Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] Nierówna praca po wymiaine pompy wtryskowe

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Krzysiora97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
Lokalizacja: Żywiec

[ AFB 2.5 150 KM] Nierówna praca po wymiaine pompy wtryskowe

Post autor: Krzysiora97 » 30 cze 2018, 11:43

Witam. Panowie bardzo ciężki przypadek z moim 2.5 tdi. Kupiłem samochód już z tą usterką czyli zimny silnik palił na strzała i miał moc a rozgrzany trzeba było 10 sek kręcić i na dodatek raz jechał raz nie wszystko poza tym ok chodził idealnie równo. Wszystko sprawdziłem turbina pompuje 2.4 bara podczas jazdy, wałki bdb, rozrząd zmieniony ustawiony na blokady, podciśnienia ok, błędów brak. Kupiłem używaną pompę która jeździła do końca w aucie mojego kolegi 1999 rok automat. Moja to 1998 rok i manual. Po zmianie pompy silnik nie palił, był błąd komunikacji ze sterownikiem i głośno coś cykało w sterowniku pompy. Pomyślałem że złe numery pompy do mojego ECU więc zamieniłem sterownik ze swojej starej pompy. Silnik zapalił na strzała lecz po dodaniu gazu i spadaniu z obrótów zatrzymuje się na 1200 obr i bardzo powoli opada na 800 na dodatek bardzoo kopci i silnikiem trzęsie jakby miał zaraz wypaść. Podczas jazdy moc zauważalnie dużo większa ale poniżej 1500 obr na lekkim gazie lub bez przy hamowaniu silnik klekocze przerywa kopci jak depnę to wszystko ustaje i rwie do przodu lecz z zasłoną dymną z tyłu. Brak błędów, zapłon ustawiony -1.2 ATDC, blokady rozrządu i pompy wchodzą idealnie. Teraz sie zastanawiam czy to nie kwestia tego że przełożyłem sterownik do pompy o pewnie innych numerach. Stara pompa była 059 130 106 0470 506 002 BX006 na nowej niestety nie odczytałem numerów przed montażem. Czy jeśli podam Wam VIN jest w stanie ktoś sprawdzić jaka pompa oryginalnie powinna w tym silniku siedzieć?

[ Dodano: 2018-06-30, 11:43 ]
Problem rozwiązany. Była źle dobrana pompa o innych numerach. Założyłem nówkę sztukę po regeneracji o odpowiednich numerach i nie to auto. Znikły dziury w mocy ale ciepły dalej ciężko pali. Problemem okazał się słaby akumulator i zmęczony rozrusznik a nie jak twierdzą Janusze że pompa bo od tego zaczyna się naprawa każdego 2.5 tdi według nich :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja