Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ MANUAL+Q] Sprzęgło 1.8tq apu buja autem oraz słychać klepa

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[ MANUAL+Q] Sprzęgło 1.8tq apu buja autem oraz słychać klepa

Post autor: zarzyk » 17 lip 2018, 10:29

Cześć.

Wymieniłem sprzęgło z dwa lata temu. Nie całe bo żona była.

Mam taki problem. Wrażenie jak by 2mas nie działał poprawnie oraz jak się nagrzej sprzęgło, głównie w korku.
1. Jak się nagrzeje sprzęgło jadąc w korku tak około 3km zazwyczaj zajmuje to 30minu to na wciśniętym pedały słychać klekotanie jak by ktoś pukał w stół drewniany. Słychać jak stoi się przy ścianie i okna ma się pootwierane . Jak zgaszę auto na chwilę jakieś 10 minut znowu jest spokój dopóki nie jadę w korek. W trasie zero problemów. Czy to wina łożyska? W zestawie z nowym sprzęgłem i 2masą nie było(o ile dobrze pamiętam). Sprzęgło jest luka i jak dobrałem po roczniku to wymieniłem je zaraz na inne bo nie ta ilość zębów czy jakiś kat wychylenia był i spisane wszystko ze starego i dopiero kupione właściwe było.

Co do 2giego problemu to podejrzewam 2mas. Mimo, że nowy może wadliwy?

Często ruszając z pod świateł raczej miejskim wolnym stylem zabuja autem jak starym polonezem czy dużym fiatem. taki kangurek się robi. z 1 na 2 i z 2 na 3 już malutki wyżej nie zauważyłem. Przy redukcji z 4 na 3 takiej ostrej i gwałtownym puszczeniu sprzęgła czuć że zabuja autem kilka razy.

Czy może być to wina poduszek pod silnikiem czy skrzynia? Nie są mokre a mechanik powiedział, że to kupa roboty wymienić bo przy podnoszeniu silnika zawsze coś może być jeszcze do wymiany, jakiś wężyk, gumka, oring itp.

[ Dodano: 2018-07-17, 10:29 ]
pomoże ktoś?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 lip 2018, 10:41

Chyba sam sobie odpowiedziałeś :). Dwumasa i/lub sprzęgło, przy wymianie którego nie dałeś nowego łożyska.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 17 lip 2018, 22:33

domyślam się, że to może być to. Ale szukam umocnienia :) Czy masz może jakieś doświadczenie jak szybko się rozlatuje lub jakie są konsekwencje jak się rozleci?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja