Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

2,4 BDW - wypadanie zapłonu 1,2,3 cylinder

Silniki benzynowe
Skalpi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 26 sty 2013, 13:46
Lokalizacja: Szczecin

2,4 BDW - wypadanie zapłonu 1,2,3 cylinder

Post autor: Skalpi » 06 mar 2017, 10:57

Szanowni Koledzy, od kilku tygodni zmagam się z przypadłością wypadania zapłonu na 1,2,3 cylindrze. Temat zaczął się od szarpania przy ruszaniu na nienagrzanym silniku ale po przełączeniu na LPG, po osiągnięciu przez silniki około 65-70 stopni problem znikał. Wymienione zostały wtryskiwacze i ich dysze ( z uwagi na przebieg już im się należało, filtry gazu wymienione 1000 km wcześniej przy przeglądzie ). Naprawa nie przyniosła skutku, dalej pojawiały się szarpania, trzykrotnie nawet włączył się migający check podczas którego był brak możliwości przyspieszenia samochodem, zmuszał do zatrzymania samochodu - znikał po zatrzymaniu auta, dalsza jazda po ruszeniu była bezproblemowa. Po trzecim takim zdarzeniu zapamiętał błąd i wywalił checka na stałe ( błąd wypadania zapłonu na 3 cylindrze ).
Rozpocząłem poszukiwania przyczyny - po całkowitym odłączeniu instalacji LPG.
Diagnostyka wykazała sporadyczne wypadnie zapłonu na 1, 2, 3 cylindrze - było tak rzadkie, na blokach pomiarowych wykazywało 1-3 wypadnięć na cykl pomiaru ( po 60 sek cykl się resetuje sam ) przez co nie wywalało błędu i zasadniczo było niewyczuwalne na zasilaniu benzyną ( jak wiadomo LPG wszystko potęguje ). Tak samo jak w przypadku LPG po osiągnięciu 65-70 stopni problem zanikał. Na początek wymienione zostały świece zapłonowe - nie wyeliminowało to problemu, na wszelki wypadek podmieniliśmy na następny nowy komplet, również nie pomogło. Cewki zostały zamienione stronami, rezultat bez zmian ( cewki wymienione rok temu na NGK ). Kompletnie przemienione wszystko z bliźniaczego samochodu ( cewki, wtryski ) , rezultat taki sam. Wszystkie bloki pomiarowe w normie ( rozrząd, lambda, czujniki spalania stukowego ). Może ktoś ma jakiś pomysł ? Obecnie podniosłem temperaturę przełączania na LPG do 50 st na parowniku ( jakieś 60-65 stopni temp płynu chłodzącego ) i można użytkować samochód. Na zasilaniu benzyną dalej np na postoju czuć jak czasem silnikiem "lekko rzuci". Mi się pomysły skończyły... może ktoś pomoże albo się spotkał z takimi przypadłościami.

maniocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 28 lut 2016, 14:06
Lokalizacja: Mrągowo/Olsztyn

Post autor: maniocek » 06 mar 2017, 17:00

Skalpi, a co za wtryski nowe dałeś?
Wężyki wkrętka-wtryskiwacz wszystkie 6 sztuk równe?
Kompensacja zrobiona?
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.

Skalpi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 26 sty 2013, 13:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Skalpi » 07 mar 2017, 09:56

Miałem wtryski Hana Red, zmieniliśmy na Hana Black z większą średnicą dyszy (komplet 6 szt - takie same - notabene na początku dysze były zamieniane na standard i wymiar pośredni średnicy wewnętrznej bo początkowo wyglądało na to jakby wtryski "lały" gazem na "zimnym" silniku ale nic to nie dało ) . Wkrętki w kolektorze i przewody od wkrętki do dyszy wtryskiwacza nie były wymieniane, ale sprawdzone na szczelność i uszkodzenia. Instalacja była kalibrowana, korekty poustawiane na wtryskch, wszystko dostrojone. Stroną gazową zajmował się mój dobry kolega, prowadzi warsztat montujący LPG i ma spore doświadczenie w temacie. Ze stroną gazową wygląda na to, że wszystko jest OK. Wypadanie zapłonu na Pb występuje tylko jest mniej wyczuwalne. Oczywiście powyżej 70 st cieczy chłodzącej na Pb i na LPG wszystko jest jak ok.

maniocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 28 lut 2016, 14:06
Lokalizacja: Mrągowo/Olsztyn

Post autor: maniocek » 07 mar 2017, 10:20

Skalpi, nie zajmuję się LPG, tyle co u siebie i gadka ze znajomymi.

I mam pewne zastrzeżenia, Hany , z tego co wiem to nie mają demontowalnych dysz, chyba że się mylę.
Na moje to masz Hany H2002, Gold, gdzie można dyszami manewrować.
Wg. rozpiski to wtryskiwacze Hana Black są za słabe do Twojego auta, masz 29,5KM z cylindra, gdzie on do 30 obsługuje, a daje się wtryski przeważnie z nadwyżką.
Czerwone idealnie u Ciebie by siadły.
Przy wymianie wtrysków przydałoby się wymienić wszystkie przewody, które znajdują się już za filtrem, a także i ten filtr wymienić,wstawić odstojnikowy-wirowy.
Dwóch znajomych tak wtryski zabiło właśnie w niedługim czasie od montażu.
Skalpi pisze:Oczywiście powyżej 70 st cieczy chłodzącej na Pb i na LPG wszystko jest jak ok.
Może to być i to, syf w przewodach, gdy się rozgrzeją, zwiększają przepustowość.

Generalnie wróżenie z fusów,ja bym podjechał do innego ogarniętego gazownika, na moje to Twój kolega wcale Ci dobrze nie doradza...
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.

klimatolog
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 17 lis 2017, 21:13
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: klimatolog » 29 cze 2018, 17:50

Witam malego poradziles sobie z tym zapłonem? Ja mam identyczny problem i również szukam....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja