Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Kontrolka alladyna

Elektryka
ODPOWIEDZ
maniuu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 lis 2017, 21:44
Lokalizacja: Poznań

Kontrolka alladyna

Post autor: maniuu » 24 cze 2018, 23:25

Witam,
jestem tu nowy, ale z przedłużającym mi się problemem z kontrolką oleju.

Pacjent: Audi A6 C6 2005 2.0TDI - przebieg 180k km (auto mojego ojca)

W lipcu podczas jazdy zaświeciła się żółta kontrolka oleju - dolałem olej choć bagnet był cały w oleju. Pomogło na 50km... co jakiś czas się świeciła i gasła. W końcu pojawiła się czerwona lampa (przy całym bagnecie w oleju).

Ojciec oddał do bosha na naprawę - sprawdzili, powiedzieli że na kompie nie ma błędów, ciśnienie i poziom oleju w normie ale wymienili czujnik ciśnienia.

W październiku znowu zaczęła się zaświecać żółta lampa - oczywiście oleju pełno. Powrót do boscha - znowu niby wszystko ok ale wymienili czujnik poziomu oleju.

Znowu pomogło na krótko. Namówiłem wtedy ojca na regenerację pompy (gniazdo imbusa + nowy imbus). Po tyg znowu się zapaliła kontrolka na żółto...

Ogólnie bardzo mało jeżdżone autem (4-5tys rocznie, auto kupione jako 2-latek z niemiec).
Niestety po którejś z wizyt w boschu nie wpięli dobrze wężyka do intercoolera... nie wiem czy to może być związek ale od jakiegoś czasu zaczął dymić mocno a przy spadku obrotów tak jakby turbina kaszlała...

Może mi ktoś podpowiedzieć gdzie szukać jeszcze rozwiązania pojawiającej się lampy? Turbinę oddaję w tym tyg do sprawdzenia i wyczyszczenia bo boję się że to przez nią tak kopci?

Proszę o rady

pozdrawiam

[ Dodano: 2018-06-24, 23:25 ]
Witam,
odświeżam temat bo liczę na odpowiedź w tym temacie.

Czy czujnik poziomu oleju mierzy też lepkość oleju? Bo mi wywala błąd niskiego poziomu oleju choć na bagnecie jest ok (dolewałem i to samo) - a ucieka mi też płyn chłodniczy i nie wiem gdzie i podejrzewam że głowica jest trzaśnięta.

Wiem - temat pękających głowic był kilka lat temu ale te auto na prawdę dopiero dobiło 185kk km a ma 13 lat... ale kontrolka oleju ma się prawo zapalić po zrobieniu pompy oleju i gdy jest bagnet ok?

aaa i turbina rzeczywiście dostała sztychę ale została zregenerowana i jest ok

ktoś coś podpowie?

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 25 cze 2018, 00:37

a jaki masz silnik ??
Tzn 2L TDI to rozumiem ale jaki typ BKD ?? Bo w 16 zaworowych te głowice pękały na potęgę i to często dużo wcześniej niż po 185 tys w 8 zaworowych przypadki były sporadyczne

maniuu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 lis 2017, 21:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maniuu » 25 cze 2018, 17:27

jest naklejka na osłonie BLB - zdążyłem poczytać już o tym silniku...

płyn chłodniczy uciekał już z 5 lat temu ale ojciec to jeździ autem z 3000km rocznie to nie musiał często dolewać płynu... mi w 3-4 tyg (~600km) z max na min w zbiorniczku zniknie. nie wiem czy można to wiązać z czujnikiem...

zanim zrzucę głowicę to zmostkuję pompę chłodzącą EGR bo podobno też daje objawy jak pękniętej głowicy

ale dalej nie daje mi spokoju czujnik - wadliwy czujnik w boschu wymienili?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl