Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 19 maja 2018, 22:16

generalnie od kilku twoich postów mam zamiar to napisać więc uwaga :)

Nie rozumiem dlaczego mylisz pojęcia jeśli chodzi o amorki.

Amorki jak są stare to są miękkie i właściwie niewiele robią. Odczuwalne jest to jako bujanie (pracują głównie sprężyny i generalnie bardzo miękie zachowywanie się samochodu, ale też samochód jest nerwowy i nie skłąda się ładnie w zakrętach. Przy ostrzejszych manewrach ucieka i za bardzo się przechyla.

Nie rozumiem dlaczego próbujesz sugerować że stał się twardszy. "Twarde" są nowe amorki. A przynajmniej na pewno Zahs i podobne. Era olejowych się skończyła i do naszego modelu ich już nawet się chyba nie da kupić - one są miękie. Gazowe nowe są zazwyczaj bardzo twarde.
I teraz jest straszna sprzeczność: Twardość samochodu nie może być spowodowana starymi amorkami.
Podejrzewam że:
Masz gdzieś luzy na zawieszeniu i to powoduje że coś przy nierównościach wali metal o metal (sworzeń?) - stąd wrazęnie twardości - bo coś słychać głośno.
Wymień amorki i potem albo od razu niech zobaczą wszystkie luzy. Podejrzewam że maszich już trochę a przy 8 wahaczach z przodu luzy mogą być dosłownie wszędzie więc ciężko je namierzyć. Z większością się da jeździć a jak chcesz usunąć wszystkie to czeka cię wydatek rzędu 5k - ok 350 x 8 wahaczy plus robota. Dodatkowo jeszcze dochodzą tuleje i łączniki.
Generalnie jak nie jesteś zdesperowany to nie polecam.
Mały luz ciężko jest stwierdzić jak wszystko jest spięte ze sobą. Jak natomiast wszystko rozepniesz to się okazuje że minimalne luzy ma prawie wszystko i decyzję czy to robić czy nie mechanik zostawi tobie....wiem, przerabiałem ostatnio.

Jedyne u ciebie co pasuje do starych amorków to:
"w czasie jazdy trochę za mocno nim buja"
Poza tym jakiś czas temu pisałem, że z twoim przebiegiem nie wierzę że amorki masz jeszcze dobre.

Przygotuj się tylko na szok jak je wymienisz - niunia będzie twarda jak decha (przynajmniej takie wrażenie mam przy zachsach.)
Wszystkie bicia / drgania sie ukażą w nowej - 5x bardziej odczuwalnej odsłonie, więć dobrze przemyśl :)
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 maja 2018, 23:08

Nie do końca <rotfl> . Rozważ taką sytuację: droga z większymi dołkami i przejazd z prędkością ok. 20-30 km/h. Sprawny amorek wytłumi większość drgań i auto delikatnie wybierze nierówności (tak miałem na początku). Przy zużytym amorku, który jest już za miękki i ma jałowy suw na określonym odcinku (brak oporu przy wciskaniu czy wyciąganiu za tłok), amorek nie jest w stanie wybrać nierówności i w krótkim czasie dobija, ponieważ nie może przeciwstawić się działającej sile. Wtedy to sprężyna powoduje silne odbicie, a zużyty amortyzator dość długie wygaszenie drgań, które ledwo zostaną wygaszone, a koło wpada w kolejną dziurę, która znów powoduje dobicie/stuk. Trzeba dodać, że C6 nie jest lekka, a 3.0 TDI z automatem w tym nie pomaga. O taką twardość mi chodzi, czyli o marne wybieranie agresywnych nierówności przy dość niskiej prędkości. W czasie jazdy po w miarę równej drodze z większą prędkością, zawieszenie nie nadąża wybierać drobnych nierówności, co skutkuje dziwnymi drganiami odczuwalnymi przez kierowcę. Poza tym auto nie jest stabilne na zakrętach i zaczęło trochę mocniej nurkować przy hamowaniu. Obecną A6 od sierpnia 2015 zrobiłem blisko 180 tysięcy km, więc dobrze pamiętam jak jeździło się kiedyś, a jak teraz. Niektórzy taki dystans robią przez ponad 10 lat, a ja to zrobiłem w niecałe 3 lata. Po drugie jestem bardzo wrażliwy na wszelkie nieprawidłowości, więc wychwycę wszystko.
Jeśli chodzi o zawieszenie, to dół rozpinałem na jesień i na sworzniach nie było luzów. Górę będę rozpinał teraz podczas wymiany przednich amorków.

Uwierz mi, ale chciałbyś, aby Twoja A6 była w takim stanie mechanicznym i wizualnym przy takim przebiegu jak mam teraz <figielek> . Gdybym skręcił licznik o 200 tysięcy km, to nawet nie zauważyłbyś tego.

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 20 maja 2018, 18:14

Nie będę się kłócił, zobaczymy jakie będziesz miał wrażenia po wymianie ;)
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 maja 2018, 20:22

Też jestem ciekaw :).

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 22 maja 2018, 18:14

Update sytuacyjny. Drgania całkowicie ustąpiły, za to są nowe cuda które zwiastują jedno - skrzynia do wora, wór do jeziora.
Przy ok 140 km/h słychać coś w stylu jazdy na mocno wyząbkowanych oponach bądź też szybką jazdą na oponach terenowych po asfalcie - jeśli kiedyś bawiliście się w offroad. Dodatkowo moje wyczulone ucho słyszy już wycie przy zwalnianiu na innych biegach, nie tylko głośne na dwójce. Jak dobrze rozgrzana skrzynia to i przy 80 jeździe na wprost słyszę lekkie huczenie. W obec powyższego dokończę skrzynię i wezmę nową regenerowaną. Są na alledrogo.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 22 maja 2018, 20:01

Kolego 'mat695' po czym te drgania całkowicie ustąpiły, co było przyczyną? Pisałeś że się wybierałeś do mechanika ale dalej cisza.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 22 maja 2018, 20:35

No właśnie rzecz w tym, że nic nie zrobiłem. Samochodem ostatnie miesiące sporo jeżdzę. Do mechanika miałem jechać, ale z uwagi na to, że wracam do Wawy w piątki wieczorem i wyjeżdzam w poniedziałki rano nie mam najzwyczajniej kiedy. Skrzynia moja powoli pada z tego co widzę, bo tak jak opisywałem słychać już dziwne dźwięki. Nie ma sensu robić flanszy, bo tak czy owak coś huczy coraz bardziej. Jak <font color='red'><b>censored</b></font> to za jednym zamachem wymienie całość i po temacie.

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 22 maja 2018, 21:28

Terkotanie przy jeździe na wprost trochę sugeruje przeguby wewnętrzne, czyli bardzo blisko naszego potencjalnego źródła problemu. Moze coś tam się jeszcze bardziej zepsuło / dostało luzówi już nie ma co bić bo łożyska / przeguby dają ciała i wyją / terkoczą zależnie od siły jakąprzenoszą i prędkości.

Takie tam ogólne przemyślenia żeby zupełnie nie skreślać typowanego przez nas miejsca awarii :)
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 22 maja 2018, 21:32

Przeguby wew/zew nowe. Z resztą to nie dźwięk przegubów zdecydowanie. To dźwięk klękającej skrzyni. W sumie to się cieszę bo wymienię cały element :)

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 22 maja 2018, 22:07

Jakoś tak nie mogę sobie wyobrazić co mogłoby terkotać w skrzyni i się nie rozpaść przy takich prędkościach oraz brak innych objawów, ale w sumie jak są dostępne te skrzynie to może to i na dobre ci wyjdzie.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 22 maja 2018, 22:13

No, to że sobie nie możesz wyobrazić jeszcze nie znaczy, że to nie skrzynia :)
Nie wali tak, że trzeba koreczki do uszu wsadzać, ale ewidentnie coś się dzieje. Mam tak jak mat1324 wyczulone ucho na wszelkie zmiany w pojeździe.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 maja 2018, 22:47

mat695 pisze:Mam tak jak mat1324 wyczulone ucho na wszelkie zmiany w pojeździe.
Najgorsze co może być <lol> .

mac190
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mac190 » 23 maja 2018, 10:27

mat695, ale masz problemy ze zmianą biegów? coś sie innego dzieje oprócz dziwnych dzwięków? szarpie? Jak to bedziesz wymieniać to z chęcią starą skrzynie wezme w celach naukowych... :P

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 23 maja 2018, 16:40

mac190 - ja mam manual, a i tak muszę go odesłać. Wtedy mnie wyjdzie nowa 3600 PLN.

kamm92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 gru 2017, 22:44
Lokalizacja: Płock

Drżenie kierownicy

Post autor: kamm92 » 25 maja 2018, 23:39

Witam, podłączę się do dyskusji, może ktoś pomoże, mianowicie na kołach zimowych 16 wszystko było w porządku, wymieniłem na letnie i przy 140km/h+ zaczyna drgać mi kierownica, byłem przekonany, że to wina opon, bo na zimowych wszystko było ok, a mechanik mi powiedział, że muszę wymienić zawieszenie przód dół, tj 2 banany zarówno po prawej stronie jak i po lewej, tu rodzi się pytanie, czy to wina zawieszenia , czy opon? Mam zamiar na początku czerwca zrobić to co radzi, czyli wymienić na przodzie, wyważyć koła i ustawić zbierzność, tylko jak dla mnie moim zdaniem żle wyważyli mi koła i tutaj człowiek ma zagwostkę o.0

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja