[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
no to dam i swoje do sprawdzenia. dodam że czasem ciężko zapala na ciepło.
- Załączniki
-
- IMG_0046.JPG (20.2 KiB) Przejrzano 4518 razy
-
- IMG_0045.JPG (19.64 KiB) Przejrzano 4518 razy
-
- IMG_0044.JPG (19.47 KiB) Przejrzano 4518 razy
-
- IMG_0043.JPG (18.98 KiB) Przejrzano 4518 razy
-
- IMG_0042.JPG (19.71 KiB) Przejrzano 4518 razy
-
- IMG_0041.JPG (18.9 KiB) Przejrzano 4518 razy
Przewaga dzięki technologi
niby wszystko jest ok ale czasem jak jest rozgrzany i zgaszę go na jakieś 5 - 10 min np pod sklepem to potem albo przytnie przy odpaleniu albo kreci długo i załapie dopiero po drugim albo trzecim kręceniu rozrusznikiem.mat1324 pisze:A coś się dzieje? Według korekt są prawie nowe .
Myślę, że te wskazania korekt to o kant d**y rozbić. Trzeba wyjąć wtryski i na stół do sprawdzenia chyba dać.
trzeci wtrysk pokazuje zera bo dopiero zmieniany po tym jak cewka zaczęła przepuszczać paliwo do wtyczki co powodowało zwarcie i nie odpalał.
Przewaga dzięki technologi
było dobrze, potem padł jeden wtrysk, za miesiąc drugi i teraz trzeci, wszystkie tak samo wyciek przez cewkę.
komputer pokazywał ze skrajnie zapieczony za każdym razem, ale po zdjęciu wtyczki, złączka była pełna ON
Oczywiście miał wiiiieeeellki problem z odpalaniem na ciepło za każdym razem.
komputer pokazywał ze skrajnie zapieczony za każdym razem, ale po zdjęciu wtyczki, złączka była pełna ON
Oczywiście miał wiiiieeeellki problem z odpalaniem na ciepło za każdym razem.
Przewaga dzięki technologi
Bartek, czy były widoczne przy tej chlodnicy lub przy EGR spaliny, sadza itp? U mnie jest czysto, zadnego sladu. Zauważylem, ze ten smród najczesciej pojawia sie gdy silnik jest jeszcze nie nagrzany. Po przyjezdzie pod garaz silnik przez chwile chodzil na wolnych obrotach i smrodu nie bylo. Pod maska tez nic nie bylo czuc. Czeski film🤔barteklca pisze:Walczyłem z tym samym problemem smrodu spalin, uporałem się z tematem.artex pisze:Od ok pół roku wyczuwam smród spalin, najczęściej podczas wolnej jazdy po mieście i postoju np na światłach.
Jesli chodzi o stan oleju to nie przybywa, chyba że go zrzera w jakimś stopniu i poziom jest taki sam😁
Podpiąłem dzis vcds i tak to wygląda jak poniżej. Jesli ktoś ma ochotę zerknąć, to proszę o opinie.
1. Wymiana EGR razem z chłodnicą spalin i najważniejszą rzeczą "klapką przełączającą" , która zmienia przepływ spalin przez chłodnicę lub pomijając chłodnice . Robi się nieszczelność na osi tej klapki i spaliny uciekają do komory silnka.
2. Wymiana podkładek pod wtryskami + oringi na wtryskach
3. Ostatnia rzecz to od-olejacz "odma" znajdujący się obok filtra oleju , pod chodnicą spalin . Pękła uszczelka w środku i spaliny razem z olejem wydobywały się na zewnątrz.
TIP: Z uwagi ,że w ASO ten kawałek plastiku kosztuje ~600 pln , a używane zawory pasujące wg. ETKI do ASB i BMK to już "złom" zakupiłem używany zawór z nowszego silnika o 4-literowym oznaczeniu. Pasuje idelanie , oringi są takie same i w dodatku ma poprawioną konstrukcję względem starszych .
