Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[BES 2.7 250 KM] jakie oleje

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
hornet7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 23 kwie 2018, 15:59
Lokalizacja: Wrocław

[BES 2.7 250 KM] jakie oleje

Post autor: hornet7 » 23 kwie 2018, 16:37

Witam :)
Dzisiaj się zarejestrowałem,przywitałem i jeszcze dzisiaj proszę o pomoc :)
Proszę mnie nie strofować,że powielam temat,wiem,że już o tym było pisane,bo przeglądałem forum ale tyle jest tych informacji,że już sam nie wiem jak podejść do zagadnienia.
Mam prośbę do użytkowników takiego modelu silnikowego jak mój,żeby krótko i na temat napisali jaką najlepiej oliwę wlać do tego silnika,bo nie mam pojęcia co było lane do tej pory,to samo dotyczy skrzyni (automat-tiptronic),przebieg:ponad 200 tyś.
Okazało się również,że mam wyciek (na 99%) z pod pokrywy zaworów.
Moja trzecia V6 i trzeci raz to przerabiam ;)
Zaczęło śmierdzieć spalenizną i zadymiło się z prawej strony-za wiele tam nie widać jeśli chodzi o wyciek ale raczej to pokrywka.
Proszę napiszcie jakie uszczelki pod dekle mam zakupić-tylko oryginał z aso czy może być jakiś zamiennik,a jeśli tak to jakiej firmy?
Jakie jeszcze uszczelnienia przy okazji wymienić i ewentualnie jakiej firmy?
Będę wdzięczny za pomoc,bo chcę to ogarnąć jak najszybciej,żeby się nacieszyć nowym zakupem.
Pozdrawiam :)

Piotraz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 10 maja 2018, 07:39
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Piotraz » 11 maja 2018, 20:34

Co do wycieku:
Częściej on występuje z broków głowicy (zaślepki wałków rozrządu) znajdujących się z tyłu silnika - można je wymienić bez ściągania pokryw. W przypadku broków polecam ASO, ponieważ zamienniki Febi są mniejsze (ostatnio mierzyłem - 0,7mm różnicy na średnicy). Warto też użyć uszczelniacza silikonowego przy wpychaniu broka. Co do uszczelniania pokryw - warto wymienić też uszczelki pod nastawnikami wałków rozrządu, ponieważ do tego trzeba już zdejmować pokrywy, a może się okazać że to właśnie stąd ciekł olej. Pod nastawnik i pod pokrywy Viktor Reinz wystarczy + silikon w newralgiczne miejsca. Zwróć uwagę też na drożność odmy - odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy nie ma nadciśnienia ani podciśnienia pod nim. Jeśli będziesz miał zapchaną odmę, to na marne pójdzie uszczelnianie czegokolwiek.

Co do oliwy:
Koniecznie full syntetyk. Trzymałbym się zimnej klasy lepkości 5W, a ciepłą klasę dobrał w zależności od modów i stylu jazdy - spokojna seria 5W40, jak lubisz depnąć lub masz lekko dłubnięty motor 5W50. 5W30 moim zdaniem robi się zbyt "rzadki" przy wysokich temperaturach, od których 2.7t nie stroni. Osobiście jeżdżę na 5W50 Valvoline VR1.

hornet7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 23 kwie 2018, 15:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hornet7 » 12 maja 2018, 21:35

Dzięki kolego za informacje :) Chociaż jedna osoba się odezwała...chyba,że jest tak mało użytkowników 2,7 ?
Auto jest właśnie w trakcie roboty,wymieniam wszystkie uszczelnienia o których napisałeś,w pakiecie kompletny rozrząd,olej w silniku i skrzyni...i parę groszy się nazbierało :(
Mam tylko obawy czy dobrze zrobiłem wymieniając olej wraz z filtrem w skrzyni,bo opini jest tyle co mechaników.

Piotraz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 10 maja 2018, 07:39
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Piotraz » 13 maja 2018, 19:14

A czemu miałbyś zrobić źle zmieniając olej w skrzyni biegów? Każdy olej się zużywa i powinno się go zmieniać, niezależnie od tego co twierdzi producent auta (paradoksem jest to, że Audi nie przewiduje wymiany oleju, a ZF - producent skrzyń 5hp19 - już tak). Ważna jest obserwacja stanu starego oleju (opiłki, kolor), oraz prawidłowe jej napełnienie.

Zalesq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:46
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Zalesq » 14 maja 2018, 17:24

Witaj przyjacielu. Mialem zajazd w pracy dlatego dopiero czytam nowosci ;) po zakupie mojego 2.7 zrobilem dokladnie wszystko co opisane wyzej. Jak nie zamowiles to moge odszukac paragony. Generalnie uszczelki dekli, tylne zaslepki walkow, rozrzad, poduszke tylko prawa dalem rade bo do lewej trzeba silnik wyciagac, poduszki skrzyni. Ja odkrecilem korek od skrzyni zeby podkladke wymienic bo sie pocila, ulalem troszke oleju, byl czysty wiec zakrecilem . Nie wymienialem. Przez przelew strzykawka dolalem az sie wylewalo i tyle.
Co do uszczelnien. Zainwestuj w paste https://goo.gl/images/JVqtoR
Najlepsza! I problemy znikna .
PS. Przed rozrzadem ( bedziesz sciagal przod ) sprawdz na vcds lub vagu pomiar rozrzadu . Ja mialrm przestawiony o 1 zabek. Pisze bo jak robisz dekle i rozrzad to masz pieknie wszystko otwarte i pole do popisu zeby sobie extra ustawic.
PS2 . Uwazaj na pompe wody. Ja wszystko INY kupilem i obudowa byla z grubszej blachy a uchwyt od bagnetu jest zakrecany z pompa i mi o pasek obudowa bagnetu ocierala ale na szczescie zauwazypem to odrazu i wymodelowalem sobie bagnet ;)
PS3. Tez jezdze na tym co Piotraz Valvoline VR1 . Mega olej. Wczesniej byly inne juz nie pamietam co niemiec lał, musialbym w ksiaze zajzec. Ale jak pojechalem do Berlina - tempomat 190 to mi po godzinie check wyskoczyl bo mialem ponad 120 stopni. A odkad leje Valolina to nie ma bata na ten silnik. Lata az milo

hornet7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 23 kwie 2018, 15:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hornet7 » 15 maja 2018, 19:33

Dzięki za odzew :)
Auto już po wymianach,trochę zabolało finansowo ale nikt nie mówił,że będzie łatwo kupując audi :]
Wymienione wszystkie możliwe filtry,olej w silniku oczywiście i w skrzyni również,kompletny rozrząd,płyn chłodzący i kilka drobiazgów ale pozostał jeszcze świecący 'check',sprawdziłem co to za błąd ale muszę się bardziej w temat zagłębić,żeby niepotrzebnie czegoś nie wymienić.
Co do skrzyni to też stwierdziłem,że to przecież mechaniczne urządzenie i zużywa się jak wszystko inne,szwajcar raczej przez te 200 tysięcy nie wymieniał,bo było widać po kolorze.
Olej do silnika zapodałem motula 5w30 8100 x-clean efe
Części oczywiście z górnej półki...bez chińszczyzny :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja