Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

kierownica ma uskok po naprawie drażka i zbieżności

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
Kamel1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 28 maja 2018, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

kierownica ma uskok po naprawie drażka i zbieżności

Post autor: Kamel1984 » 01 cze 2018, 15:06

Witam wszystkich,

byłem ostatnio zrobic zbieżność poniewaz zauwazylem ze stare letnie opony mialem starte od srodka,niestesty trafilem do kiepskiego zakladu :( "PRL"!
Mechanik przy okazji zalecili drażki choc mailem watpliwosci co do jego "wyczuwania drobnych luzow" - dla swietego spokoju kazalem zrobic za jednym zamachem zeby potem nie zwalal na drazki. Problem sie okazal zapieczony stary drazek, gość z racji braku lepszego sprzetu tak walil młotem że cos mi uszkodzil - mianowicie jak juz ostatecznie zamontowal nowe drazki ustawil zbieznosc to w trakcie jazdy (juz powyzej 40km/h) przy kierownicy na wprost pierwsze 3cm krecenia w prawo jest jakby podwójne wspomaganie (właściwie prawie brak oporu) a potem juz normalnie.. i tylko w prawo, w lewo kręci normalmnie, ktos wie co to moze być i jak to naprawic :( wydaje mi sie ze to nie jest np uszkodzony zab na listwie czy slimak bo kola reaguja, tylko wspomaganie jakby ultra lekko chodzi, przed ingerencją wszystko było super przez ostatnie 2lata od kiedy go mam

a moze zna ktos jakiegos speca od przekładni Wrocław lub okolice?

z gory dzieki za sugestie, moze wspolna burza mozgow pozwoli rozwiazac problem
(dodam za wszystkie wahacze wymienilem rowniez)

[ Dodano: 2018-05-30, 12:17 ]
jeszcze pyanie dodatkowe, czy ten MODEL audi a6 C5 Quattro ma cos takiegeo jak servotronic? jak to sprawdzic ?

oraz czy takie objwy moze dawac niejaki czujnik skretu - glupio by bylo regenerowac maglownice gdyby sie okazalo ze to jednak elektronika lub kodowanie... w kazdym razie bledy zadne sie nie wyswietlaja :(

[ Dodano: 2018-06-01, 12:16 ]
Jeszcze pytanie czy jesli to servotronic tak mowili w salonie Audi po vin ,choc dziwne bo nie odczuwalem specjalnej roznicy na trasie ani na parkingu czy mozna ewentualnie odpiac wtyki I bedzie dzialac jak zwykla wspoma ? czy budowa bardzo sie rozni? moge bez obaw oddac do jakiegos zakladu do regeneracji ? zalezy mi tylko na tym zeby nie bylo tego dziwnego uskoku w pracy

[ Dodano: 2018-06-01, 15:06 ]

usterka wyglada dokladnie tak , tylko ze w AUDI A6 C5 ktos ma jakis pomysl ?

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 11 cze 2018, 23:49

Ściągnij osłonę pod kierownicą i sprawdź luz na krzyżakach. Jeśli jest to dokręć na maxa ile dasz radę. Potem sprawdź ponownie luz. Jak zniknie to potem jeszcze raz pełną geometrię. Bynajmniej ja bym tak zrobił.

Po za tym czy jak skręcisz kołami i najedziesz na mały krawężnik/dziurę to stuka/puka z okolic podszybia?

Czy auto powyżej 80-90km/h myszkuje na prostej a w zakręcie prowadzi się dobrze?
Jeśli tak, to na 100% uwalony magiel.

Jeszcze można skontrolować stan drążków kierowniczych (nie mylić z końcówkami), ale to z tego co wiem rzadko pada w tych autkach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja