Audi a6 c5 2.4 "spalanie"
- maliniak-100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 251
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 15:01
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódż
Dzięki za wszystkie komentarze i swoje opinie, Panowie sprawa jest tego typu że bujałem się autkiem po mechanikach bo jak mówię zgłupiałem już od tego gadania, jedni mechanicy kazali wymieniać wszystko po kolei aż trafie a stanowcza większość miała zdanie typu "panie masz pan Audi, quattro i automat to autko musi palić a jak jeszcze z klimą pan jeździ to czego pan oczekujesz..."
Komp nie pokazuje żadnych błędów, nie sprawdziłem spalania na benzynie, nie było okazji jakoś także nie mogę podać spalania, jeśli chodzi o gaz to mam coś takiego że jeśli włączony jest sterownik gazu to nie mogę się połączyć z kompem auta i autko pali ok 2l lpg mniej ale po przejechaniu 250km zaczyna świecić się check, natomiast jeśli takowy sterownik włączymy to autko pali więcej a check się nie świeci... to zaobserwowałem.
Gazownicy twierdzą że wszystko jest ok, pokazuje dobre dawki, wtryski nie leją i tak dalej,
wydaje mi się że boją się podjąć czegokolwiek bo sami tego nie wiedzą...
A tak na marginesie to autko waży ok. 1860 kg
[ Dodano: 2018-08-12, 21:37 ]
sorki że tak długo nie odpowiadałem ale problem z netem miałem, jeśli chodzi o daną przypadłość to może ktoś z wa miał podobny problem jeśli chodzi o spalanie...
znalazłem kilka tematów na temat spalania i naprawdę różne rzeczy tam opisywaliście tkj, wymiana cewki, kabli , świec, sprawdzenie dolotu powietrza (czy nie zatkany..), nie którzy zarzekali się wręcz że wina leży po stronie sond..., tak na podsumowanie, wszystkie te rzeczy zostały wymienione, jak wymieniałem sondy to okazało się że jedna z nich była nie oryginalna i liczyłem że to będzie to (wielu twierdzi że na takich to autko nie chce jeździć, uważam że się mylą bo nic to nie dało...) ale niestety. Autko jak paliło tak pali nie ma żadnych problemów np. podczas przyśpieszania czy redukcji biegów ogólnie podczas każdego rodzaju jazdy.
Jeszcze jeden pomysł przychodzi mi do głowy, mianowicie zastanawiam się czy wina nie stoi po stronie sterownika skrzyni biegów, wiem że w szwajcarii został on wymieniony a na prosty rozum, jak by to wam powiedzieć, podczas jazdy autkiem mam wrażenie że skrzynia korzysta tak jak by z połówek biegów, mam nadzieje że rozumiecie o co mi chodzi, nie ma np. 3 czy 4 tylko coś pomiędzy....
czekam na opinie i może jakieś rady...?
Komp nie pokazuje żadnych błędów, nie sprawdziłem spalania na benzynie, nie było okazji jakoś także nie mogę podać spalania, jeśli chodzi o gaz to mam coś takiego że jeśli włączony jest sterownik gazu to nie mogę się połączyć z kompem auta i autko pali ok 2l lpg mniej ale po przejechaniu 250km zaczyna świecić się check, natomiast jeśli takowy sterownik włączymy to autko pali więcej a check się nie świeci... to zaobserwowałem.
Gazownicy twierdzą że wszystko jest ok, pokazuje dobre dawki, wtryski nie leją i tak dalej,
wydaje mi się że boją się podjąć czegokolwiek bo sami tego nie wiedzą...
A tak na marginesie to autko waży ok. 1860 kg
[ Dodano: 2018-08-12, 21:37 ]
sorki że tak długo nie odpowiadałem ale problem z netem miałem, jeśli chodzi o daną przypadłość to może ktoś z wa miał podobny problem jeśli chodzi o spalanie...
znalazłem kilka tematów na temat spalania i naprawdę różne rzeczy tam opisywaliście tkj, wymiana cewki, kabli , świec, sprawdzenie dolotu powietrza (czy nie zatkany..), nie którzy zarzekali się wręcz że wina leży po stronie sond..., tak na podsumowanie, wszystkie te rzeczy zostały wymienione, jak wymieniałem sondy to okazało się że jedna z nich była nie oryginalna i liczyłem że to będzie to (wielu twierdzi że na takich to autko nie chce jeździć, uważam że się mylą bo nic to nie dało...) ale niestety. Autko jak paliło tak pali nie ma żadnych problemów np. podczas przyśpieszania czy redukcji biegów ogólnie podczas każdego rodzaju jazdy.
Jeszcze jeden pomysł przychodzi mi do głowy, mianowicie zastanawiam się czy wina nie stoi po stronie sterownika skrzyni biegów, wiem że w szwajcarii został on wymieniony a na prosty rozum, jak by to wam powiedzieć, podczas jazdy autkiem mam wrażenie że skrzynia korzysta tak jak by z połówek biegów, mam nadzieje że rozumiecie o co mi chodzi, nie ma np. 3 czy 4 tylko coś pomiędzy....
czekam na opinie i może jakieś rady...?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
bez diagnostyki to wróżenie z fusów - musiałbyś logi silnika zrobić : dynamiczne grup 002+032 ( przepływomierz i dawka paliwa ) , 091+093 ( ustawienie rozrządu i nastawiniki ) - najlepiej na PB i przed każdym logiem kasować błędy
podać jakie masz korekty w grupie 033 ( po dłuższej jeździe na LPG i dodatkowo na PB )
w skrzyni biegów można podejrzeć w bloku chyba 006 albo 007 ( już nie pamiętam teraz z głowy ) czy jest uślizg na konwerterze
podać jakie masz korekty w grupie 033 ( po dłuższej jeździe na LPG i dodatkowo na PB )
w skrzyni biegów można podejrzeć w bloku chyba 006 albo 007 ( już nie pamiętam teraz z głowy ) czy jest uślizg na konwerterze
hamulce są ok, raczej nie w tym rzecz.
postaram się zrobić te logi, kiedyś już to robiłem jednakże z nikim się nimi nie dzieliłem:P
problem w tym że nie umie całkowicie ich odczytywać, widzę tam różne parametry ale nie wiem czy są one dobre czy nie, jeszcze jedno, czy zrobić to na jednym biegu np 3 czy na każdym biegu?? Z tego co pamiętam to najlepiej zrobić to na 4 biegu, ok 30km/h i do spodu aż dojdzie do końca, poprawcie mnie jeśli się myle...
postaram się zrobić te logi, kiedyś już to robiłem jednakże z nikim się nimi nie dzieliłem:P
problem w tym że nie umie całkowicie ich odczytywać, widzę tam różne parametry ale nie wiem czy są one dobre czy nie, jeszcze jedno, czy zrobić to na jednym biegu np 3 czy na każdym biegu?? Z tego co pamiętam to najlepiej zrobić to na 4 biegu, ok 30km/h i do spodu aż dojdzie do końca, poprawcie mnie jeśli się myle...
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Jeśli świeci się check to musi być zanotowany błąd w sterowniku. Jeśli go nie ma to jakiś skur... gazownik podłączył kompa od gazu tak, że sam resetuje ci błędy w sterowniku auta a to moim skromnym zdaniem jest szczyt sk@#$yństwa. Rozwiń może temat rego sterownika bo powinno być tak, że masz sterownik instalacji gazowej i po jego wyłączeniu nie powinno się dać jechać na lpg. Dodatkowo sterownik LPG nie powinien wpływać na możliwość podłączenia się do ECU auta.siwy90s pisze:jeśli włączony jest sterownik gazu to nie mogę się połączyć z kompem auta i autko pali ok 2l lpg mniej ale po przejechaniu 250km zaczyna świecić się check, natomiast jeśli takowy sterownik włączymy to autko pali więcej a check się nie świeci...
siemka,
Panowie wybaczcie że odpisuję nie za często ale jestem obecnie na urlopie, pytanko mam odnośnie rozrządu, poradziliście mi sprawdzenie vagiem a pytanie brzmi czy jeśli rozrząd będzie przestawiony to vag to pokarze?? i czy możliwe jest przestawienie w ten sposób (np o jeden ząbek) w tym silniku, że będzie pracował równo, odpala bardzo dobrze, nie daje najmniejszych oznak że jest coś nie tak...
z doświadczenia wiem że przestawienie rozrządu w V6 jest możliwe i będzie palił, mianowicie w audi a6 100/c4 miałem tak że wymienialiśmy rozrząd i przestawiliśmy wałek jedej głowicy o 180 stopni.., silnik pracował co prawda nie równo ale autko było trochę słabsze, rozruch trwał minimalnie dłużej (parę obrotów) ale jeździła i jak się później okazało nie spowodowało to żadnego uszczerbku...
Być może ktoś z was spotkał się z czymś takim...?
[ Dodano: 2018-08-23, 12:12 ]
witam, Panowie parę informacji na temat spalania, mianowicie udało mi się sprawdzić spalanie mojego pojazdu na benzynie i wyszło mi 17,8 l/100km
sprawdziłem również parę rzeczy takich jak ustawienie rozrządu jest ok (vag pokazuje wychylenie od -1, 0, 1) czytałem na ten temat i okazuje się że jest ok.
na weekend postaram się zrobić logi dynamiczne żebyście zobaczyli czy przepływka dobrze działa,
moje wnioski, jeśli spalanie na benzynie wyszło mi o granicach 18l a gazu pali mi około 20 to niestety nie ma co się czepiać ustawienia gazu...
rozmawiałem również z człowiekiem który miał taką samą Audi i powiedział mi krótko, u niego przelicznik był bardzo prosty, na każde przejechane 100km na benzynie płacił 100zł...
poszukam jeszcze trochę w temacie ale wydaje mi się że i tak nic nie znajdę... tak jak mówiłem autko swoje waży (1860 kg) a za tym idzie spalanie...
dziękuje wam za wszystkie odpowiedzi i pomoc, oczywiście gdybym na coś natrafił, opisze to dokładnie w tym temacie.
PS może jakieś sugestie w którym kierunku ruszyć...?
Panowie wybaczcie że odpisuję nie za często ale jestem obecnie na urlopie, pytanko mam odnośnie rozrządu, poradziliście mi sprawdzenie vagiem a pytanie brzmi czy jeśli rozrząd będzie przestawiony to vag to pokarze?? i czy możliwe jest przestawienie w ten sposób (np o jeden ząbek) w tym silniku, że będzie pracował równo, odpala bardzo dobrze, nie daje najmniejszych oznak że jest coś nie tak...

z doświadczenia wiem że przestawienie rozrządu w V6 jest możliwe i będzie palił, mianowicie w audi a6 100/c4 miałem tak że wymienialiśmy rozrząd i przestawiliśmy wałek jedej głowicy o 180 stopni.., silnik pracował co prawda nie równo ale autko było trochę słabsze, rozruch trwał minimalnie dłużej (parę obrotów) ale jeździła i jak się później okazało nie spowodowało to żadnego uszczerbku...
Być może ktoś z was spotkał się z czymś takim...?
[ Dodano: 2018-08-23, 12:12 ]
witam, Panowie parę informacji na temat spalania, mianowicie udało mi się sprawdzić spalanie mojego pojazdu na benzynie i wyszło mi 17,8 l/100km
sprawdziłem również parę rzeczy takich jak ustawienie rozrządu jest ok (vag pokazuje wychylenie od -1, 0, 1) czytałem na ten temat i okazuje się że jest ok.
na weekend postaram się zrobić logi dynamiczne żebyście zobaczyli czy przepływka dobrze działa,
moje wnioski, jeśli spalanie na benzynie wyszło mi o granicach 18l a gazu pali mi około 20 to niestety nie ma co się czepiać ustawienia gazu...
rozmawiałem również z człowiekiem który miał taką samą Audi i powiedział mi krótko, u niego przelicznik był bardzo prosty, na każde przejechane 100km na benzynie płacił 100zł...
poszukam jeszcze trochę w temacie ale wydaje mi się że i tak nic nie znajdę... tak jak mówiłem autko swoje waży (1860 kg) a za tym idzie spalanie...
dziękuje wam za wszystkie odpowiedzi i pomoc, oczywiście gdybym na coś natrafił, opisze to dokładnie w tym temacie.
PS może jakieś sugestie w którym kierunku ruszyć...?