Od jakiegoś czasu próbuję się uporać z następującymi dolegliwościami:
- falowanie obrotów na biegu jałowym,
- ciężkie odpalanie, zwłaszcza na rozgrzanym silniku,
- delikatny spadek mocy,
- zwiększone spalanie,
- wyczuwalny zapach niedopalonych paliw na postoju przy włączonym nawiewie,
- drgania budy na postoju.
W/w objawy najbardziej są odczuwalne na gazie, jednak na benzynie też występują.
W ostatnim czasie wymieniłem/zrobiłem:
- filtr powietrza,
- porzewony wysokiego napięcia,
- czyszczenie i adaptacja przepustnicy,
- sprawdzenie czyjników Halla oraz prędkości obrotowej (ten przy skrzyni biegów),
- wymiana czujnika temperatury cieczy i zasysanego powietrza.
Błędy odczytane przed zrobieniem logów (usunięte przed ich pomiarem):
17537- fuel trim bank 2 (mult) system too rich
17547- fuel trim bank 2 (add) system too rich
17544- fuel trim bank 1 (add) system too lean
17535- fuel trim bank 1 (mult) system too rich
16514- oxygen (lambda) sensor b1 s1 malfunction in circuit
Po jeździe na benz błędy nie powróciły, natomiast, przy jeździ na gazie, na kawałku prostej i trochę jazdy w mieście powrócił błąd 16514.
Logi dynamiczne:
GAZ - http://vaglogi.pl/log-002_033_004_xTDKA8j.html
BENZ - http://vaglogi.pl/log-002_033_004_ADmocp0.html
Zastanawiam się, patrząc na logi, czy jedna z sond nie jest do wymiany oraz czy przepływomierz nie jest już na prostej do końca swojego żywotu?

Drodzy klubowicze, prosze o pomoc w ocenie
