[CGLC 2.0 177 KM] Wymiana płynu chłodniczego i hamulcowego
[CGLC 2.0 177 KM] Wymiana płynu chłodniczego i hamulcowego
1. Nie znalazłem ani w książce serwisowej ani instrukcji. Co ile wymieniać płyn chłodniczy w A6 C7 2.0 TDI 177KM oraz jaki płyn powinien być zalany? No i ile go wchodzi?
2. Interwał dla płynu hamulcowego jest ale jaki powinien być płyn zalany?
[ Dodano: 2018-08-06, 10:54 ]
Podpowie ktoś co ile wymieniać płyn chłodniczy i jaki powinien być zalany? :P
2. Interwał dla płynu hamulcowego jest ale jaki powinien być płyn zalany?
[ Dodano: 2018-08-06, 10:54 ]
Podpowie ktoś co ile wymieniać płyn chłodniczy i jaki powinien być zalany? :P
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez erweider, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Płyn może być, ponieważ spełnia odpowiednią normę. W dodatku jest już gotowy do zalania i nie trzeba go mieszać z woda zdemineralizowaną.
Wystarczy, że zdemontujesz osłonę silnika, ponieważ od spodu jest kranik na wężu wchodzącym do chłodnicy. Przed spuszczaniem odkręć korek w zbiorniczku, aby nie tworzyło się podciśnienie w układzie. W międzyczasie zsuń wąż idący do nagrzewnicy (szczegóły w instrukcji), aby przy napełnianiu układ mógł się szybciej odpowietrzyć. Następnie zakręć kranik i powoli wlewaj płyn do zbiorniczka. Gdy przez otworek w wężu zacznie wypływać płyn, to wsuń go z powrotem i nalej do pełna płynu. Następnie odpal silnik i w razie czego wyrównaj poziom. Według instrukcji trzeba układ napełniać ciśnieniowo, ale wystarczy powoli wlewać płyn.
https://www.dropbox.com/s/34ed8nfwfv8hk ... %20TDI.pdf
Wystarczy, że zdemontujesz osłonę silnika, ponieważ od spodu jest kranik na wężu wchodzącym do chłodnicy. Przed spuszczaniem odkręć korek w zbiorniczku, aby nie tworzyło się podciśnienie w układzie. W międzyczasie zsuń wąż idący do nagrzewnicy (szczegóły w instrukcji), aby przy napełnianiu układ mógł się szybciej odpowietrzyć. Następnie zakręć kranik i powoli wlewaj płyn do zbiorniczka. Gdy przez otworek w wężu zacznie wypływać płyn, to wsuń go z powrotem i nalej do pełna płynu. Następnie odpal silnik i w razie czego wyrównaj poziom. Według instrukcji trzeba układ napełniać ciśnieniowo, ale wystarczy powoli wlewać płyn.
https://www.dropbox.com/s/34ed8nfwfv8hk ... %20TDI.pdf