[ S-TRONIC+Q] Błąd w skrzyni - po naprawie.
[ S-TRONIC+Q] Błąd w skrzyni - po naprawie.
Witam,
żeby nie zanudzać "szybko" opiszę przebieg działań:
Objawy przed naprawą:
- stukanie (szarpanie) przy zmianie biegu z 3 na 2 (w szczególności w mieście)
- brak płynnego startu przy puszczenia pedału hamulca (jakby jazda po tarce)
- częsta zmiana biegów jakby z lekkim "opóźnieniem"
Naprawiono:
- wymiana sprzęgieł (komplet)
- wymiana 2 elektrozaworów (główny i jakiś pomocniczy ... ?)
- wymiana synchronizatora biegów (chyba odpowiadający za biegi 3 i 1)
- wymiana dwumasy...
- wymiana oleju z adaptacją
Niestety po naprawie pojawia się błąd w skrzyni (poiżej opis). Firma oczywiście nie umywa rąk i podejmuje się cały czas w ramach reklamacji naprawy. Ostatnio zrobili próbę glikol., stwierdzono glikol w oleju (na szczęście lekko zabarwione). Wymienili chłodnice ale niestety błąd znowu się pojawił. Obawiam się że być może trzeba wymienić jeszcze listwy (wiązki).
http://midparts.com.pl/pl/p/DL501-S-TRONIC-0B5-ZESTAW-NAPRAWY-MECHATRONIKI-ROZBUDOWANY/4729
Pytanie: czy ktoś kojarzy czy wiązki te zawierają ochronę komponentu ? ( wówczas tylko wizyta w ASO ?)
Może jakieś porady jak spróbować "ugryźć" temat ... ?
Znaleziono 1 błąd:
17592 - Nastawnik biegów 3
P17E2 00 [096] - usterka mechaniczna
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 3
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 238690 km
Data: 2018.03.31
Czas: 17:49:50
Prędkość obrotowa silnika: 1466 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 1466 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 623 /min
Moment obrotowy silnika: -16 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 87 °C
Położenie pedału przyśpieszenia: 4.4 %
Status sprzęgła: Beide Kupplungen koennen Moment uebertragen
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
żeby nie zanudzać "szybko" opiszę przebieg działań:
Objawy przed naprawą:
- stukanie (szarpanie) przy zmianie biegu z 3 na 2 (w szczególności w mieście)
- brak płynnego startu przy puszczenia pedału hamulca (jakby jazda po tarce)
- częsta zmiana biegów jakby z lekkim "opóźnieniem"
Naprawiono:
- wymiana sprzęgieł (komplet)
- wymiana 2 elektrozaworów (główny i jakiś pomocniczy ... ?)
- wymiana synchronizatora biegów (chyba odpowiadający za biegi 3 i 1)
- wymiana dwumasy...
- wymiana oleju z adaptacją
Niestety po naprawie pojawia się błąd w skrzyni (poiżej opis). Firma oczywiście nie umywa rąk i podejmuje się cały czas w ramach reklamacji naprawy. Ostatnio zrobili próbę glikol., stwierdzono glikol w oleju (na szczęście lekko zabarwione). Wymienili chłodnice ale niestety błąd znowu się pojawił. Obawiam się że być może trzeba wymienić jeszcze listwy (wiązki).
http://midparts.com.pl/pl/p/DL501-S-TRONIC-0B5-ZESTAW-NAPRAWY-MECHATRONIKI-ROZBUDOWANY/4729
Pytanie: czy ktoś kojarzy czy wiązki te zawierają ochronę komponentu ? ( wówczas tylko wizyta w ASO ?)
Może jakieś porady jak spróbować "ugryźć" temat ... ?
Znaleziono 1 błąd:
17592 - Nastawnik biegów 3
P17E2 00 [096] - usterka mechaniczna
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 3
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 238690 km
Data: 2018.03.31
Czas: 17:49:50
Prędkość obrotowa silnika: 1466 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 1466 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 623 /min
Moment obrotowy silnika: -16 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 87 °C
Położenie pedału przyśpieszenia: 4.4 %
Status sprzęgła: Beide Kupplungen koennen Moment uebertragen
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Ktoś gdzieś na Forum opisywał wymianę samodzielną. teraz nie mam czasu, żeby tego poszukać. Wydaje mi się, że same wiązki nie mają ochrony komponentu, natomiast cały blok mechatroniki już ma - bo siedzi tam elektronika chroniona. Tak samo elektrozawory w tym zestawie nie mają ochrony komponentu - bo to jedynie cewka lub dwie.Rangers pisze:Interesuje mnie tylko czy posiadają ochronę komponentu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 maja 2017, 12:18
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki Pany za wszelkie info ! Mam nadzieję że temat ogarnięty, tydzień po odbiorze, jak na razie wsio OK ! Rzeczywiście był jakiś problem mechaniczny (musieli jeszcze raz wyjąć i składać, dodatkowo coś wymienili z mechaniki). Skrzynię robiłem w Nadarzynie, o tyle w porządku że poczuli się do reklamacji i naprawili bez dodatkowego grosza ! Temat do zamknięcia
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Nie tak szybko Podaj jeszcze, dla potomnych: gdzie w Nadarzynie to robiłeś? (co, jeśli jutro otworzy się tam drugi serwis ASB?) I ile cię kosztowało. Serwisowanie DSG to dość nowa sprawa (i kłopotliwa) więc dobrze jest pozostawić jakiś ślad po firmie, która realizuje gwarancję.Rangers pisze:Temat do zamknięcia
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga