[ALG 2.8 193 KM] DUZY WYCIEK OLEJU
[ALG 2.8 193 KM] DUZY WYCIEK OLEJU
Witajcie, mam nastepujący problem, dzisiaj dojechalem do domu i otworzylem maskę, zobaczylem ze weze jakies mokre, myslalem ze to od plynu chłodzącego, ale po ogledzinach okazalo sie ze wywala mi dość sporo oleju, ktory gdzieś scieka na pasek alternatora, rozrzuca pod całą maską z przodu, najbardziej widac ten wyciek z prawej strony silnika stojac przodem do masku, wiatrak tak samo cały w oleju, pod samochodem plama... zdjałem osłonę rorządu i odziwo pasek rozrzadu suchutki... miał ktoś kiedyś taki problem? skąd to może leciec? zauważyłem też ze zderzak z tyłu był w oleistych plamkach a rura wydechowa czarna, wiec teraz nie wiem czy czesc oleju przedostawała się do komory spalania? i nie przepalalo do konca oleju? czy poprostu tak sciekalo ze pod wplywem jazdy i wiatru ochlapalo zderzak ? panowie doradźcie coś bo normalnie masakra, chyba kupiłem zajechanego trupa :P kilka dni temu zmieniałem rozrząd a tu teraz takie cyrki, jak dzwoniłem do mechanika to powiedzial mi przez tel ze może to byc uszczelka pod głowicą i wali tak olejem...
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 964
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
Jovito, kolego a tam nie masz czasem w tym miejscu chłodniczki oleju? sprawdź bo jeśli tak to albo ona puściła albo co bardziej prawdopodobne któraś z uszczelek.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
Dzięki za odpowiedź, nie wiem czy tam jest chłodniczka oleju, to moje pierwsze v6, zdjęcia wrzucę po pracy, ogólnie plama oleju pod prawa głowica stojąc przed maska samochodu, tak zaraz jak by w okolicach miski, filtra oleju, wentylator cały w oleju tam samo rolki od paska alternatora, jak zdjalem pokrywę od rozrządu to suchutko tam, wyczytałem że możliwe iż to uszczelniacz wału, mechanik zaś mówił że kosze to być uszczelka pod głowica, jak myślicie mogło by tak z niej lecieć i na paski?
W środę będzie zdejmowany przód, ale do tego czasu chciałem się dowiedzieć co mnie mniej więcej czeka, czy jeśli chłodniczka oleju byłaby uszkodzona to możliwe że cale rolki i pasek alternatora oraz wentylator byłyby w oleju? Lub np uszczelniacz wału? - tutaj bardziej sklanialbym sie w tą stronę, bo możliwe że z niego cieknie, a jak jechałem to wiadomo jeszcze ciśnienie do tego, i pryskalo na pasek itd a wiadomo co się stanie jak to wszystko się kręci... Druga sprawa jest taka że odzywa się łańcuch rozrządu, nie zawsze ale jak odpale na zimnym np po całej nocy, to tak na 2s zagrzechocze, narazie olać temat czy robić to? Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu że kupiłem trupa :P
Fotki:
https://zapodaj.net/ceace90f439a3.jpg.html
https://zapodaj.net/b07d4584891de.jpg.html
https://zapodaj.net/32a0b6202bcf7.jpg.html
https://zapodaj.net/989c7045ea22e.jpg.html
https://zapodaj.net/fff13ea4dabeb.jpg.html
najlepsze jest to ze stało sie to jak wróciłem od gazownika, ktory wgrywał nową mapę... jechał ze mną i mowil kiedy przyspieszac itd, bo pierw wyregulował mi na postoju, ale jak sie przejechalem to problem byl taki ze od 2 do 2.8 tys obrotow szarpalo autem i nie chcial za bardzo przyspieszac, powyżej bylo ok, jak sie z gazownikiem przejechałem to mówił, ze jeden cylinder na gazie przerywa i ze jak wyłaczy ten cylinder i pracuje on na benzynie to jest ok i faktycznie tak było i mowił mi ze podejrzewa ze swieca jest w oleju lub przebicie na kablu dlatego tak przerywa... teraz nie wiem czy olej wyrzuciło mi przez niego bo cos namieszal czy tylko zbiek okolicznośći i poprostu jak do niego pojechalem to juz zaczelo sie cos dziac... bo w sumie niby mapa wgrana ideolo a jechac sie nie dalo na gazie bo w zakresie tych obrotow wspomnianych wczesniej strasznie szarpalo silnikiem... strasza mnie uszczelką pod głowicą
mam nadzieje ze to nie to :P
https://zapodaj.net/ceace90f439a3.jpg.html
https://zapodaj.net/b07d4584891de.jpg.html
https://zapodaj.net/32a0b6202bcf7.jpg.html
https://zapodaj.net/989c7045ea22e.jpg.html
https://zapodaj.net/fff13ea4dabeb.jpg.html
najlepsze jest to ze stało sie to jak wróciłem od gazownika, ktory wgrywał nową mapę... jechał ze mną i mowil kiedy przyspieszac itd, bo pierw wyregulował mi na postoju, ale jak sie przejechalem to problem byl taki ze od 2 do 2.8 tys obrotow szarpalo autem i nie chcial za bardzo przyspieszac, powyżej bylo ok, jak sie z gazownikiem przejechałem to mówił, ze jeden cylinder na gazie przerywa i ze jak wyłaczy ten cylinder i pracuje on na benzynie to jest ok i faktycznie tak było i mowił mi ze podejrzewa ze swieca jest w oleju lub przebicie na kablu dlatego tak przerywa... teraz nie wiem czy olej wyrzuciło mi przez niego bo cos namieszal czy tylko zbiek okolicznośći i poprostu jak do niego pojechalem to juz zaczelo sie cos dziac... bo w sumie niby mapa wgrana ideolo a jechac sie nie dalo na gazie bo w zakresie tych obrotow wspomnianych wczesniej strasznie szarpalo silnikiem... strasza mnie uszczelką pod głowicą

Raczej nie bo ze zbiorniczka nie ubyło
[ Dodano: 2018-07-04, 22:49 ]
Witam, autko naprawione, uszczelniacz na wale cały wypchalo i stąd ten duży wyciek i walilo olejem podczas jazdy po paskach... Mam takie pytanko jak myślicie dlaczego wywaliło cały uszczelniacz, dosłownie go wypchalo? Możliwe że to przez odme?
[ Dodano: 2018-07-04, 22:49 ]
Witam, autko naprawione, uszczelniacz na wale cały wypchalo i stąd ten duży wyciek i walilo olejem podczas jazdy po paskach... Mam takie pytanko jak myślicie dlaczego wywaliło cały uszczelniacz, dosłownie go wypchalo? Możliwe że to przez odme?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 459
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Pewnie odma, ale najczęściej zapycha się zima, jak masz niedogrzany silnik i robisz krótkie przebiegi. Zawsze przed zimą zdemontuj i przeczyść odmę. Może to Ci jeszcze pomoże: a6-c5-zawor-bezpieczenstwa-odmy-vt79476.htm