
A6 2.7 bt BES tiptronik+ quatrro problem ze skrzynią
A6 2.7 bt BES tiptronik+ quatrro problem ze skrzynią
Witam serdecznie
Panie i panowie wczoraj pojawił się kłopot ze skrzynią w moim aucie, mianowicie podczas delikatnej ale to naprawdę delikatnej jazdy podczas zmiany biegu z 2 na 3 w trybie D skrzynia szarpnęła tak mocno że myślałem że ktoś mi w dupę wjechał, stało się tak wczoraj dwa razy, olej zmieniałem jakieś 2 tys km temu, zalany Ravenol, spełnia normę. Podczas szarpnięcia zauważyłem na obrotomierzu uślizg skrzyni. Przejechałem po mieście później ok 30 km i już się to nie powtórzyło, na S biegi zmienia idealnie, na D czasem mam wrażenie zmiany właśnie z 2 na 3 jakby dwuetapowo. Wcześniej problemów ze skrzynią nie miałem żadnych, żadnych dziwnych dźwięków ani szarapania. Pytanie moje brzmi co może się dziać i jakich kosztów mogę się spodziewać? Pytanie o koszty z racji włożenia w auto 9k po zakupie. Dodam także że mam jeszcze do ogarnięcia EGT i sondę lambde(będzie zrobione w ciągu dwóch tygodni). Z góry dziękuje za odpowiedzi i pomoc.

Źle się zrozumieliśmy, generalnie autem od kupna zrobiłem ok 2 tys km. Z czego przed wymianą oleju i ogólnym doprowadzeniem auta do ładu tylko z 50 km... chodziło mi o to że przez te 2k km nie było problemów, aż do wczoraj. Ravenol polecił mi mechanik tzn. Powiedział że często go zalewają i nie miał z nim problemów, olej wymieniany był statycznie. Auto ma najechane 240 tyś i nic nie świadczy o tym że licznik był kręcony.mat1324 pisze:Mogłeś zalać skrzynię lepszym olejem. Wydaje mi się, że ten Ravenol jest przyczyną, ponieważ wcześniej było wszystko w porządku, a po dwóch tysiącach już nie.
Wczoraj tj. czwartek sytuacja snów się powtórzyła 3 razy dzieje się to tylko i wyłącznie na rozgrzanej skrzyni (miejska jazda w 3h, 40 km z przystankami) i tylko z biegu 2/3, ktoś coś obstawia? Jak działa lock up?
[ Dodano: 2018-06-21, 08:24 ]
Witam ponownie, wiem że nie ładnie pisać post pod postem ale chciałem aby widać było moją odpowiedź, a raczej rozwiązanie mojego problemu. Okazało się (bynajmniej jak narazie) iż winowajcą był alternator który czasem przestawał ładować. Nie zawsze objawiało się to kontrolką braku ładowania. Czasem napięcie spadało, czasem nie było impulsu +D przez co skrzyni zdarzało się głupieć. Po wymianie alternatora na regenerowany skrzynia pracuje bardzo poprawnie i jak narazie nie zdarzyło jej się szarpnąć. W każdym razie pracuje o niebo lepiej, a gdy alternator padł praktycznie całkiem przejechanie kilku kilometrów gdyby nie tiptronic byłby koszmarem dla skrzyni (szarapała strasznie pierw z 2-3, potem juz w ogóle). Więc gdyby ktoś borykał się z podobnym problemem zalecam gruntowne sprawdzenie alternatora, mój raz działał dobrze, a raz nie. Pozdrawiam