Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[AJL 1.8 180 KM] Ciężko odpala jak jest zimny silnik 1.8T

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2929
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

[AJL 1.8 180 KM] Ciężko odpala jak jest zimny silnik 1.8T

Post autor: Doc » 15 sie 2018, 03:31

Cześć.

Moje auto (1.8T) ciężko pali po nocy. Włączam stacyjkę, kluczyk, leciutkie czekanie (2 sekundy) aby pompa paliwa poleciała do silnika i zaczynam kręcić ok aż 4-5 sekund aby odpalił. Kolejny dzień, próbka. Również zimny silnik... włączam tylko stacyjkę, wyłączam, włączam... 2, 3 razy aby pompa benzyny leciała do silnika (słyszę tak jak trzeba) i szybciej odpala. 2 sekundy. Co to może być? "Ucieka", automatycznie wraca do baku przez kilka godzin? Nie mam pojęcia. :( Borygo, olej, benzyna, płyny nie ciekną.

Pomału zmieniałem:
- świece
- cewki zapłonowe
- pompę paliwa
- filtr paliwa
- akumulator OK
- rozrusznik zmieniony

Jeśli silnik jest gorący... powiedzmy 5, 6 godzin. Jest OK.
Nie posiadam gazu, sama benzyna. Patrzyłem na VAG'a... nie ma błędów.
Ogólnie silnik jest dobry, cichy, turbina też. To się zaczęło ok 10 miesiące temu jak był zimny. Natychmiast. Nawet przestraszyłem się. Wcześniej odpalał jak strzała. <zalamka>

Audi A6 C5, 1.8T AJL 180KM, 98r.

<bezradny>
Ostatnio zmieniony 19 sie 2018, 17:17 przez Doc, łącznie zmieniany 1 raz.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 15 sie 2018, 09:17

Kolego sprawdź czujnik temperatury,jak masz vaga to możesz porównać temp. zewnętrzną z tą którą pokazuje vag. Oczywiście na zimnym silniku&#9786;

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2929
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 15 sie 2018, 11:22

jakubczyk_7, dziękuję Ci.
Jeśli możesz... napisz mi dokładnie gdzie i jak sprawdzić odnośnie VAG'a z tym czujnikiem. <mysli> Ja mam niestety lub stety VAG Interfejs KKL Obrazek

Chyba tutaj?


Ps.
Zanim sprawdzę, to hmm... ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 15 sie 2018, 12:43

Silnik ( engine) grupa 02 albo 03 i tam pokazuje sie temp. płynu chłodzącego i musi być mniej więcej taka sama jak temp. otoczenia.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2929
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 15 sie 2018, 13:12

jakubczyk_7, dzięki. Dzisiaj sprawdzę. <okok>
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 15 sie 2018, 13:55

U mnie jak był uszkodzony czujnik temperatury to był błąd w sterowniku. Możesz też spróbować na odłączonym czy będzie gorzej czy lepiej. W przypadku diesla to świece grzeją bardzo długo, i przez chwilę chodzi na wyższych obrotach.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 15 sie 2018, 15:52

Silnik ( engine) grupa 02 albo 03 i tam pokazuje sie temp. płynu chłodzącego
Ta z silnika porównuję się z tą w instruments

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 15 sie 2018, 21:09

zwonko pisze:Ta z silnika porównuję się z tą w instruments
dokładnie, i jak temperatura nie będzie taka sama to błędu nie będzie, rozjazd max 3 stopnie

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2929
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 15 sie 2018, 22:53

Ok... spójrzcie:

a) włączony zapłon/kluczyk. Silnik nie odpalony. Zimny. Jest już 5 minut.
Obrazek

b) sprawdziłem czy nie ma błędu. Jest OK.
Obrazek

c) odpalam silnik. Niestety te same 4, 5 sekund aby zadziałał. Działa.
Obrazek

d) silnik działa kilka minut. Daje troszkę gazu.
Obrazek
Obrazek

e) dalej kilka minut
Obrazek

f) kolejne kilka minut 90C
Obrazek
Obrazek

Ehh. To samo czyli silnik zimny, 3 raz włączam, wyłączam, włączam... i szybko normalnie odpala, tak jak trzeba. <zalamka>

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 16 sie 2018, 08:59

Ale nie porównałes tego że wskazaniami w instruments.
Poprosimy w takim razie o komplet logów. Do tego sprawdziłbym korekty LTFT. No i takie rzeczy jak odpinane N80 czy MAF czy czujnika temp

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 16 sie 2018, 09:05

Czujnik Ok, na instruments ma to samo co na blacie więc OK,

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2929
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 17 sie 2018, 01:24

zwonko pisze:Poprosimy w takim razie o komplet logów.
O kurczę... nie pamiętam jak. :( Dominiku napisz mi dokładną instrukcję. <skromny> <bezradny>
Ziomek pisze:Czujnik Ok, na instruments ma to samo co na blacie więc OK,
Dzięki Andrzeju.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 17 sie 2018, 11:17

AJL to chyba krewniak AGU; starszy komp. Logi dynamiczne 002+007, 013+025. Statyczny 007. Sprawdzenie wartości w 008 (krótki log statyczny).
Log statyczny 90st, wolne obroty, wylaczone odbiorniki prądu, minuta, bez przygazówek itp.
Log dynamiczny, 90st, długa porsta, 3jka, 1500RPM, but w podłogę i aż do 6200RPM.
Logowanie robisz w engine measure blocks. Wybierasz grupy i klikasz LOG, wybierasz save bodajże.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2929
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 18 sie 2018, 21:55

Mam jeszcze pytanie...
Czy przy włączeniu stacyjki po przekręceniu kluczyka... wyłączeniu, włączeniu, wyłączenie itd specjalnie... zawsze pompa powinna pompować przez kilka sekund? Czy nie... benzyna poleciała do silnika i przestaje pompować zanim odpali się silnik. (?).

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 18 sie 2018, 22:46

teoretycznie nie bo nabiła już ciśnienie
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl