Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AQD 2.8 193 KM] nie odpala skurczybyk

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

[AQD 2.8 193 KM] nie odpala skurczybyk

Post autor: sneer » 05 cze 2018, 12:13

Mam taki problem że samochód nie odpala po zgaszeniu, dławi się jak cholera ale tylko pod warunkiem że są łącznie spełnione warunki:

1. silnik musi być porządnie rozgrzany.
2. na zewnątrz jest letnia temperatura, musi być ciepło. Zimą jest wszystko O.K.
3. po zgaszeniu samochód musi postać 20 min. - 30 min. Jak się odpala od razu po zgaszeniu albo godzinę po, to odpala.

Samochód jest z lpg, sprawnym, wtryski nie przepuszczają. Pod komputerem nic nie wychodzi. Auto nie odpala w powyższej sytuacji

Mechanicy rozkładają ręce z niewiedzy a mnie opadają z rozpaczy.

Pomóżcie please :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7166
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 cze 2018, 12:43

a czy awaryjnie na LPG wtedy odpala? próbowałeś to?

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 05 cze 2018, 14:38

Pompka paliwa?

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 05 cze 2018, 14:48

Jakby to była pompka paliwa to byłby problem z wkręcaniem się na wysokie obroty. Wymień zaworek 077 133 517 C » BOSCH 0 280 142 308

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 05 cze 2018, 15:19

bendzji,
Mam instalacje Landi Renzo Omegas i tam nie widzę możliwości ustawienia na odpalanie na lpg

Pioter211,
To jest zawór wentylujący zbiornik paliwa, dlaczego sądzisz że to jest przyczyną ?

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 05 cze 2018, 15:24

Bo tez miałem problem z odpaleniem gorącego silnika w gorący dzień. spróbuj podmienić ten zaworek od kogoś kto ma 1.8T, 2.4, 2.8. Wtedy będzie widać.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7166
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 cze 2018, 18:31

Pioter u mnie pompa padla i dawala znac tylko jak bardzo goraco , potem zaczela buczeć , na lpg palił od strzała


Kolega misuałby sprawdzić jakie ma korekty na lpg bo może rozjeżdza mapy , druga sprawa sprawdzić czujnik temp. , log przepływki itd.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 05 cze 2018, 19:51

U mnie na LPG i PB ciężko palił. Ale jak już zaskoczył to nie było problemów z obrotami. Skoro pompa została wykluczona to wymieniłem zaworek na listwie paliwowej. To tez nie pomogło więc pozostał evap. Po wymianie pali od strzała.

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 06 cze 2018, 11:01

a gdzie jest dokładnie ten zawór wentylujący zbiornik paliwa ?

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 06 cze 2018, 11:23

Pod maską po prawej stronie - pod plastikową osłoną nad filtrem powietrza.

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 06 cze 2018, 14:00

dzięki,

a tam nie jest miernik przepływu powietrza ?

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 22 cze 2018, 11:39

Przepływka jest na rurze między filtrem a przepustnicą. Zaworek evap znajdziesz po zdjęciu osłony znajdującej się nad filtrem powietrza. Ida do niego 2 rurki i jedna wiązka. Możesz na chwilę zaślepić rurki i sprawdzić czy odpali bez problemu. Tylko wtyczka musi być podłączona do zaworka.

[ Dodano: 2018-06-22, 11:39 ]
sneer, I jak tam? udało się naprawić?

Pgor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 15 kwie 2018, 18:42
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: Pgor » 28 cze 2018, 19:55

Miałem podobny problem. Kręciła długo i rożnie do godziny nie szło jej zapalić po postoju.
Zmierzono ciśnienie paliwa - niestety paliwo cofało się i trzeba było podpompowywać a zaworek zwrotny wbudowany w pompce. Wymiana pompy pomogła

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 06 lip 2018, 15:28

Pgor pisze:Miałem podobny problem. Kręciła długo i rożnie do godziny nie szło jej zapalić po postoju.
Zmierzono ciśnienie paliwa - niestety paliwo cofało się i trzeba było podpompowywać a zaworek zwrotny wbudowany w pompce. Wymiana pompy pomogła
Być może masz racje bo jak jest mało paliwa w baku to długo kręci a jak jest więcej to odpala od razu. Też tak miałeś ?
Ostatnio zmieniony 06 lip 2018, 16:00 przez sneer, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga