przejrzałem ten dział forum i nie natrafiłem na takie problem. Rozważam zakup A6 C7 2.0 TDI 190KM s-tronic + Q i tutaj rodzi się pytanie- czy w tych modelach jest to zwykły Torsen (napęd stały) czy też realizowany za pomocą Haldexa (quattro ultra - naped dołączany). Sprzedawca zapewnia mnie, że to napęd stały, lecz po przykrych doświadczeniach z początku mojej przygody z Audi (W salonie 2.0 BRE wcisneli jako Common Rail bo 2008 - wtedy byłem zielony), wolę się upewni tćutaj
Jakie Quattro? A6 C7 2.0 TDI 190KM
Jakie Quattro? A6 C7 2.0 TDI 190KM
Hej,
przejrzałem ten dział forum i nie natrafiłem na takie problem. Rozważam zakup A6 C7 2.0 TDI 190KM s-tronic + Q i tutaj rodzi się pytanie- czy w tych modelach jest to zwykły Torsen (napęd stały) czy też realizowany za pomocą Haldexa (quattro ultra - naped dołączany). Sprzedawca zapewnia mnie, że to napęd stały, lecz po przykrych doświadczeniach z początku mojej przygody z Audi (W salonie 2.0 BRE wcisneli jako Common Rail bo 2008 - wtedy byłem zielony), wolę się upewni tćutaj
przejrzałem ten dział forum i nie natrafiłem na takie problem. Rozważam zakup A6 C7 2.0 TDI 190KM s-tronic + Q i tutaj rodzi się pytanie- czy w tych modelach jest to zwykły Torsen (napęd stały) czy też realizowany za pomocą Haldexa (quattro ultra - naped dołączany). Sprzedawca zapewnia mnie, że to napęd stały, lecz po przykrych doświadczeniach z początku mojej przygody z Audi (W salonie 2.0 BRE wcisneli jako Common Rail bo 2008 - wtedy byłem zielony), wolę się upewni tćutaj
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Mylisz pojęcia
. To nie quattro jest ultra, a A6 C7 z silnikiem 2.0 TDI 190 KM, które ma spalać jak najmniej paliwa. Co prawda w s-tronicu jest trochę uproszczony torsen, ale nadal jest to samoblokujący się mechanizm różnicowy. Dopiero A6 C8 ma quattro ultra, które dołącza napęd tylnej osi za pomocą odpowiedniego sprzęgła i jedynie w tiptronicu (0D5) nadal jest prawdziwy torsen.
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dopiero w C8 jest quattro ultra, ale z wyłączeniem tiptronica, bo tam nadal jest prawdziwe quattro
.
[ Dodano: 2018-07-12, 23:47 ]
Na poniższych schematach pokazane są środkowe mechanizmy różnicowe skrzyni s-tronic z quattro w C7 (po lewej) i C8 (po prawej). Jak widać, w C8 jest tego trochę więcej
.
![Obrazek]()
[ Dodano: 2018-07-12, 23:47 ]
Na poniższych schematach pokazane są środkowe mechanizmy różnicowe skrzyni s-tronic z quattro w C7 (po lewej) i C8 (po prawej). Jak widać, w C8 jest tego trochę więcej