Oddziela olej od spalin na zasadzie zawirowań spalin , stary zawór miał po prostu 3 rurki w srodku (sam nie wiem jak mialo to skutecznie działać)
Jak otworzy się maskę to spaliny się rozpraszają i ciężko je w ogóle zobaczyć.artex pisze:Bartek, czy były widoczne przy tej chlodnicy lub przy EGR spaliny, sadza itp? U mnie jest czysto, zadnego sladu. Zauważylem, ze ten smród najczesciej pojawia sie gdy silnik jest jeszcze nie nagrzany. Po przyjezdzie pod garaz silnik przez chwile chodzil na wolnych obrotach i smrodu nie bylo. Pod maska tez nic nie bylo czuc. Czeski film🤔barteklca pisze:Walczyłem z tym samym problemem smrodu spalin, uporałem się z tematem.artex pisze:Od ok pół roku wyczuwam smród spalin, najczęściej podczas wolnej jazdy po mieście i postoju np na światłach.
Jesli chodzi o stan oleju to nie przybywa, chyba że go zrzera w jakimś stopniu i poziom jest taki sam😁
Podpiąłem dzis vcds i tak to wygląda jak poniżej. Jesli ktoś ma ochotę zerknąć, to proszę o opinie.
1. Wymiana EGR razem z chłodnicą spalin i najważniejszą rzeczą "klapką przełączającą" , która zmienia przepływ spalin przez chłodnicę lub pomijając chłodnice . Robi się nieszczelność na osi tej klapki i spaliny uciekają do komory silnka.
2. Wymiana podkładek pod wtryskami + oringi na wtryskach
3. Ostatnia rzecz to od-olejacz "odma" znajdujący się obok filtra oleju , pod chodnicą spalin . Pękła uszczelka w środku i spaliny razem z olejem wydobywały się na zewnątrz.
TIP: Z uwagi ,że w ASO ten kawałek plastiku kosztuje ~600 pln , a używane zawory pasujące wg. ETKI do ASB i BMK to już "złom" zakupiłem używany zawór z nowszego silnika o 4-literowym oznaczeniu. Pasuje idelanie , oringi są takie same i w dodatku ma poprawioną konstrukcję względem starszych .
Oddziela olej od spalin na zasadzie zawirowań spalin , stary zawór miał po prostu 3 rurki w srodku (sam nie wiem jak mialo to skutecznie działać)
Przy jeździe zbierają się pod maską. U mnie jak już całkowicie padło uszczelnienie na ośce tej klapki to dym wychodził przez grill z przodu. :shock: . Byłem w szoku,że przez to uszczelnienie może wydobywać się aż tyle spalin. Dymiło jakbym miał wielką dziurę w wydechu :P
Osobiście myślę, że u Ciebie do wymiany jest własnie ta klapka z chlodniczką - ponieważ przy zimnym silniku spaliny kierowane są do silnika (klapka przełączona)
Jak już silnik się nagrzeje to puszczane są przez chłodniczkę i chłodzone. Klapka ma inne położenie niż przy zimnym silniku.
Czyli ma tutaj znaczenie ciepły/ zimny silnik.
Ewentualnie może być winny jeden z dwóch zaworków elektromagnetycznych. 1- steruje EGR 2-steruje klapką
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 wrz 2018, 21:26
- Lokalizacja: Sanok
Praulinka pisze:Zabawy z wtryskami ciąg dalszy
Po wizycie w BOSCH Diesel Service we Wrocławiu na ?migrodzkiej, okazało się, że ich komputer nie czyta mojego samochodu, wg nich jest za świeży, stół pomiarowy nie dźwignie wtrysków piezzoelektrycznych, a poza tym tych się nie naprawia, trzeba wymienić.
Ubawiłem się setnie, tą wizytą u autoryzowanego serwisu producenta wtrysków, który nawet nie może ich zdiagnozować
W związku z tym podjechałem do mojego mechanika, VCDS wykazał minusową korektę dawki paliwa na 4 i 6 cylindrze (jeżeli dobrze powtarzam), czyli wychodzi, żę ASO miało rację.
Okazuje się, że Polsce jest na stanie 1szt. takiego wtrysku ! Drugi trzeba zamówić, po kolejnych 30 min telefon - nie ma nawet w Niemczech, będzie jak przyjdzie z BOSCHa.
Przynajmniej cena w SPAM do ASO 50% ceny - 1200zł brutto.
Dlatego wymieniam na razie jeden, podobno VCDS poradzi sobie z adaptacją tego wtrysku, zobaczymy.
Napiszę co i jak w przyszłym tygodniu po wymianie.
Jak sie nie naprawia miesiac temu mi zregenerowali koszt 2400 za 6 jak chcesz podam ci namiary
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga