Witam,
sporadycznie pokazuje mi na VCDS błąd od sądy lamba - brak aktywności. Co około kilkaset km wraca. Proszę o analizę logów czy sondy dobrze pracują. Jest to silnik 2.8 ACK, logi robiłem na rozgrzanym silniku i LPG.
http://log.malonetuning.com/chart/23260 ... Oh9%2FAQAA
http://vaglogger.apphb.com/log/5af762ac ... charttab-2
2.8 ACK prośba o analizę logów - sondy lambda
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7159
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
na jakim banku ten błąd sondy? widać że na głowicy pasażera masz za ubogo pod obciążeniem ( korekta +7,0% ) - sprawdziłbym na benzynie z wyłączonym lpg i zakręcona butlą jak sie korekty ułożą
to że brak aktywności sondy to nie musi wcale być spowodowane jej uszkodzeniem - wystarczy że mieszanka jest stale za uboga/bogata
to że brak aktywności sondy to nie musi wcale być spowodowane jej uszkodzeniem - wystarczy że mieszanka jest stale za uboga/bogata
W tej chwili nie pamiętam, jak znów wyskoczy to zapiszę. Zrobię też logi na PB i tu wrzucę.
[ Dodano: 2018-05-15, 19:05 ]
Wstawiam nowe logi, na benzynie zacząłem logować od zimnego silnika z zakręconym zaworem w butli. Dystans około 8 km w jedną stronę (po mieście) i na gazie już na ciepłym silniku z powrotem 8 km.
Logi benzyna: http://log.malonetuning.com/chart/23269 ... wogBAAA%3D
Logi LPG: http://log.malonetuning.com/chart/23269 ... cFO8KrAgAA
Ogólnie ostatnimi czasy widzę, że wzrosło mi spalanie LPG oraz średnie na FISie (o około 2l). Jest też taki problem, że po przełączeniu na gaz potrafi auto zgasnąć jeśli z postoju dodam gazu (zalewa je). U gazownika byłem i mówi, że z instalacją wszystko ok i mogą to być sondy. Co do gazu przejechałem 8 tys km i problem zaczął się pojawiać jakiś 1 tys km temu nasilając się coraz bardziej - najpierw czasem dusiło przy ruszaniu z postoju i dodaniu gazu, teraz gaśnie. Jak przejadę około 1km na benzynie od temperatury przełączenia na gaz już wszystko ok. Ogólnie silnik ma moc na LPG i benzynie i staram się znaleźć problem.
[ Dodano: 2018-05-15, 19:05 ]
Wstawiam nowe logi, na benzynie zacząłem logować od zimnego silnika z zakręconym zaworem w butli. Dystans około 8 km w jedną stronę (po mieście) i na gazie już na ciepłym silniku z powrotem 8 km.
Logi benzyna: http://log.malonetuning.com/chart/23269 ... wogBAAA%3D
Logi LPG: http://log.malonetuning.com/chart/23269 ... cFO8KrAgAA
Ogólnie ostatnimi czasy widzę, że wzrosło mi spalanie LPG oraz średnie na FISie (o około 2l). Jest też taki problem, że po przełączeniu na gaz potrafi auto zgasnąć jeśli z postoju dodam gazu (zalewa je). U gazownika byłem i mówi, że z instalacją wszystko ok i mogą to być sondy. Co do gazu przejechałem 8 tys km i problem zaczął się pojawiać jakiś 1 tys km temu nasilając się coraz bardziej - najpierw czasem dusiło przy ruszaniu z postoju i dodaniu gazu, teraz gaśnie. Jak przejadę około 1km na benzynie od temperatury przełączenia na gaz już wszystko ok. Ogólnie silnik ma moc na LPG i benzynie i staram się znaleźć problem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
to co zroniles jest ciezkie do oceny, a z zaufaniem do gazownika... uważałbym.
U ciebie pola 3 i 4 w grupie 006 to korekty krótkie. W 007 są korekty długie. Loguj maks 2 grupy na raz to po pierwsze. Po drugie metody są dwie:
1) wyjeżdzasz najlepiej gaz, zakrecasz na butli, żeby wykluczyć puszczanie z butli itp. Zerujesz korekty długie. Różnie w zależności od ECU, najczęściej trzeba skasowac błedy choćby ich nie było, czasem niestety trzeba odpinać aku nadługo. W 007 powinny się pojawić same zera, tzn. ze są zresetowane. Wtedy jedziesz ale nie 8km na PB tylko z 50km. Notujesz wyniki z grupy 007 (są quasi stałe). Potem jedzisz na LPG i ma być podobnie w 007 co było na Pb, też powiedzmy po tych 50km.
2)rozgrzewasz silnik, przełaczasz na chwilę na Pb i zerujesz korekty w grupie 007. Od razu logujesz 007+008, statycznie, na wolnych, postój, bez przygazówek itp. Potem co około 60s zmieniasz paliwo, ciągle logując 4 zmiany paliwa PbLPG-PB-LPG na jednym logu. Zmiane paliwa zaznaczasz przyciskiem MARK w VAG-COM/VCDS.
Sposób 1 jest dokładniejszy, ale dłuższy. Wadą sposobu 2 jest to, że sprawdzisz co jest na wolnych z ustawieniem/działaniem LPG czy Pb. Taką samą procedurę (z pkt2) powinno się powtórzyć dla kilku obciążeń, ale jak na wolnych jest spitolone to nie ma co się spodziewac że na obciążeniu jest lepiej. Uwaga, obciążenie tzn. jazda na danym biegu, utrzymując stałą prekość, rpm, spalanie. Głównym wyznacznikiem powinnobyć spalanie. Wszystko na równej drodze bo wynik będzie niemiarodajny.
U ciebie pola 3 i 4 w grupie 006 to korekty krótkie. W 007 są korekty długie. Loguj maks 2 grupy na raz to po pierwsze. Po drugie metody są dwie:
1) wyjeżdzasz najlepiej gaz, zakrecasz na butli, żeby wykluczyć puszczanie z butli itp. Zerujesz korekty długie. Różnie w zależności od ECU, najczęściej trzeba skasowac błedy choćby ich nie było, czasem niestety trzeba odpinać aku nadługo. W 007 powinny się pojawić same zera, tzn. ze są zresetowane. Wtedy jedziesz ale nie 8km na PB tylko z 50km. Notujesz wyniki z grupy 007 (są quasi stałe). Potem jedzisz na LPG i ma być podobnie w 007 co było na Pb, też powiedzmy po tych 50km.
2)rozgrzewasz silnik, przełaczasz na chwilę na Pb i zerujesz korekty w grupie 007. Od razu logujesz 007+008, statycznie, na wolnych, postój, bez przygazówek itp. Potem co około 60s zmieniasz paliwo, ciągle logując 4 zmiany paliwa PbLPG-PB-LPG na jednym logu. Zmiane paliwa zaznaczasz przyciskiem MARK w VAG-COM/VCDS.
Sposób 1 jest dokładniejszy, ale dłuższy. Wadą sposobu 2 jest to, że sprawdzisz co jest na wolnych z ustawieniem/działaniem LPG czy Pb. Taką samą procedurę (z pkt2) powinno się powtórzyć dla kilku obciążeń, ale jak na wolnych jest spitolone to nie ma co się spodziewac że na obciążeniu jest lepiej. Uwaga, obciążenie tzn. jazda na danym biegu, utrzymując stałą prekość, rpm, spalanie. Głównym wyznacznikiem powinnobyć spalanie. Wszystko na równej drodze bo wynik będzie niemiarodajny.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga