Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.8 ACK prośba o analizę logów - sondy lambda

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
Dacre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 27 wrz 2015, 12:51
Lokalizacja: Lubelskie

2.8 ACK prośba o analizę logów - sondy lambda

Post autor: Dacre » 13 maja 2018, 00:08

Witam,

sporadycznie pokazuje mi na VCDS błąd od sądy lamba - brak aktywności. Co około kilkaset km wraca. Proszę o analizę logów czy sondy dobrze pracują. Jest to silnik 2.8 ACK, logi robiłem na rozgrzanym silniku i LPG.

http://log.malonetuning.com/chart/23260 ... Oh9%2FAQAA

http://vaglogger.apphb.com/log/5af762ac ... charttab-2

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 13 maja 2018, 08:25

na jakim banku ten błąd sondy? widać że na głowicy pasażera masz za ubogo pod obciążeniem ( korekta +7,0% ) - sprawdziłbym na benzynie z wyłączonym lpg i zakręcona butlą jak sie korekty ułożą

to że brak aktywności sondy to nie musi wcale być spowodowane jej uszkodzeniem - wystarczy że mieszanka jest stale za uboga/bogata

Dacre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 27 wrz 2015, 12:51
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Dacre » 15 maja 2018, 19:05

W tej chwili nie pamiętam, jak znów wyskoczy to zapiszę. Zrobię też logi na PB i tu wrzucę.

[ Dodano: 2018-05-15, 19:05 ]
Wstawiam nowe logi, na benzynie zacząłem logować od zimnego silnika z zakręconym zaworem w butli. Dystans około 8 km w jedną stronę (po mieście) i na gazie już na ciepłym silniku z powrotem 8 km.

Logi benzyna: http://log.malonetuning.com/chart/23269 ... wogBAAA%3D

Logi LPG: http://log.malonetuning.com/chart/23269 ... cFO8KrAgAA

Ogólnie ostatnimi czasy widzę, że wzrosło mi spalanie LPG oraz średnie na FISie (o około 2l). Jest też taki problem, że po przełączeniu na gaz potrafi auto zgasnąć jeśli z postoju dodam gazu (zalewa je). U gazownika byłem i mówi, że z instalacją wszystko ok i mogą to być sondy. Co do gazu przejechałem 8 tys km i problem zaczął się pojawiać jakiś 1 tys km temu nasilając się coraz bardziej - najpierw czasem dusiło przy ruszaniu z postoju i dodaniu gazu, teraz gaśnie. Jak przejadę około 1km na benzynie od temperatury przełączenia na gaz już wszystko ok. Ogólnie silnik ma moc na LPG i benzynie i staram się znaleźć problem.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 16 maja 2018, 14:32

to co zroniles jest ciezkie do oceny, a z zaufaniem do gazownika... uważałbym.
U ciebie pola 3 i 4 w grupie 006 to korekty krótkie. W 007 są korekty długie. Loguj maks 2 grupy na raz to po pierwsze. Po drugie metody są dwie:
1) wyjeżdzasz najlepiej gaz, zakrecasz na butli, żeby wykluczyć puszczanie z butli itp. Zerujesz korekty długie. Różnie w zależności od ECU, najczęściej trzeba skasowac błedy choćby ich nie było, czasem niestety trzeba odpinać aku nadługo. W 007 powinny się pojawić same zera, tzn. ze są zresetowane. Wtedy jedziesz ale nie 8km na PB tylko z 50km. Notujesz wyniki z grupy 007 (są quasi stałe). Potem jedzisz na LPG i ma być podobnie w 007 co było na Pb, też powiedzmy po tych 50km.
2)rozgrzewasz silnik, przełaczasz na chwilę na Pb i zerujesz korekty w grupie 007. Od razu logujesz 007+008, statycznie, na wolnych, postój, bez przygazówek itp. Potem co około 60s zmieniasz paliwo, ciągle logując 4 zmiany paliwa PbLPG-PB-LPG na jednym logu. Zmiane paliwa zaznaczasz przyciskiem MARK w VAG-COM/VCDS.

Sposób 1 jest dokładniejszy, ale dłuższy. Wadą sposobu 2 jest to, że sprawdzisz co jest na wolnych z ustawieniem/działaniem LPG czy Pb. Taką samą procedurę (z pkt2) powinno się powtórzyć dla kilku obciążeń, ale jak na wolnych jest spitolone to nie ma co się spodziewac że na obciążeniu jest lepiej. Uwaga, obciążenie tzn. jazda na danym biegu, utrzymując stałą prekość, rpm, spalanie. Głównym wyznacznikiem powinnobyć spalanie. Wszystko na równej drodze bo wynik będzie niemiarodajny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga