Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Zmiana zawieszenia z pneumatycznego na zwykłe

Zawieszenie
amisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 23 gru 2016, 23:17
Imię: Amiszewski
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: amisz » 06 sty 2017, 22:54

wojtas199012 pisze:
... rozważam sprzedać autko zanim się zacznie psuć albo wymienić to zawieszenie...
Szacun za szczerość inni sprzedają jak coś juz nie działa i pisza igła :) tak na marginesie jeżdziłeś na sprżynach jest różnica??

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 sty 2017, 23:00

Przy pneumatyce auto jest bardziej kanapowate, przez co wydaje się wygodniejsze, ale jak jest konkretniejsza dziura, to i tak czuć.

Też nie sprzedałbym auta, które jest niesprawne :] .

wojtas199012
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 05 sty 2017, 07:40
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: wojtas199012 » 07 sty 2017, 16:48

130TDI pisze:Większość myśli, że ma na budziku magiczne 190 tys. a w rzeczywistości jest to 400-500 tys. km <lol>

Z pół roku temu widziałem A6 do sprzedania - polift 3.0 TDI z przebiegiem 680 tys. km :)
No wiesz lepiej się jeździ jak przed sobą ma się 190 tys a nie 500 hehe <lol>

Ale przez te wypowiedzi o przebiegach mojej audi podniosło się EGO <rotfl>

[ Dodano: 2017-01-07, 16:43 ]
amisz pisze: Szacun za szczerość inni sprzedają jak coś juz nie działa i pisza igła :) tak na marginesie jeżdziłeś na sprżynach jest różnica??
Ze mnie żaden handlarz by nie był bo nie potrafił bym żyć z myślą ze komuś wciskam mine...

Szczerze jechałem taką A6 bez pneumatyki ale niewiele(auto znajomego) i jest może jakaś różnica ale takie zwykłe zawieszenie też by mnie satysfakcjonowało ;)

[ Dodano: 2017-01-07, 16:48 ]
mat1324 pisze:Przy pneumatyce auto jest bardziej kanapowate, przez co wydaje się wygodniejsze, ale jak jest konkretniejsza dziura, to i tak czuć.

Też nie sprzedałbym auta, które jest niesprawne :] .
Pneumatyka fajna w nowym aucie albo naprawdę z malutkim przebiegiem ;)
wtedy raczej się nie psują :p

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 509
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 130TDI » 07 sty 2017, 19:28

Pneumatyka jest naprawdę całkiem fajna, ale ceny części mocno przesadzone.
wojtas199012 pisze:No wiesz lepiej się jeździ jak przed sobą ma się 190 tys a nie 500 hehe
Dlatego handlarze dla ludzi z takim podejściem jak Ty kręcą liczniki :p

adrianacik99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 09 mar 2017, 20:49
Lokalizacja: ORZESZE

Post autor: adrianacik99 » 09 mar 2017, 20:53

Witam, Panowie znajomy również zastanawia się nad zmianą pneumatyki na zwykłe.
Mam pytanie: czy po usunięciu pneumatyki można wyłączyć VCDS żeby nie było dyskoteki na zegarach?

gagi3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 10 kwie 2016, 23:19
Lokalizacja: polska

Post autor: gagi3 » 09 sty 2018, 11:20

adrianacik99 pisze:Witam, Panowie znajomy również zastanawia się nad zmianą pneumatyki na zwykłe.
Mam pytanie: czy po usunięciu pneumatyki można wyłączyć VCDS żeby nie było dyskoteki na zegarach?
czy ktoś juz to przerobił?
moje kombi ciagnie dupsko po ziemi. rozjechal sie kompressor i poduszki z tyłu nieszczelne.
Zbieram sie na wymiane na zwykle zawieszenie. czy oprocz wachaczy, spreżyn i amorów cos jeszcze mechanicznie trzeba?
Przewaga dzięki technologi

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 sty 2018, 11:28

Przy pneumatyce jest inny stabilizator z przodu i z tyłu oraz cztery tylne wahacze (po dwa na stronę). Będziesz zakładał 1BA czy 1BE? Mogę podesłać Ci zestawienie numerów części. Musiałbyś podać mi VIN, a najlepiej wlepkę (może być na PW). Wtedy napiszę Ci co musisz wymienić i na co :). Na zawieszenie 1BE jest mniej przerabiania.

gagi3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 10 kwie 2016, 23:19
Lokalizacja: polska

Post autor: gagi3 » 25 sty 2018, 11:56

temat już prawie zakończony. w moim przypadku koszt wymiany to 350 zł za części.

