Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?

Silniki wysokoprężne
zorro89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 22 lut 2011, 01:09
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: zorro89 » 14 sie 2018, 17:20

Jeśli by ktos szukal przyczyny klepania jak na filmiku ktory dodalem przy przyspieszeniu to przyczyna byly klapy w kolektorze. Byly wylaczone przez tunera temu blad sie nie wyswietlal dopiero po odpieciu kostek od sterownika auto nie stuka i nie klepie.

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 14 sie 2018, 22:09

Fajnie, że daleś znać jaki finał <ok>

jedrusa4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 kwie 2016, 20:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: jedrusa4 » 15 sie 2018, 16:35

Witam prosze o zdiagnozowanie moich wtryskow, nadmieniam że mam podniesiony stan oleju ponad 1cm od max i zaczal kopcic ostatnio na bialo. Prosze o ustalenie które wtryski do wymiany.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 15 sie 2018, 23:59

Szósty wyglada źle. Reszte bym zawiózł do sprawdzenia bo drugi na granicy, pierwszy i czwarty podniesione wartości ale w granicy.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 sie 2018, 01:21

1 -> nieciekawy
2 -> agonia
3 -> OK
4 -> nieciekawy
5 -> w miarę OK
6 -> śmietnik

Ogólnie szykuj kasę na komplet :).

gagi3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 10 kwie 2016, 23:19
Lokalizacja: polska

Post autor: gagi3 » 16 sie 2018, 07:46

no to dam i swoje do sprawdzenia. dodam że czasem ciężko zapala na ciepło.
Załączniki
IMG_0046.JPG
IMG_0046.JPG (20.2 KiB) Przejrzano 4518 razy
IMG_0045.JPG
IMG_0045.JPG (19.64 KiB) Przejrzano 4518 razy
IMG_0044.JPG
IMG_0044.JPG (19.47 KiB) Przejrzano 4518 razy
IMG_0043.JPG
IMG_0043.JPG (18.98 KiB) Przejrzano 4518 razy
IMG_0042.JPG
IMG_0042.JPG (19.71 KiB) Przejrzano 4518 razy
IMG_0041.JPG
IMG_0041.JPG (18.9 KiB) Przejrzano 4518 razy
Przewaga dzięki technologi

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 sie 2018, 12:19

A coś się dzieje? Według korekt są prawie nowe :).

gagi3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 10 kwie 2016, 23:19
Lokalizacja: polska

Post autor: gagi3 » 17 sie 2018, 10:35

mat1324 pisze:A coś się dzieje? Według korekt są prawie nowe :).
niby wszystko jest ok ale czasem jak jest rozgrzany i zgaszę go na jakieś 5 - 10 min np pod sklepem to potem albo przytnie przy odpaleniu albo kreci długo i załapie dopiero po drugim albo trzecim kręceniu rozrusznikiem.

Myślę, że te wskazania korekt to o kant d**y rozbić. Trzeba wyjąć wtryski i na stół do sprawdzenia chyba dać.

trzeci wtrysk pokazuje zera bo dopiero zmieniany po tym jak cewka zaczęła przepuszczać paliwo do wtyczki co powodowało zwarcie i nie odpalał.
Przewaga dzięki technologi

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 sie 2018, 10:55

Auto masz od niedawna?

gagi3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 10 kwie 2016, 23:19
Lokalizacja: polska

Post autor: gagi3 » 17 sie 2018, 11:05

8 miesięcy
Przewaga dzięki technologi

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 sie 2018, 11:08

Możliwe, że ktoś przed sprzedażą wyzerował wszystkie korekty. Miałem kilka takich przypadków...

gagi3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 10 kwie 2016, 23:19
Lokalizacja: polska

Post autor: gagi3 » 17 sie 2018, 11:13

było dobrze, potem padł jeden wtrysk, za miesiąc drugi i teraz trzeci, wszystkie tak samo wyciek przez cewkę.
komputer pokazywał ze skrajnie zapieczony za każdym razem, ale po zdjęciu wtyczki, złączka była pełna ON
Oczywiście miał wiiiieeeellki problem z odpalaniem na ciepło za każdym razem.
Przewaga dzięki technologi

artex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 13 paź 2009, 12:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: artex » 01 wrz 2018, 11:18

barteklca pisze:
artex pisze:Od ok pół roku wyczuwam smród spalin, najczęściej podczas wolnej jazdy po mieście i postoju np na światłach.
Jesli chodzi o stan oleju to nie przybywa, chyba że go zrzera w jakimś stopniu i poziom jest taki sam&#128513;
Podpiąłem dzis vcds i tak to wygląda jak poniżej. Jesli ktoś ma ochotę zerknąć, to proszę o opinie.
Walczyłem z tym samym problemem smrodu spalin, uporałem się z tematem.
1. Wymiana EGR razem z chłodnicą spalin i najważniejszą rzeczą "klapką przełączającą" , która zmienia przepływ spalin przez chłodnicę lub pomijając chłodnice . Robi się nieszczelność na osi tej klapki i spaliny uciekają do komory silnka.
2. Wymiana podkładek pod wtryskami + oringi na wtryskach
3. Ostatnia rzecz to od-olejacz "odma" znajdujący się obok filtra oleju , pod chodnicą spalin . Pękła uszczelka w środku i spaliny razem z olejem wydobywały się na zewnątrz.
TIP: Z uwagi ,że w ASO ten kawałek plastiku kosztuje ~600 pln , a używane zawory pasujące wg. ETKI do ASB i BMK to już "złom" zakupiłem używany zawór z nowszego silnika o 4-literowym oznaczeniu. Pasuje idelanie , oringi są takie same i w dodatku ma poprawioną konstrukcję względem starszych .
Oddziela olej od spalin na zasadzie zawirowań spalin , stary zawór miał po prostu 3 rurki w srodku (sam nie wiem jak mialo to skutecznie działać)
Bartek, czy były widoczne przy tej chlodnicy lub przy EGR spaliny, sadza itp? U mnie jest czysto, zadnego sladu. Zauważylem, ze ten smród najczesciej pojawia sie gdy silnik jest jeszcze nie nagrzany. Po przyjezdzie pod garaz silnik przez chwile chodzil na wolnych obrotach i smrodu nie bylo. Pod maska tez nic nie bylo czuc. Czeski film&#129300;

barteklca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 26 lis 2015, 08:46
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: barteklca » 12 wrz 2018, 16:28

artex pisze:
barteklca pisze:
artex pisze:Od ok pół roku wyczuwam smród spalin, najczęściej podczas wolnej jazdy po mieście i postoju np na światłach.
Jesli chodzi o stan oleju to nie przybywa, chyba że go zrzera w jakimś stopniu i poziom jest taki sam&#128513;
Podpiąłem dzis vcds i tak to wygląda jak poniżej. Jesli ktoś ma ochotę zerknąć, to proszę o opinie.
Walczyłem z tym samym problemem smrodu spalin, uporałem się z tematem.
1. Wymiana EGR razem z chłodnicą spalin i najważniejszą rzeczą "klapką przełączającą" , która zmienia przepływ spalin przez chłodnicę lub pomijając chłodnice . Robi się nieszczelność na osi tej klapki i spaliny uciekają do komory silnka.
2. Wymiana podkładek pod wtryskami + oringi na wtryskach
3. Ostatnia rzecz to od-olejacz "odma" znajdujący się obok filtra oleju , pod chodnicą spalin . Pękła uszczelka w środku i spaliny razem z olejem wydobywały się na zewnątrz.
TIP: Z uwagi ,że w ASO ten kawałek plastiku kosztuje ~600 pln , a używane zawory pasujące wg. ETKI do ASB i BMK to już "złom" zakupiłem używany zawór z nowszego silnika o 4-literowym oznaczeniu. Pasuje idelanie , oringi są takie same i w dodatku ma poprawioną konstrukcję względem starszych .
Oddziela olej od spalin na zasadzie zawirowań spalin , stary zawór miał po prostu 3 rurki w srodku (sam nie wiem jak mialo to skutecznie działać)
Bartek, czy były widoczne przy tej chlodnicy lub przy EGR spaliny, sadza itp? U mnie jest czysto, zadnego sladu. Zauważylem, ze ten smród najczesciej pojawia sie gdy silnik jest jeszcze nie nagrzany. Po przyjezdzie pod garaz silnik przez chwile chodzil na wolnych obrotach i smrodu nie bylo. Pod maska tez nic nie bylo czuc. Czeski film&#129300;
Jak otworzy się maskę to spaliny się rozpraszają i ciężko je w ogóle zobaczyć.
Przy jeździe zbierają się pod maską. U mnie jak już całkowicie padło uszczelnienie na ośce tej klapki to dym wychodził przez grill z przodu. :shock: . Byłem w szoku,że przez to uszczelnienie może wydobywać się aż tyle spalin. Dymiło jakbym miał wielką dziurę w wydechu :P
Osobiście myślę, że u Ciebie do wymiany jest własnie ta klapka z chlodniczką - ponieważ przy zimnym silniku spaliny kierowane są do silnika (klapka przełączona)
Jak już silnik się nagrzeje to puszczane są przez chłodniczkę i chłodzone. Klapka ma inne położenie niż przy zimnym silniku.
Czyli ma tutaj znaczenie ciepły/ zimny silnik.
Ewentualnie może być winny jeden z dwóch zaworków elektromagnetycznych. 1- steruje EGR 2-steruje klapką

Sebastian92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 24 wrz 2018, 21:26
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Sebastian92 » 01 paź 2018, 16:54

Praulinka pisze:Zabawy z wtryskami ciąg dalszy :)

Po wizycie w BOSCH Diesel Service we Wrocławiu na ?migrodzkiej, okazało się, że ich komputer nie czyta mojego samochodu, wg nich jest za świeży, stół pomiarowy nie dźwignie wtrysków piezzoelektrycznych, a poza tym tych się nie naprawia, trzeba wymienić.
Ubawiłem się setnie, tą wizytą u autoryzowanego serwisu producenta wtrysków, który nawet nie może ich zdiagnozować :)

W związku z tym podjechałem do mojego mechanika, VCDS wykazał minusową korektę dawki paliwa na 4 i 6 cylindrze (jeżeli dobrze powtarzam), czyli wychodzi, żę ASO miało rację.

Okazuje się, że Polsce jest na stanie 1szt. takiego wtrysku !!! Drugi trzeba zamówić, po kolejnych 30 min telefon - nie ma nawet w Niemczech, będzie jak przyjdzie z BOSCHa. :)

Przynajmniej cena w SPAM do ASO 50% ceny - 1200zł brutto.

Dlatego wymieniam na razie jeden, podobno VCDS poradzi sobie z adaptacją tego wtrysku, zobaczymy.

Napiszę co i jak w przyszłym tygodniu po wymianie.


Jak sie nie naprawia miesiac temu mi zregenerowali koszt 2400 za 6 jak chcesz podam ci namiary

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga