Witam serdecznie forumowiczów.
Jestem posiadaczem Audiczki A6 C5 2.4 ARJ + Tip, który teraz zamieniłem na 2.4 AML + manual. Przekładka została na mnie wymuszona poprzez padnięty silnik.
Po tym SWAP'ie borykam się z pewnymi problemami, które mam nadzieje, że niedługo się rozwiążą.
Niestety zdjęcie auta na chwile obecną posiadam tylko takie.
bendzji pisze:ja nawet się domyślam jakie problemy
Jeżeli chodzi o ABS/ESP to dobrze się domyślasz.
Narazie ściągnąłem VCDS'a i przekodowałem silnik lecz ABS'u nie zdołałem, bo miałem gołą wersje. Dzisiaj postaram się to już na dobre zrobić.
Bendzji widzę, że jesteś fachowcem na tym forum, więc mam do Ciebie pytanie...
Czy silnik od AML'a będzie prawidłowo pracował z tym komputerem od ARJ? Czy muszę jeszcze coś dodatkowo robić? Domyślam się, że będę musiał przeprowadzić adaptację przepustnicy
bendzji pisze:Jeżeli przełożyłeś słupek i zostawiłes osprzęt z ARJ to musi dobrze działać
Jaki numer sterownika ABS masz?
Szczerze to było na zasadzie z jednej (rozbitej, ale pięknej .... ) wyjęcie i przełożenie do drugiej w całości. Jedyne co stare zostało to sprężarka klimy, przepływka, cewka, wężyki podciśnienia z zaworkami...
Czyli powinienem jeszcze przepustnice i kolektor ssący?
bendzji pisze:bez problemu do przekodowania , przepustnica jest na 99% ta sama więc musi jeździć
Jeździ, ale poszarpuje po rozgrzaniu. Dlatego spróbuję tą adaptacje zrobić - w końcu pedał zmieniałem i jest przepustnica od AML.
Bendzji, jeszcze jedno... Wpisuje login do ABS'u 07 5 9 7 lecz dalej mi nie loguje, a gdy wpisuje 07 3 9 7 rozłącza mi połączenie i muszę wszystko powyłączać i od nowa łączyć. Wiesz może w czym tkwi problem?
Dzieje się to na vcds i na vag-com. Kabelek Viaken zielony.
Hamulce z wlepki wychodzi, że mam 1LT, a po wejściu w ABS nie pokazuje mi nazwy sterownika na górze na pasku.
Problem z kodowaniem rozwiązany. Działa login 07 5 9 5 - nie wiedziałem, że w loginie trzeba wpisać to co ma się aktualnie - xxxx5 manual. Już pomału pojmuje technikę kodowania