Macphersony przód pasują bezproblemowo od zwykłego zawieszenia.
z tyłem jest więcej zabawy. Można sobie ułatwić wymieniając cale zawieszenie z sankami oraz wahaczami od wersji ze sprężynami lub zostawić graty od pneumatyki ale wtedy trzeba wypełnić wgłębienie w wahaczach bo pneumatyka siedzi głębiej ok 10cm.
dwie gumy pod sprężynę po 3 cm + 1 cm to za mało, da się jeździć ale ja zdobyłem aluminiowe pręty fi 140 i wys 5 cm + guma 1 cm pod spodem i guma 3 cm nad sprężynę i jest prawie jak oryginał.

dodatkowo trzeba zielonym menu lub kablem VAG usunąć pneumatykę z MMI i zegarów.
MMI nie jest problemem ale z migającymi kontrolkami na zegarach nie mogę sobie za chiny poradzić.
zostało jeszcze wykodowanie tego zawieszenia z innch podzespołów tj. światła, parktronik itd.
ma ktoś jakieś kodowanie do zegarów żeby się tych kontrolek pozbyć?
Ostatnio zmieniony 06 gru 2018, 11:45 przez gagi3, łącznie zmieniany 1 raz.
Przewaga dzięki technologi

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DKNA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 25 sty 2018, 15:53

Półśrodkiem na przedłużenie żywotności pneumatyki na naszych drogach jest założenie felg 16 cali i opony o profilu 65 lub wyższej.
Trochę tego przerobiłem i jak zaczynają się sypać miechy, wylewać amory, to za chwilę poleci kompresor , zaczną się nieszczelności w układzie....

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 25 sty 2018, 19:13

Moje a6 C6 na polskich drogach z pneumatyką machnęło 230 tyś km i 10 lat(realne),i do tej pory wymieniony był 3 lata temu jeden tylny miech.Felgi lato 18' zima 16'. Komfort na pneumatyce w moim odczuciu taki sam jak w A6 C7 z zwykłym zawieszeniu.

gagi3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 10 kwie 2016, 23:19
Lokalizacja: polska

Post autor: gagi3 » 28 maja 2018, 07:37

ollyon86 pisze:Moje a6 C6 na polskich drogach z pneumatyką machnęło 230 tyś km i 10 lat(realne),i do tej pory wymieniony był 3 lata temu jeden tylny miech.Felgi lato 18' zima 16'. Komfort na pneumatyce w moim odczuciu taki sam jak w A6 C7 z zwykłym zawieszeniu.
jestem już 4 miesiąc po przekładce na zwykłe zawieszenie i potwierdzam różnicy niema w jeździe. tak wiec oprócz bajerów z poziomowaniem i ogólnym uznaniem otoczenia ze miałem pneumatykę niczym te zawieszenia się w odczuciu nie różnią.
Przewaga dzięki technologi

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DKNA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 28 maja 2018, 12:58

Taki typ zawieszenia jest dobry na normalne drogi
W Polsce o się mija z celem

Dabus94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 03 gru 2018, 09:53
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Dabus94 » 04 gru 2018, 16:23

Odgrzeję kotleta, czy ktoras z osob ktora dokonala wymiany juz na zwykla zawieche moglaby mi poradzic dokladnie jak to zrobic? Rowniez w kwesti programowej :)
Dziekuje slicznie za pomoc.

gagi3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 10 kwie 2016, 23:19
Lokalizacja: polska

Post autor: gagi3 » 06 gru 2018, 06:59

Dabus94 pisze:Odgrzeję kotleta, czy ktoras z osob ktora dokonala wymiany juz na zwykla zawieche moglaby mi poradzic dokladnie jak to zrobic? Rowniez w kwesti programowej :)
Dziekuje slicznie za pomoc.
Wszystko opisałem parę postów wyżej. Kluczem jest przede-wszystkim kreatywny mechanik :P
Przewaga dzięki technologi

lesli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 21 sie 2010, 13:51
Lokalizacja: pomorskie

Zawieszenie pneumatyczne

Post autor: lesli » 23 gru 2018, 11:53

Witam
Siadło mi przednie zawieszenie ,mechanik stwierdził dziurę w przednim lewym miechu .
Teraz mam dylemat czy ,zrobić regenerację poduchy.Czy zmienić na tradycyjne ?
Jaką firmę polecacie co regenerują poduchy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga