Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

a6 2,7 tdi BPP chyba dpf hmmm? dym

Silniki wysokoprężne
marcc1717
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 28 lip 2018, 22:29
Lokalizacja: krakow

a6 2,7 tdi BPP chyba dpf hmmm? dym

Post autor: marcc1717 » 28 lip 2018, 22:47

Witam,

borykam sie z problemem od prawie 2 lat, szukam i nie moge dojsc czym jest spowodowana kopcenie raczej w 99% przy wypalaniu dpf bo to raczej tym sie objawia bialy dym.

CO jakis czas mniej wiecej co 200km mam taka sytacje bialy dym za autem i to raczej wypalanie dpf ale czemu dym?( bialy dym tylko na rozgrzanym silniku i przy duzych obrotach , nie ustaje do czasu przegonienia dobrze auta) wtryski dobre sprawdzane pare razy ! kontrolka dpf nie zapala sie , ale kiedys gdy zaczął dymic zgasilem auto na chwile, zapalilem przejechałem spokojnie pare km oczywisie dym za autem pojawil sie i drugi raz zgasilem , ponownie zapaliem i zapalila sie kontrola dpf w tedy na autostrade duze obroty 5 km i po problemie. Mialem tez inna sytuacje : rezerwa w baku i znowu bialy dym ja na autostrade 10 , 20 km i caly czas dym i ok podjechalem na stacje zatankowalem i znowu na autostrade, nawet nie 2 km i po problemie !! dpf ?? co z nim?
czemu ten bialy smierdzacy dym?? ktos pomoze ? co zrobic? wymiana dpf?? moze cos z kolektorem ssacym bo to tez slyszalem hmm?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 lip 2018, 23:05

Masz VCDSa albo jakiś inny kabel, który jest w stanie odczytać bloki pomiarowe?

marcc1717
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 28 lip 2018, 22:29
Lokalizacja: krakow

Post autor: marcc1717 » 28 lip 2018, 23:10

niestety nie, za tydzien bede w pl

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 lip 2018, 23:19

Bez pomiarów ciężko cokolwiek powiedzieć :|.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 28 lip 2018, 23:28

marcc1717 pisze:kopcenie raczej w 99% przy wypalaniu dpf bo to raczej tym sie objawia bialy dym....
Typowy objaw braku sprawności filtra DPF. W filtrze odłożona jest duża ilość popiołu (nie sadzy !), która zmniejszyła radykalnie sprawność tego urządzenia, skutkuje niedopalaniem dodatkowej ilości paliwa wtryskiwanej w chwili przeprowadzanego procesu regeneracji. Inaczej mówiąc, to dodatkowe paliwo ma podnieść temperaturę filtra, niestety filtr przepełniony popiołem powoduje zaburzenie tego procesu i nie jest on przeprowadzany prawidłowo. Stąd ten biały dym. Stąd też częsta (co 200km) regeneracja.
Rozwiązanie problemu - Wymiana filtra DPF na nowy lub porządne przeprowadzone "z głową" czyszczenie przedmiotowego urządzenia.
Podaj odczyty grup 102, 104, 107.
Koniecznie sprawdź poziom oleju silnikowego. Obstawiam, że stan "max", jest obficie przekroczony.
Nie zwlekaj z usunięciem usterki. Rozrzedzony olej, dostającym się do niego paliwem (stad właśnie zwiększony stan na bagnecie), spowoduje (nie piszę tu "może spowodować", a "spowoduje" - jest to pewne) poważną usterkę jednostki napędowej.
W takim stanie w czasie regeneracji kontroluj obroty silnika, nie przekraczaj 3 tys. Radziłbym 2-2,5 tys. max. Wysokie obroty nie pomogą procesowi regeneracji, wręcz odwrotnie. Po za tym, co istotne, możesz wrócić autem na lawecie...

marcc1717
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 28 lip 2018, 22:29
Lokalizacja: krakow

Post autor: marcc1717 » 28 lip 2018, 23:54

Odczyty będę mógł podać za tydzień jak będę w pl.
A co do oleju wymieniam max do 15 tys i kontroluje prawie co tydzień i od wymiany do wymiany jest max na miarce równe max.
Wymiana na nowy hmm spory koszt ale może będzie trzeba o tym pomyśleć ponieważ do regeneracji nie jestem w 100 procentach przekonany , nie znam firmy w miarę konkretniej . A może ktoś coś doradzi o kolektorze ssącym i EGR ? Nie mają nic z tym wspólnego?

[ Dodano: 2018-07-28, 23:54 ]
A co do paliwa gdzy występuje dym poziom spalania paliwa wzrasta o 2-3 litry

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 29 lip 2018, 00:15

marcc1717 pisze:Wymiana na nowy hmm spory koszt
Nie pisałem, że jest to korzystnie cenowo opcja. Nowy DPF w polskim ASO, to około 5.5 tys. (po zniżkach).
marcc1717 pisze:ponieważ do regeneracji nie jestem w 100 procentach przekonany
A ja jestem. Nie tyle regeneracji, co przeczyszczeniu(choć czyszczenie też możemy nazwać "regeneracją" :) ). Miałem identyczny problem. Po czyszczeniu upłynęło już prawie dwa lata. DPF działa prawidłowo.
marcc1717 pisze:nie znam firmy
Skontaktuj się ze mną na PW.
marcc1717 pisze:A może ktoś coś doradzi o kolektorze ssącym i EGR ?
Tak, doradzą, szczególnie jeśli mowa o EGR. To przecież winowajca wszystkich problemów w aucie, wymieniany jednym tchem przez wszystkich "znawców". Biedny EGR.... :)
marcc1717 pisze: Nie mają nic z tym wspólnego?
Nie.
marcc1717 pisze:A co do paliwa gdzy występuje dym poziom spalania paliwa wzrasta o 2-3 litry
Nie wierzę. Proces regeneracji filtra nie zwiększa zapotrzebowania na paliwo (przynajmniej nie w granicach, o których piszesz).
Chociaż z drugiej strony, to chyba normalne jeśli :
marcc1717 pisze:ponownie zapaliem i zapalila sie kontrola dpf w tedy na autostrade duze obroty 5 km i po problemie
....

Drugą, nie wspomnianą przeze mnie opcją, a to dlatego, że opisując problem wyraźnie kojarzysz biały dym z przeprowadzanymi regeneracjami, są niesprawne wtryski. Radziłbym też wymontować je z auta i zlecić ich sprawdzenie w specjalistycznym zakładzie.

Dalsza dyskusja będzie miała sens, jeśli podasz dane, o które pytałem + wszystkie błędy zapisane w sterowniku silnika.

marcc1717
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 28 lip 2018, 22:29
Lokalizacja: krakow

Post autor: marcc1717 » 29 lip 2018, 00:32

Podam jak będę miał .
A co do oleju mogę ci zrobić foto miarki , jak by mi przybywało w dużym stopniu oleju o uwierz nie jeździł bym tym autem. A stan ani się nie zwiększa ani nie zmniejsza jedynie co ale to nie jestem pewien po wymianie oleju a sam go robiłem myślałem że nalałem lekko powyżej połowy ale po przejechaniu się parę km po wymianie i sprawdzeniu miarki był max i tak cały czas jest. Czytałem też że ktoś upuszcza olej żeby nie był max i to pomaga ale ja nie testowałem . Odezwę się na PW jutro .

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 29 lip 2018, 00:35

Jaki jest prawdziwy przebieg auta ?
marcc1717 pisze:Czytałem też że ktoś upuszcza olej żeby nie był max
... To nie przede wszystkim kwestia zbyt dużego stanu ale rozrzedzenia oleju paliwem. Cóz z tego, że zmniejszymy jego stan ? Po jego zmniejszeniu będziemy mieli prawidłowy ale nadal rozrzedzony, przecież !
marcc1717 pisze:Czytałem też że ktoś upuszcza olej żeby nie był max i to pomaga ale ja nie testowałem
A po co miałeś, to robić, jeśli twierdzisz/piszesz, że stan oleju w silniku nie zwiększa/zwiększył się, hę ..?

marcc1717
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 28 lip 2018, 22:29
Lokalizacja: krakow

Post autor: marcc1717 » 29 lip 2018, 01:53

Czytałem że zmniejszenie oleju czasami pomaga w takich sytuacjach ale jak nie wiem...

Jeśli chodzi o rozrzedzenie oleju to też chyba kolor by się zmieniał ? (Kolor wylewanego po 15 tys prawie taki sam jak wlewanego)
A żeby się ropa mieszała z olejem to by było to widać w poziome oleju no może że silnik bierze olej a w zamian dorzuca ropę i tego na miarce nie widac.
Przebieg 320 tys spory chodź te silniki potrafią robić dużo większe .

Dpf hmmm...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 lip 2018, 13:18

Olej po 15 tysiącach km musi być ciemny, ale nie czarny, i jeśli tak nie jest, to zmień markę oleju, bo ten nie czyści odpowiednio silnika.

marcc1717
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 28 lip 2018, 22:29
Lokalizacja: krakow

Post autor: marcc1717 » 29 lip 2018, 15:19

Używam olej motul 8100 x-clean + 5w30,myślę że w miarę dobry jest , ale zbytnio nie ciemnieje po 15 tys.

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 29 lip 2018, 16:49

Motul, jak najbardziej ale jak już to Specific 5W30 504.00 507.00 <okok>
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl