Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Jakie zawieszenie wybrać? [a6 c6 avant 3,0d 2009]

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Qsy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 18 paź 2014, 02:10
Lokalizacja: Warszawa

Jakie zawieszenie wybrać? [a6 c6 avant 3,0d 2009]

Post autor: Qsy » 12 lip 2018, 10:31

Mam dylemat i potrzebuję pilnie pomocy w podjęciu decyzji.
Obecnie zwykła zawias na 17 calach. Mam do wymiany amorki i sprężyny. Miałem wymieniać same amorki ale kilka dni temu pękła jedna sprężyna z tyło i skoro i tak muszę kupić komplet to postanowiłem coś zmienić :) Kupiłem 19 pompei et 43 opona 255/35. Po założeniu obecnie wiadomo jak to wygląda :( Czym i ile w dól?????

Rozważam:
1. zwykły sline (nowy komplet) - gdzie i co kupić? Jak ktoś ma info to prośba o adres albo www.

2. zestaw bilstein b12 pro kit (nowy komplet) czyli taki jak np. ten:
https://allegro.pl/zawieszenie-eibach-p ... 87864.html

3. zestaw gwint bilstein b14 używka za około 2000 po przebiegu podobno 30kkm ale liczę się z ewentualnymi kosztami regeneracji w zerkopol-u http://www.bilstein.pl/ i tak wyjdzie taniej niż nowy. dla zobrazowania to taki:
https://inter-rally.pl/product-pol-2604 ... A6-4F.html

4. zestaw gwint AP (nowy komplet) czyli taki jak np. ten:
https://urbandetailing.pl/a6-c6/648-zaw ... a6-4f.html

5. zestaw Ta-Technix (nowy komplet) czyli taki jak np. ten:
https://allegro.pl/zawiesz-gwintowane-g ... 39176.html


Prośba o konkretne wpisy. To że tanie złe a drogie dobre to ja wiem. Wiem też ze nikt z Was nie miał tych wszystkich zawieszeń u siebie wiec o porównaniu nie ma pewnie mowy (wszystkich).

Z mojej strony:
ad1: nie mam pojęcia jaka cena, gdzie kupić i co kupić. Tak wiem ASO :)

ad2: komfort akceptowalny porównywalny do nr 1. brak możliwości regulacji. mi nie zależy na glebie. Chodzi bardziej o efekt wizualny tak by nie było wielkiej przerwy między nadkolem a oponą po założeniu 19.

ad3: mój faworyt ale. Nie mam doświadczenia w gwintach i nie wiem czy żona ogarnie. Ja się dostosuje i polskie dziury będę opijał. Czy jest twardo i czy nie będzie za twardo (2 małych dzieci na pokładzie)? Czy żona która notorycznie próbując ominąć studzienkę lub dziurę akurat w nią wjeżdża lub twierdzi ze jej nie widziała nie rozwali tego zaraz albo czegoś innego z racji twardego zawieszenia? I tak ja kocham :) Plusem jest możliwość regulacji ale i tak pewnie będzie tylko max w górę czyli chyba -40 na obu osiach od serii jaką posiadam obecnie.

ad4. tani gwint wiec mam obawy co do jakości - sa posty które polecają jak za tą cenę. Obawiam się że padnie po roku a chciałbym przynajmniej ze 3 lata pośmigać. Rocznie średnio robię 12kkm

Ewentualnie jakieś inne propozycje od Was chętnie zobaczę. ogólnie chciałbym się zmieścić z zakupem do 3000 zł.
Jeszcze jedna sprawa. Na zimę wracają 225/50/17 i tu pytanie czy jak założę "coś" to czy nie będzie za nisko.

Jak coś mi jeszcze przyjdzie do głowy to dopisze. jak potrzeba coś doprecyzować z mojej strony dajcie znać.

Liczę na szybką pomoc.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2018, 17:20 przez Qsy, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 lip 2018, 12:59

Osobiście wolałbym dać sprężyny od 1BV oraz amorki od 1BE :). Gwint do mnie nie przemawia, ponieważ może i auto fajnie wygląda, ale komfortu nie ma prawie wcale, a 19" koła nie będą w tym pomagać <uoee> .

Przy zestawie Eibacha musisz szukać kompletu do Audi A6 4F5, ponieważ 4F2 to sedan.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2018, 15:09 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

Qsy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 18 paź 2014, 02:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qsy » 12 lip 2018, 17:13

mat1324 pisze:Osobiście wolałbym dać sprężyny od 1BV oraz amorki od 1BE :). Gwint do mnie nie przemawia, ponieważ może i auto fajnie wygląda, ale komfortu nie ma prawie wcale, a 19" koła nie bądą w tym pomagać <uoee> .

Przy zestawie Eibacha musisz szukać kompletu do Audi A6 4F5, ponieważ 4F2 to sedan.
Nr 2 poprawiony na właściwy dla avant-a link :) Dzięki
Czyli byłby mix czegoś takiego

1BE - zawieszenie komfortowe (obniżone o -20mm)
1BV - zawieszenie sportowe (obniżone o -20mm i dodatkowo usztywnione)

To nie lepiej cały zestaw 1BV? Duża różnica w sztywności?
No i gdzie tego szukać oprócz aso? Bo używanych nie chcę. Jakieś WWW (sklep, portal ogłoszeniowy)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 lip 2018, 17:24

1BV było -30 mm, ale dałbym amorki od 1BE, aby było trochę bardziej komfortowo, bo 1BV + 19" &#187; <zalamka> .

Jeśli chcesz tylko nowe części, to pozostaje ASO, ponieważ zawieszenie trzeba dobrać konkretnie pod dane auto (silnik, skrzynia, nadwozie, napęd, itp.).

Chyba, że kupisz zestaw B12 albo gwint, ale jakoś do codziennej jazdy nie pasuje mi on.

Qsy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 18 paź 2014, 02:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qsy » 12 lip 2018, 17:30

A B12 nie jest czasem mniej więcej odpowiednikiem 1BV? Jest to zestawienie B6 lub B8 ze sprężyną eibach-a. Różnica chyba taka ze w 3.0 siądzie to około -40. tak to niby opisują.


W weekend postaram się założyć 19 bo teraz 17 siedzą i zrobię zdjęcie jak to wygląda obecnie na standardowym zawiasie.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 lip 2018, 17:34

Zestaw B12 to sprężyny obniżające -30 mm z amortyzatorami B8 :).

https://eibach.pl/zawieszenie-obnizajac ... i-735.html

Gaszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 03 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: OK

Post autor: Gaszka » 19 lip 2018, 10:07

Mialem u siebie seryjne 1BV + 18. Bylo bardzo twardo ale na lukach itp jechalo sie super, zas male nierownosci czy progi pokonywalo sie zle. Zmienilem na gwint AP i tak jak pisano na zagranicznych forach - jest bardziej komfortowo, miekko ale z racji, ze ustawilem ciut nizej niz seria jak czasami bujnie na nierownosciach mozna przychaczyc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl