNoSW:4F0910401N HW:4F0907401B
Page 2

Address 01: Engine Labels: 059-907-401-ASB.clb
Component: 3.0L V6TDI G000AG 0010
Revision: --H01--- Serial number:
Coding: 0011372
Shop #: WSC 02334 785 00200
VCID: 275D9E969606AB7C46-8072

4 Faults Found:

013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724)

P3348 - 008 - Electrical Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 11
Reset counter: 255
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 167.7 Nm
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 66.6°C
Duty Cycle: 80.9 %
Voltage: 12.08 V
Duty Cycle: 0.4 %


013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724)

P3348 - 006 - Electrical Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 11
Reset counter: 255
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 167.7 Nm
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 66.6°C
Duty Cycle: 80.9 %
Voltage: 12.08 V
Duty Cycle: 0.4 %


000565 - Boost Pressure
P0235 - 001 - Regulation Range not Reached - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 284683 km
Date: 2018.04.26
Time: 18:38:23
Freeze Frame:
RPM: 2184 /min
Torque: 273.0 Nm
Speed: 53.8 km/h
Absolute Pres.: 2203.2 mbar
Absolute Pres.: 1091.4 mbar
Mass Air / Rev.: 487.6 mg/str
Temperature: 27.9°C

001025 - EGR System
P0401 - 002 - Insufficient Flow - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 3
Reset counter: 255
Mileage: 286463 km
Time Indication: 0
Date: 2018.05.17
Time: 05:03:06
Freeze Frame:
RPM: 1722 /min
Torque: 156.0 Nm
Speed: 97.4 km/h
Duty Cycle: 62.8 %
Duty Cycle: 20.9 %
Mass Air / Rev.: 440.6 mg/str
Duty Cycle: 35.5 %
Readiness: 0 0 0 0 0


Ktoś jest w stanie pomóc od czego najlepiej zacząć aby tryb awaryjny nie wracał ?

idymy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 2014, 08:09
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: idymy » 24 maja 2018, 21:50

Pany... z własnego doświadczenia - jeśli auto wchodzi wam w tryb awaryjny (brak mocy, jakby turbo nie było) i do tego miga sprężynka od świec to jest to na 99% nastawnik turbiny.
Błąd:
013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 - nastawnik.

Czasem jak się odpali ponownie to problem zginie ale będzie co raz częściej się pojawiał aż padnie. Nowy nastawnik to koszt ok 700 zł. Przerabiałem to już kilka razy.

jeremis9, Twój brak zasilania przy odpalaniu i ewentualnie przywieszanie to efektu najpewniej lejących wtrysków lub uszkodzonego EGR'a. Z tego co widzę to vcds pokazuje Ci jego błąd.

lukasz audi0000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 10 wrz 2015, 19:10
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lukasz audi0000 » 31 maja 2018, 12:00

Idyny masz 100% racji . Przerabiałem to u siebie jak kupiłem audi . Koszty wymiany wtryskiwaczy i nastawnika wyszły mnie około 8000 zł <wnerw>
lukasz

wandaliss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 27 maja 2015, 19:15
Imię: Marcin
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wandaliss » 16 lip 2018, 07:01

A co jeżeli mam regenerowane turbo i nowy nastawnik i pojawił się bład turbiny - p3348 - malfunction a czasami doszedł bład P0235

Czy jest to wina złego ustawienia nastawnika i geometrii ??

idymy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 2014, 08:09
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: idymy » 16 lip 2018, 09:59

Z tą regeneracją nastawników to różnie bywa, generalnie jedną z ich przypadłości jest to, że nie trzymają kodowania i błąd p3348 - malfunctio (aktywacja turbosprężarki/nastawy podstawowe.) jakby wskazuje na problem z elektroniką nastawnika, jak masz opcję na podmianę lub masz na gwarancji to jedź i niech Ci sprawdzą :p

Edit - nie doczytałem, że jest nowy nastawnik - to w takim razie, czy został zakodowany?

wandaliss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 27 maja 2015, 19:15
Imię: Marcin
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wandaliss » 17 lip 2018, 07:31

własnie nie wiem czy został zakodowany ,
czym go zakodować ? Vagiem ??

pilaross
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: pilaross » 22 sie 2018, 22:15

Udałem sie do firmy która zajmuje sie wymiana i regenerowaniem nastawników turbiny. Stwierdzili że z nastawnikiem napewno wszystko ok tylko cos dolega turbinie więc trzeba ja wymienic na nowa/renerowaną wraz z nowym nastawnikiema to jak wiadomo spory koszt. Troche zgupiałem bo każdy mówi co innego a nie mam zamiaru wymieniac czegoś co jest dobre i problem będzie dalej ( już kiedyś tak miałem)
Poniżej podaje błedy które wykrywa komputer. Może ktoś identyczną sytuacje:
P1576 -zawor magnetyczny łożysk
P1502 przekaznik pompy paliwa
P0235 czujnik cisnienia doladowania
P3348 jednostka sterująca turbosprężarką

idymy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 2014, 08:09
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: idymy » 23 sie 2018, 15:31

pilaross pisze:Udałem sie do firmy która zajmuje sie wymiana i regenerowaniem nastawników turbiny. Stwierdzili że z nastawnikiem napewno wszystko ok tylko cos dolega turbinie więc trzeba ja wymienic na nowa/renerowaną wraz z nowym nastawnikiema to jak wiadomo spory koszt. Troche zgupiałem bo każdy mówi co innego a nie mam zamiaru wymieniac czegoś co jest dobre i problem będzie dalej ( już kiedyś tak miałem)
Poniżej podaje błedy które wykrywa komputer. Może ktoś identyczną sytuacje:
P1576 -zawor magnetyczny łożysk
P1502 przekaznik pompy paliwa
P0235 czujnik cisnienia doladowania
P3348 jednostka sterująca turbosprężarką
Proponuję jeszcze gdzieś to skonsultować a najlepiej udać się do jakiejś renomowanej firmy co zajmuje się regeneracją turbiny, niestety jak trafisz na kogoś kto nie miał kontaktu z c6 3.0 TDI to będą kazać wymieniać Ci pół auta. Dwa ostatnie błędy są na bank od nastawnika, po jego wymianie ciśnienie doładowanie będzie ok jak i p3348 zniknie. A jeśli twierdzą, że coś z nią nie tak to niech powiedzą co bo w niej zbytnio poza wirnikiem i nastawnikiem ni ma co się popsuć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl