Drgania-wibracje na nadwoziu
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 668
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Witam, podzwoniłem dzisiaj po Toruniu do fachowca gdzie wymieniałem olej w skrzyni biegów, tematem oczywiście były wibracje w moim aucie. Dowiedziałem się że w multitronicu jest to nie możliwe aby opisywana flansza wraz z łożyskiem miała wpływ na wibracje, natomiast w przypadku tiptronica jest duże prawdopodobienstwo że właśnie wspomniane łożysko broi. Po telefonie do drugiego zakładu gdzie robiony jest serwis tylko przegubów diagnosta powiedział że w przypadku wymiany przegubu wewnętrznego innej firmy jak na pierwszy montaż (SKF) jest błąd w konstrukcji samego krzyżaka który ma wpływ na drgania. Wewnętrzne mam właśnie firmy SKF. W poniedziałek będę miał zmienione łożyska z przedniej ośi ponieważ cały czas słyszę z prawej strony delikatny szum podczas jazdy po mieście. Pozostaje nic innego jak tylko przyjrzeć się jeszcze raz przegubom wewnętrznym. Jak by nie było to po wymianie właśnie przegubów w moim przypadku to te drgania zostały zniwelowane 60%-70%. Pozdrawiam.
Apropos jakie przeguby wewnętrzne są montowane na pierwszy montaż?
Apropos jakie przeguby wewnętrzne są montowane na pierwszy montaż?
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 668
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Posiadam przegub zakupiony z tej aukcji:
https://www.ebay.de/itm/SKF-Gelenksatz- ... SwkvFaeKXY
natomiast tutaj jest przegub firmy NK:
https://www.ebay.de/itm/NK-Gelenksatz-A ... SwyKta0J4f
Na pierwszy rzut oka widać że SKF nie dodaje jednego pierścienia, NK ma w pudełku oring wraz z pierścieniem zabezpieczającym. Podczas wymiany przegubu które miałem w aucie były dwa zabezpieczenia jedno przed krzyżakiem a drugie za. Natomiast montowałem tak jak było w pudełku czyli tylko jedno zabezpieczenie. Za dwa dni rozpoczynam urlop w PL ale po urlopie zaryzykuję i kupię jeden przegub firmy NK i wymienię z prawej strony. W końcu coś się dzieje, będzie wymiana w garażu.
https://www.ebay.de/itm/SKF-Gelenksatz- ... SwkvFaeKXY
natomiast tutaj jest przegub firmy NK:
https://www.ebay.de/itm/NK-Gelenksatz-A ... SwyKta0J4f
Na pierwszy rzut oka widać że SKF nie dodaje jednego pierścienia, NK ma w pudełku oring wraz z pierścieniem zabezpieczającym. Podczas wymiany przegubu które miałem w aucie były dwa zabezpieczenia jedno przed krzyżakiem a drugie za. Natomiast montowałem tak jak było w pudełku czyli tylko jedno zabezpieczenie. Za dwa dni rozpoczynam urlop w PL ale po urlopie zaryzykuję i kupię jeden przegub firmy NK i wymienię z prawej strony. W końcu coś się dzieje, będzie wymiana w garażu.

A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 668
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
W poniedziałek w południe będę wiedział czy wymiana łożysk w zwrotnicy to faktycznie to było spowodowane szumieniem podczas jazdy. Jeśli nie przyniesie to poprawy to jest tak jak myślisz czyli łożysko w skrzyni biegów.
W sobotę czeka mnie trasa 1000 km. zobaczymy co jest grane dalej z wibracjami.
Apropos tych przegubów wewnętrznych firmy GKN to jest to ciężko namierzyć w necie.
W sobotę czeka mnie trasa 1000 km. zobaczymy co jest grane dalej z wibracjami.
Apropos tych przegubów wewnętrznych firmy GKN to jest to ciężko namierzyć w necie.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dlatego proponowałem SKF
. Lobro i Spidan należą do GKN, a nawet je trudno znaleźć.
[ Dodano: 2018-07-05, 11:57 ]
Najświeższy katalog części dla skrzyni KJC
.
https://www.dropbox.com/s/znp6fxeam3t2y ... 103_en.pdf

[ Dodano: 2018-07-05, 11:57 ]
Najświeższy katalog części dla skrzyni KJC

https://www.dropbox.com/s/znp6fxeam3t2y ... 103_en.pdf
Znalazlem cos takiego:
https://aftermarket.zf.com/remotemedia/ ... atalog.pdf
Numery czesci wydaja sie byc te same.
mat1324 Twoja skrzynia to 6HP19 czy 6HP21 ?
https://aftermarket.zf.com/remotemedia/ ... atalog.pdf
Numery czesci wydaja sie byc te same.
mat1324 Twoja skrzynia to 6HP19 czy 6HP21 ?
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 668
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Łożyska w przednim zawieszeniu wymienione na nowe, po pierwszej jeździe stwierdzam że szumienie z prawej strony nie ustąpiło. Wymiana nic nie pomogła więc jest duże prawdopodobieństwo że szumi łożysko w skrzyni biegów na prawej stronie we flanszy. 

A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
3.0 TDI + TIP, 350k nalotu, skończyłem kompletne zapoznawani się z silnikiem, do tego moje ucho również słyszy wszystko w aucie, chętnie dodam coś od siebie.
Z racji tego, że przez ponad 3 lata użytkowania, ciągle sen z powiek z moim "aucie marzeń" spędzał mi rozrząd, wtryski, nastawniki klap i turbiny nie zajmowałem się owym drganiem, dodam, że na tamten czas drgania były akceptowalne.
Po kompletnym remoncie jednostki napędowej, magicznego BMK, i przejechaniu 800km, zauważyłem, że pojawił się efekt taki, jakbym jechał czasem po tarce lub pasach, do tego drgania zaczynają się w przedziale do 30km/h, czasem przy 70km/h można je odczuwać i pow. 140km/h. W moim przypadku drgania zawsze miały swoje źródło jakby pod fotelem kierowcy, ale to może być moje subiektywne odczucie.
Dodam, że wymieniłem zawieszenie - całe, amorki, wahacze, przeguby, łączniki hamulce...
Do w/w drgań i efektu jazdy po tartce lub pasach pojawiły się lekki falowania obrotów (gdyby nie nowe wtryski, przepławki, silniczki VDO ) to bym szukał objawów w silniku, jednak mój przyjaciel - mechanik (tak to najlepsze połączenie w przypadku tego auta ), zmęczony już bolączkami tego pojazdy, polecił udać mi się do polecanego w mojej okolicy warsztatu skrzyń automatycznych. W między czasie pojawiło się jeszcze stukanie, o którym założyłem osobny temat wraz z filmikami.
Dodam, że poza falowaniem obrotów i wyraźnym szarpnięciem na 2-gim biegu, skrzynia nie dawała żadnych oznak zmęczenia, biegi wchodziły dobrze, redukcje przy pomocy łopatek bez problemu itp
Jak powiedział, tak zrobiłem, udałem się do warsztatu gdzie dostałem kompletny wykład na temat mechaniki i problematyki tego modelu. Przy okazji minąłem się ze "szczęśliwym posiadaczem" identycznej c6, który był na kontroli po 1000km od regeneracji skrzyni i potwierdził, że w/w objawy minęły jak ręką odjął po remoncie. (przebieg 405k km, uszkodzony konwerter i wałek )
U mnie diagnoza wstępna: konwerter, koszt całkowity naprawy 3k brutto.
Może się okazać, że któryś wałek też już ma dość, ale to po dopiero po wyjęciu i rozebraniu.
Warto obserwować, czy drgania nie występują np na konkretnych biegach, to od razu powinno dać Wam do myślenia.
Po czym poznać, że konwerter umiera ? Drgania, falowanie obrotów, przeciąganie biegów. Oczywiście objawy zależne są od stopnia zużycia, z każdym kilometrem problem będzie się powielał.
Więć jeśli silnik macie w miarę zdrowy, zawieszenie wymienione to polecam myśleć o skrzyni
Dam Wam znać, czy zdecydowałem się na naprawę i jak po niej czy jednak sprzedałem to auto w piz*du gdyż mam go już serdecznie dość pomijam, że za kasę wydaną na naprawy spędziłbym miesiąc z Kobietą na Malediwach.
Auto kupiłem bezpośrednio z DE, z udokumentowałem przebiegiem 280k km. Jestem 2gim właścicielem 1wszy w PL -> to tak w drodze informacji, jakby mi ktoś zarzucił, że mam 1mln najechane i wydziwiam.
Z racji tego, że przez ponad 3 lata użytkowania, ciągle sen z powiek z moim "aucie marzeń" spędzał mi rozrząd, wtryski, nastawniki klap i turbiny nie zajmowałem się owym drganiem, dodam, że na tamten czas drgania były akceptowalne.
Po kompletnym remoncie jednostki napędowej, magicznego BMK, i przejechaniu 800km, zauważyłem, że pojawił się efekt taki, jakbym jechał czasem po tarce lub pasach, do tego drgania zaczynają się w przedziale do 30km/h, czasem przy 70km/h można je odczuwać i pow. 140km/h. W moim przypadku drgania zawsze miały swoje źródło jakby pod fotelem kierowcy, ale to może być moje subiektywne odczucie.
Dodam, że wymieniłem zawieszenie - całe, amorki, wahacze, przeguby, łączniki hamulce...
Do w/w drgań i efektu jazdy po tartce lub pasach pojawiły się lekki falowania obrotów (gdyby nie nowe wtryski, przepławki, silniczki VDO ) to bym szukał objawów w silniku, jednak mój przyjaciel - mechanik (tak to najlepsze połączenie w przypadku tego auta ), zmęczony już bolączkami tego pojazdy, polecił udać mi się do polecanego w mojej okolicy warsztatu skrzyń automatycznych. W między czasie pojawiło się jeszcze stukanie, o którym założyłem osobny temat wraz z filmikami.
Dodam, że poza falowaniem obrotów i wyraźnym szarpnięciem na 2-gim biegu, skrzynia nie dawała żadnych oznak zmęczenia, biegi wchodziły dobrze, redukcje przy pomocy łopatek bez problemu itp
Jak powiedział, tak zrobiłem, udałem się do warsztatu gdzie dostałem kompletny wykład na temat mechaniki i problematyki tego modelu. Przy okazji minąłem się ze "szczęśliwym posiadaczem" identycznej c6, który był na kontroli po 1000km od regeneracji skrzyni i potwierdził, że w/w objawy minęły jak ręką odjął po remoncie. (przebieg 405k km, uszkodzony konwerter i wałek )
U mnie diagnoza wstępna: konwerter, koszt całkowity naprawy 3k brutto.
Może się okazać, że któryś wałek też już ma dość, ale to po dopiero po wyjęciu i rozebraniu.
Warto obserwować, czy drgania nie występują np na konkretnych biegach, to od razu powinno dać Wam do myślenia.
Po czym poznać, że konwerter umiera ? Drgania, falowanie obrotów, przeciąganie biegów. Oczywiście objawy zależne są od stopnia zużycia, z każdym kilometrem problem będzie się powielał.
Więć jeśli silnik macie w miarę zdrowy, zawieszenie wymienione to polecam myśleć o skrzyni

Dam Wam znać, czy zdecydowałem się na naprawę i jak po niej czy jednak sprzedałem to auto w piz*du gdyż mam go już serdecznie dość pomijam, że za kasę wydaną na naprawy spędziłbym miesiąc z Kobietą na Malediwach.
Auto kupiłem bezpośrednio z DE, z udokumentowałem przebiegiem 280k km. Jestem 2gim właścicielem 1wszy w PL -> to tak w drodze informacji, jakby mi ktoś zarzucił, że mam 1mln najechane i wydziwiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Kolego, konwerter w naszym przypadku odpada, ponieważ są to innego typu drgania i niektórzy mają manuala. Drgania u nas występują nawet po odpuszczeniu gazu, co już wyklucza konwerter, ponieważ on wtedy nie przenosi napędu. Co powiedz na to, że po rozpędzeniu auta do 100 km/h i wrzuceniu skrzyni na luz nadal są drgania?
Przyczyną drgań jest luz na flanszach półosi, który może zostać zakamuflowany przez wymianę półosi/przegubów wewnętrznych i częściowo przez zmianę amortyzatorów.
Jeśli chodzi o mnie, to do końca wakacji będę miał wszystko zrobione
. Najpierw polecą wszystkie amorki, potem podwójna wymiana oleju w skrzyni wraz z adaptacją, a na końcu remont mechanizmu różnicowego na nowych częściach od ZFa.
Przyczyną drgań jest luz na flanszach półosi, który może zostać zakamuflowany przez wymianę półosi/przegubów wewnętrznych i częściowo przez zmianę amortyzatorów.
Jeśli chodzi o mnie, to do końca wakacji będę miał wszystko zrobione
