Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Przy dużych prędkościach zaciąga specyficzny smród

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Przy dużych prędkościach zaciąga specyficzny smród

Post autor: Lukasz007 » 18 cze 2018, 21:03

Może ktoś się spotkał z podobnym problemem? Zauważyłem, że przy dużej prędkości ok. 180km/h zaciąga do środka specyficzny smród. Ani to spalony olej (silnik/turbiny/kolektory - wszystko suche jak na pustyni) ani spaliny. Bardziej przypomina mi to zapach przypalonych klocków hamulcowych (akurat cały zestaw mam nowy ale jest OK poza tym na starym secie też się zdarzało to zaciąganie więc heble wykluczam). Nie dzieje się to podczas hamowania i przy niższych prędkościach (nawet przy gwałtownym kręceniu silnikiem).

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 18 cze 2018, 21:08

Sprawdź czy odma i wężyki podciśnienia są całe.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 23 cze 2018, 08:31

Nic z tych rzeczy. Wszystko szczelne, chodzi bez zarzutu, żadnych błędów itp. Nie kopci, oleju nie ubyło od ostatniej wymiany 5000km, w rurach od ic praktycznie sucho, turbiny wstają i pompują katalogowo. Mechanicznie nie ma się do czego przyczepić...wszystko oglądałem endoskopem z kamerą pod katem wycieków. Ten zapach zdarzył się do dej pory 3-4 razy i to właśnie przy prędkościach jw.

[ Dodano: 2018-06-23, 08:31 ]
Problem rozwiązany. Okazało się, że zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego ma od spodu mikropęknięcie. W ciągu 7 miesięcy/6tkm od kiedy mam auto, ubytek płynu był niezauważalny (~150-200ml). Kropla, która jakiś czas się tworzyła spływała bokiem, a czasem kapnęła na kolektor podczas jazdy.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 24 cze 2018, 16:40

No tak:) Też miałem przygodę z tym zbiorniczkiem. Po trasie 50km zatrzymałem się aby otworzyć bramę i w tym momencie ja kie pi....ie:) Otwieram maskę a tam gorący płyn wesoło popryskuje. One są wykonane z jakiegoś dziwnego plastiku. Na szczęście nowy to koszt ok 50 złociszy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja