Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 maja 2018, 23:53

Załóż na próbę zimówki i zobacz czy drgania znikną.

kamm92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 gru 2017, 22:44
Lokalizacja: Płock

He

Post autor: kamm92 » 26 maja 2018, 15:47

mat1324 pisze:Załóż na próbę zimówki i zobacz czy drgania znikną.
Do zimowek muszę koła kupić, bo przekladalem na alusy z zimowych na letnie, ale na zimowkach autostrada tempomat 180 cisza spokój był, może to wina opon, muszę dojść w najbliższym czasie do tego, jak tam reklamować będę musiał

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 27 maja 2018, 21:32

jeśli drgania są na kierownicy to 90% że kwestia wyważenia. Pojedź na dobre wyważenie z testem drogowym.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

kamm92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 gru 2017, 22:44
Lokalizacja: Płock

;)

Post autor: kamm92 » 28 maja 2018, 21:23

siemin81 pisze:jeśli drgania są na kierownicy to 90% że kwestia wyważenia. Pojedź na dobre wyważenie z testem drogowym.
wymienię wahacze i pojadę zrobię wyważenie i zbieżność ;-)

mrr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 09 mar 2018, 22:50
Imię: Maro
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrr » 26 cze 2018, 13:45

Właśnie odebrałem samochód od mechanika (10 lat pracował w ASO Audi). Podzielę się co robiłem, problem jest mniej wyczuwalny ale wciąż pozostał ....

Drgania w moim przypadku występują przy prędkości ok 120-140 km/h. Raz są mniejsze, raz większe. Jak samochód postoi w garażu kilka dni, to wtedy jest lepiej lub gorzej (loteria). Ekstremalnie juz przy 80 km/h czułem. Najlepiej to dużo jeździć i wtedy jest lepiej.
Tym razem pech chciał że wibracje były mało wyczuwalne (tylko przy ok 140km/h przy spokojnej jeździe, jak puściłem gaz, czuć wibracje tak jakby niewyważonego koła z przodu na podłodze, pedale gazu i kierownicy).

Pierwsza diagnoza w czasie jazdy - przeguby wewnętrzne. Mówił że jak czuć z przodu, a nie z tyłu, to nie jest to wał, a z uszkodzonym torsenem jeszcze się nie spotkał.
Jak sprawdził luzy, to już niestety nie był przekonany do półosi, ale zaniepokoił go luz na flanszy os strony prawej półosi - nie powinno go być. Mówił że spotkał się już z takim luzem w A5, ale tam nie było wibracji. Dlatego szczerze powiedział że nie wie co robić (jeżdżę do niego 12 lat z różnymi samochodami i jeszcze tak nie było!)
Zawieszenie - nie wykrył żadnych luzów, poduszki też mam OK.

Poprosiłem aby zaryzykował i coś wymienił. Powiedział że całe półosie, ale nie daje gwarancji poprawy. Aby zminimalizować koszty podjechał na szrot znajomego i tam z pośród kilkudziesięciu półosi wybrał w idealnym stanie, 2 szt. za 400zł).
Efekt - troszkę się poprawiło, ale na wspólnej jeździe udało mi się uzyskać drgania przy 140km/h - tak więc problem uważam za nie rozwiązany.

Chciałem aby zlikwidował luz od strony flanszy, ale powiedział że za bardzo nie ma jak to zrobić, bo wymiana flanszy (jej koszt to ok 1100zł) nie gwarantuje że zlikwidujemy ten luz ....

Tak czy inaczej, pojeżdżę, jak się nie pogorszy to tak będę jeździł. jak się pogorszy, to wrócę do mechanika.
A tak przy okazji, mechanik honorowo nie chciał pieniędzy za wymianę półosi, uczciwy człowiek ...

[ Dodano: 2018-06-26, 13:45 ]
... do poprzedniego postu dodam jeszcze, że mechanik stwierdził, iż wymiana półosi na nowe (po jego zniżkach w ASO 2100,- szt.) nie ma sensu ...

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 27 cze 2018, 07:23

U mnie też pozostał jeszcze minimalny luz, raz jest a raz go niema. W sumie nie wiem co można jeszcze u mnie wymienić dlatego dzisiaj odbieram łożyska przedniej osi i za dwa tygodnie w PL wymieniam. Nie wiem co to da ale mam świadomość że o kilka procent będzie lepiej.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 27 cze 2018, 21:49

Ja zamówiłem (za pośrednictwem mechanika) cały dekiel przedniego dyfra w ZF (300 zł). Łożysko zakładam, że dostanę po numerach, Podkładki do regulacji też gdzieś chyba zamówię / dotoczę, jak mechanik dorwie instrukcję serwisową do skrzyni i po rozebraniu zmierzymy luzy.

Temat generalnie chyba jest rozwalony tylko problematyczny w naprawie. Winne jest łożysko / bieżnia w przednim mechaniźmie różnicowym z prawej strony. To powoduje powstawanie luzów na flanszy. Wiemy od Mat1324. że te flansze są do bani, bo zostały zastąpione innymi w 2012.
Nie wiem, czy to flansza rozwala łożysko czy odwrotnie ale prawdopodobnie należy wymienić jedno i drugie żeby problem zaraz nie wrócił.

Dam znać jak części przyjdą (nie wiadomo dokładnie kiedy) i się zabierzemy za robotę.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 cze 2018, 01:27

Wczoraj byłem pomóc diagnozować u swojego mechanika Passata B6 1.8 TSI (problem z katalizatorem, ale doszedłem, że przyczyną była uszkodzona sonda - stała wartość 0.45 V) i przy okazji rozmawiałem z nim na temat remontu przedniego mechanizmu różnicowego. Od razu powiedziałem mu, że numerów łożysk nie podam, ponieważ w ETCE akurat ich nie ma. Stwierdził, że nie wiadomo co będzie po rozebraniu wszystkiego i czy będzie można od tak dostać łożyska, które mogą mieć specyficzne frezy itp. Na wymianie samych łożysk zapewne się nie skończy, więc będzie trzeba skasować luz na mechanizmie, a wymiana pokrywy i tak nic nie da, bo nie w niej jest przyczyna. Postanowiłem, że ma poszukać używanej skrzyni, która może być nawet uszkodzona lub od anglika, ale ważne, aby nie miała żadnego luzu na flanszach. Wymontuje on wtedy sam mechanizm, a ja tylko podjadę na kilka godzin i podmienimy cały zestaw. Wydaje mi się, że jest to lepsza opcja niż zostawianie auta na kilka dni, aby szukać i kombinować. Mechanik ma więcej znajomości na działach części zamiennych (czyt. szrotach), więc nie będę musiał płacić za całą skrzynię, a tylko za sam mechanizm. Z kolei mój mechanizm trafi do skrzyni-dawcy i znów będzie kompletna na sprzedaż i ewentualny klient będzie miał ten sam problem, ale to już nie mój interes :).

Obstawiam, że za używany mechanizm będę musiał dać ok. 300-350 zł, a za olej ok. 50 zł, więc wszystko będzie kosztować max 400 zł. Robotę mam przeważnie za free lub z upustem ;p.

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 28 cze 2018, 20:41

Wydaje mi się że trochę przesadzasz.
Po pierwsze nasz kolega forumowy zrobił to sam:
- przykleił szalkę do dekla - co było w sumie głównym problemem bo jej ruch powodował wibracje i dalsze luzy na flanszy
- dorobił sobie podkładki
- wymienił łożysko - więc musi się dać je kupić
- skasował luz na flanszy za pomocą tokarza - to jest dla mnie najbardziej zagadkowe bo nie mam pojęcia o co w tym chodzi (nigdy nie miałem takiej flanszy w ręce)

I dodatkowo on nie jest mechanikiem, więc strasznej filozofii być nie może.

Dla mnie najbardziej niepewna z tego wszystkiego jest ta szalka - więc zdecydowałem się kupić od razu cały nowy dekiel więc omija mnie ten problem.
Łożysko zakładam że tak samo uda się kupić.
Podkładki w razie czego też podejrzewam gdzieś mi dorobią albo kupie pasujące od manuala - najwyżej przyszlifuję u tokarza - generalnie mechanik nie przewiduje tutaj problemu.
Jak się okaże że flansza ma duży luz i nie ma co z tym zrobić (nikt się nie podejmie naprawy) to odżałuję i kupię tą nową, o której rozmawialiśmy już tutaj.

Ja mogę zostawić samochód na kilka dni bo mam jeszcze cały czas stary, więc tutaj rzeczywiście mam lepiej.

Jak tyle osób tutaj ma takie same problemy to podejrzewam, że może być ciężko ci znaleźć skrzynię / dyfer który nie będzie miał luzów, jeśli sam dyfer - to znowu będziesz miał problem z tym deklem i szalką, itd itp.

W sumie nie ma tutaj idealnego rozwiązania. Ja jestem jeszcze w miarę świeżo po zakupie więc chce wyprostować jak najwięcej tematów (z przewagą nowych części), żeby mieć spokój na jakiś czas, tym bardziej że drugie audi stoi i się nudzi więc mogę korzystać :)

Poza tym tyle już ten temat ciągniemy, że wolę na bieżąco i spokojnie sobie poodwiedzać kumpla jak będzie to robił i dokładnie rozwalić ten temat (z samej ciekawości i żeby być pewnym roboty).
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 lip 2018, 12:42

Poczekam z dwa tygodnie i jak żadnej skrzyni nie znajdę, to będę robił remont.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 02 lip 2018, 08:27

Chyba też se wezmę i wymienię ten dekiel cały razem z łożyskiem.
@mat1324 - czy możesz mi naszukać numer tego dekla prawego do skrzyni manualnej HGV?
Zamawiam i jade na podnośnik sobie to zmienić.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 lip 2018, 09:45

Masz w ogóle luz na wałkach? W manualu nie ma dekla z prawej strony, a jest z lewej.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 02 lip 2018, 12:46

Byłem właśnie u szpeca. Opisałem mu objawy, przejechał się i nawet nie chciał na podnośnik wjeżdzać. Mechanizm różnicowy do regeneracji, łożysko we flanszy to tylko wisienka na torcie :)

W TIPach macie tak samo. Zamawiam skrzynię regenerowaną z alledrogo.

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 02 lip 2018, 13:38

Masz jakiś namiar do tego szpeca? Ja się postaram to zrobić we własnym zakresie ale jakaś konsultacja lub alternatywa w przypadku porażki nie zawadzi :)
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 02 lip 2018, 13:43

Akurat jestem w Radomiu i przypadkiem zobaczyłem szyld to zajechałem. Jak jesteś zainteresowany to wyślę namiar ale ma terminy na 1,5 miesiąca w przód. Mówił, że ok 3500 PLN zrobienie tego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja