Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?

Silniki wysokoprężne
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 cze 2018, 14:18

Masz strasznie zapieczone wtryski (zwłaszcza 4-6, czyli od strony kierowcy). Jeśli tankujesz dobre paliwo, to przyczyna leży w regenerowanych wtryskach. Możesz spróbować je przeczyścić. Kup dwie puszki (2x 0,5L) Liqui Moly Diesel Spulung 2666 i pierwszą wlej do baku, gdy zapali się rezerwa (może być nawet połowa rezerwy) i wyjedź to prawie do końca (w miarę rozsądku :p ). Później zatankuj do pełna i wlej drugą. Po wyjechaniu tego sprawdź korekty w grupach 72-77. Jeśli spadną, to jest szansa, że będzie dobrze.

zorro89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 22 lut 2011, 01:09
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: zorro89 » 24 cze 2018, 17:03

mat1324, dzięki za zainteresowanie tematem. Myslisz ze praca silnika z filmiku może byc spowodowana właśnie zapieczonymi wtryskami?? Paliwo zawsze leje na znanych stacjach jak BP SHELL MOYA LOTOS zazwyczaj to lepsze na stacjach Auchan czy tylu No name nie tankuje. od poczatku te wtryski mi się jaks nie podobały.. ale tak to jest jak człowiek chce zaoszczędzic parę groszy (regenerowane wtryski 4900 ,nowe 6000) a potem sie denerwuje i placi 3x tyle... cale zycie to nauka.. mam okazje kupic wtryski sprawdzone na stole z malym przebiegiem te poprawione z koncówką BD. Sprzedawca chce 2 tys. zastanawiam się nad nimi. ktos jeszcze polecał wlać olej 2t na bak 0.5l w sumie można poeksperymentowac i tak juz nie mam za wiele do stracenia.. boje się ze przy takim klepaniu silnik a właściwie tłoki dostają mocno do tyłku...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 cze 2018, 17:20

Spróbuj najpierw zalać Liqui Moly Diesel Spulung 2666 i zobacz czy korekty spadną.

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 24 cze 2018, 17:29

zorro89 dźwięk przypomina klekotanie starszego diesla czy cykanie zaworów??

zorro89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 22 lut 2011, 01:09
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: zorro89 » 24 cze 2018, 17:50

mietek69, sam nie wiem... twarda praca coś jak zle ustawiony kąt wtrysku lub cos podobnego

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 24 cze 2018, 18:07

Jak silnim zimny czy ciepły? Przy duzym obciazeniu tez? Obroty mają wpływ?

zorro89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 22 lut 2011, 01:09
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: zorro89 » 24 cze 2018, 18:13

Różnie. zazwyczaj 70-90stopni.. od 1200 do 1900 jest klepanie. przy wiekszych obrotach ustaje. tylko przy obciążeniu. na wolnych obrotach tego nie ma.

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 350
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Rocznik: 2016
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 24 cze 2018, 18:22

Jak oceniacie te wtryski , temperatura silnika jakieś 80 st.
Załączniki
wtryski 1-3.jpg
wrtyski4-6.jpg

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 24 cze 2018, 18:23

Widzisz, mam prawie to samo. Tylko jak temp. na zewnątrz w granicach 10-20 stopni i dopoki nie depne gwałtownie do 2500obr. wtedy ustaje. Co ciekawe na luzie moge gazowac i dalej klepie, tylko przy gwaltownym obciazeniu na biegu ustaje lub jak silnik sie rozgrzeje. Rozrzad nowy, wtryski fabrycznie nowe (30tys km). Co ciekawe miałem kiedys dodatkowo cykanie zaworów (ustapowalo klekotanie a pojawial sie nowy dziek) ale po wymianie zaworu zwrotnego przelewowego dzwiek cykanie ustąpił.

zorro89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 22 lut 2011, 01:09
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: zorro89 » 24 cze 2018, 18:28

ehh jakie piękne takie dziwne te a6 :) chyba nastepne bedzie volvo V60 z turbobenzyną :)

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 24 cze 2018, 19:01

Jak wymieniłem wtryski to nie mogły mi sie korekty ułożyć: tylko pierwszy cylinder (blok 072) miał jakies wartości (-14;-8;0) a reszta (72,73,74,75,76) przez 20tyś km nic, same zera. W styczniu nasilający dzwiek zaworów/cykanie spowodował ze wymienialem zawór przelewowy w ciemno (wezyki przelewowe byly bardzo miekkie, a przeciez tam powinno byc okolo 10bar) i co ciekawe nic sie od razu nie zmienilo. Dopiero po kilku tys km zauważyłem, że korekty na wszystkich cylindrach ruszyły, a dźwięk cykania ustapil calkiem!
Ale z dźwiękiem twardej pracy juz nie mam pomysłów jak sobie poradzić. Z auta jestem zadowolony bardzo, ale to bedzie ostatni diesel w moim garazu:/

zorro89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 22 lut 2011, 01:09
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: zorro89 » 06 lip 2018, 14:55

Witam. po wymianie wtrysków na inne używki z koncówką BD auto ładnie pali nie śmierdzi z wydechu korekcje są do max 0.4mg a dwa są nawet często na zero. przypuszczam ze wtryski są dobre. lecz stukanie, klepanie nadal nie ucichło.. jakies rady nastepne ?

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 06 lip 2018, 20:53

Masz rade wyżej żeby sprawdzić zawór powrotny przelewowy czy trzyma okolo 10Bar cisnienia, sprawdzałeś?

zorro89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 22 lut 2011, 01:09
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: zorro89 » 07 lip 2018, 20:24

mietek69, sprawdze jeszcze jutro.. i czemu by mialo stukać ? na nowych wtryskach korekty nie przekraczające 0.35mg dwa wtryski jeden na 0.35 2gi na -0.35 dwa na zero z wahaniem +- 0.05 i dwa po +- 0.09 takze prawie idealnie moim zdaniem ;)

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 08 lip 2018, 09:03

Ciśnienia na powrocie (przelewie) w granicy 10 bar kasuje pewien luz we wtryskiwaczu piezo. Sam sie przekonałem, że cykanie (czasem nawet dźwięk zaworów) ustapiło kilkaset km po wymianie zaworu zwrotnego. A jesli to stukanie/klepanie (jak stary diesel) to pomysłów nie mam...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja