Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Rzuca silnikiem, cięzko pali na zimnym 3.0 TDI 233KM

Silniki wysokoprężne
kordi159
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 17 maja 2018, 00:00
Lokalizacja: Lublin

Rzuca silnikiem, cięzko pali na zimnym 3.0 TDI 233KM

Post autor: kordi159 » 17 maja 2018, 00:20

Witam,
mam problem z audi, a mianowicie chodzi o nie równą prace silnika i ciężko odpala na zimnym, ktoś moze miał podobny problem? przyczyną moze być lejące wtryski ? jeśli ktoś coś wie to proszę o pomoc.


mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 maja 2018, 06:46

Odczytaj błędy oraz sprawdź wartości w grupach 13-14 (odpalony i rozgrzany silnik), 72-77 (obojętnie) oraz 102 i 104 (odpalony i rozgrzany silnik).

idymy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 2014, 08:09
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: idymy » 17 maja 2018, 15:24

Kolego sprawdź czym prędzej wtryskiwacze, u mnie podobne objawy skończyły się wypaleniem tłoka a co za tym idzie zajechaniem silnika. Jak tylko pojawia się charakterystyczne cykanie wtrysków, nie równa praca to polecam od razu do nich zajrzeć zanim będzie za późno.

kordi159
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 17 maja 2018, 00:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kordi159 » 17 maja 2018, 21:18

Wrzucam logi. Tak to wygląda. Bardzo ciężko zapala na zimnym za 2-3 razem dopiero. Dymi na biało i czuć z wydechu ropę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 maja 2018, 21:22

Wtryski do wymiany i to szybko :). Miałeś podać pomiary z grup od 72 do 77 :p.

Masz DPFa?

kordi159
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 17 maja 2018, 00:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kordi159 » 17 maja 2018, 21:37

Jest DPF. Te wtryski już od dawna kulały. Nie wiem czy tlokow nie ruszyło już. Auto z rodziny, a mówi, że już dawno na biało mu przykopcało. Była też robiona mapa (chip) ok 2 lat temu

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 549
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 17 maja 2018, 22:25

mat1324 pisze:Wtryski do wymiany i to szybko
Obawiam się, że to nie wszystko...
kordi159 pisze: Nie wiem czy tlokow nie ruszyło już
To całkiem prawdopodobne. Cylinder 3 i 5.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com

kordi159
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 17 maja 2018, 00:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kordi159 » 17 maja 2018, 22:28

Rzuca cała budą jak zapalony. Mało drzwi nie urwią się z zawiasów jak otwarte.


mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 maja 2018, 22:47

Nie podobają mi się pomiary z grup 102 i 104. Wygląda jakby DPF był usunięty programowo <uoee> . Chyba, że sterownik silnika trafiło i takie rzeczy się dzieją <mysli> .

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 549
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 17 maja 2018, 23:19

Wtryski do sprawdzenia + ciśnienie sprężania. Tu nie ma co dywagować.
Po tych czynnościach, należy sprawdzić jeszcze, czy sterownik nie przeprowadza regeneracji DPF, mimo, że ten jest (niby) usunięty programowo. Zwróć uwagę na pomiar temp. za katalizatorem... Taką wartość zaobserwować można jedynie w trakcje przeprowadzanej regeneracji.
Oczywiście temp. przed filtrem jest nienormalna (-51stC). Być może, to "efekt usunięcia" filtra.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja