Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[3.0 TDI CDYA 239 KM] niepokojący dźwięk spod maski

Silniki wysokoprężne
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

[3.0 TDI CDYA 239 KM] niepokojący dźwięk spod maski

Post autor: mat1324 » 10 maja 2018, 21:13

Od pewnego czasu pod maską słyszalny jest u mnie dziwny dźwięk. Można go porównać do jęczenia <lol> . Mam pewne podejrzenie co do przyczyny, ale chciałbym, aby ktoś inny się wypowiedział. Od razu zaznaczę, że pasek, rolki, napinacz czy rozrząd nie są przyczyną.

Dźwięk występuje tylko i wyłącznie przy obrotach rzędu 900, więc jest tuż po odpaleniu, gdy obroty są przez chwilę podwyższone, a później występuje tylko i wyłącznie na prośbę kierowcy, czyli po naciśnięciu pedału gazu do danych obrotów. Im bardziej rogrzany silnik tym rzadziej dźwięk się pojawia. Dźwięk jest słyszalny u góry silnika.

Włączenie klimatyzacji czy innego obciążenia powoduje pojawienie się lub zanik dźwięku, ponieważ obroty zmieniają się, ale nie zawsze tak jest.

Na chwilę obecną więcej nie napiszę, ponieważ chcę poznać możliwe przyczyny, a jak podam swój typ, to będziemy tylko o nim pisać i przyjmiemy go jako winowajcę.

https://www.dropbox.com/s/i4r2spyj0zmmv ... C4%99k.m4a

quattromtm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 03 maja 2012, 08:26
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: quattromtm » 10 maja 2018, 21:23

Mialem identyczne objawy i okazalo sie ze pasek. :) Wystarczy psiknac sprejem do paskow i od razu spokoj. Po wymianie paska i napinacza cisza. Pasek dostal troche oleju i byl tlusty i sie slizgal., Mozliwe ze tez pompa wspomagania juz nie domaga.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 maja 2018, 21:25

pompa wspomagania <mysli>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 maja 2018, 09:50

Paski, rolki, napinacze, pompa wody zostały wymienione, a dźwięk był też wcześniej. Dźwięk jest u góry silnika, a pompa wspomagania jest na dole, więc to nie to.

[ Dodano: 2018-05-11, 09:50 ]
Dobra nikt więcej się pewnie nie wypowie, to napiszę co jeszcze zauważyłem :).

Dźwięk słyszalny jest najbardziej w okolicy zaznaczonej na poniższym zdjęciu.

Obrazek

Dodatkowo pojawił się błąd:

Kod: Zaznacz cały

001025 - Układ recyrkulacji spalin 
               P0401 - 000 - natężenie przepływu za małe - Sporadyczny
             Ramka zamrożona&#58;
                    Stan błędu&#58; 00100000
                    Priorytet błędu&#58; 2
                    Częstość błędu&#58; 1
                    Przebieg&#58; 414566 km
                    Wskaźnik czasu&#58; 0
                    Data&#58; 2018.04.29
                    Czas&#58; 10&#58;53&#58;37

             Ramka zamrożona&#58;
                    Obroty silnika&#58; 1449 /min
                    Prędkość&#58; 86.2 km/h
                    &#40;bez jednostek&#41;&#58; -12.0
                    &#40;bez jednostek&#41;&#58; 96.0
                    Dawka paliwa&#58; 10.0 mg/suw
                    Ciśnienie rzecz.&#58; 1122.0 mbar
                    Temperatura&#58; 28.8*C
Po zrobieniu testu zaworu EGR otrzymałem takie wyniki:
- EGR nieaktywny: &#8776; 530 mg/suw (wymagane 380-550 mg/suw),
- EGR aktywny: &#8776; 380 mg/suw (wymagane 140-270 mg/suw).

Co teraz powiecie?

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 11 maja 2018, 10:02

masz moze robiony tuning silnika?
moze zrob logi podczas jazdy, grupa 3?
czysciles go?

ja mam u mnie tez roznice na jalowym i niskich obrotach, ale wiem ze moj jest wykodowany i mam virusa na 233KM.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 maja 2018, 10:10

Nie mam żadnego chipa :).

Logi zrobię później, ponieważ nie mam przy sobie VCDSa.

Jeszcze go nie czyściłem, ponieważ wczoraj wieczorem sprawdziłem z ciekawości błędy.

Pytanie moje jest takie. Czy zacinający się zawór EGR, przy określonych obrotach, może powodować takie dźwięki?

PS. Dlatego wcześniej nie pisałem, że to może być EGR, aby nie ograniczać się tylko do niego ;p.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 maja 2018, 11:43

u mnie też wartości na jałowym odbiegają , tu taki krótki log: http://vaglogi.pl/log-003_4In6Np.html

ale odgłos rzeczywiście ciekawy :)

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 11 maja 2018, 20:55

EGR nie otwiera się do końca, Ty juz masz na silniczku który nim steruje. Jeśli faktycznie coś go blokuje to może wydawać dziwne dźwięki. Pliku nie moge otworzyć (może wrzuć go na cos popularniejszego) ale kiedyś jak miełem jęczenie też słyszane najbardziej od góry to okazalo sie że padło łożysko alternatora i tarło juz obudowe.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 maja 2018, 21:07

Wydaje mi się, że moduł chce, a nie może otworzyć zaworu i wydaje takie dziwne odgłosy. Dzieje się to tylko przy określonych obrotach, więc może rozwiążę oba problemy za jednym razem.

Otwórz link w innej przeglądarce, ponieważ na pewno działa. Dropbox jest dość popularny :p.

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 11 maja 2018, 21:41

probowales odlaczyc wtyczke od egr i czy wtedy tez sa te odglosy?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 maja 2018, 14:25

Jutro będę próbował :).

[ Dodano: 2018-05-12, 14:25 ]
Odłączenie wtyczki nic nie zmienia, a błąd się ponownie nie pojawił, więc EGR odpuszczam.

Dzisiaj trochę posłuchałem i najbardziej słychać to jęczenie w miejscu, które zaznaczyłem poniżej.

Obrazek

Na postoju natomiast słyszać odgłos rolki w tym miejscu, ale wszystkie są wymienione, a zdarzało się to wcześniej. Dziwne jest to, że odgłos pojawia się tylko przy obrotach ok. 900 <mysli>.

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 13 maja 2018, 20:36

Zrzuć pasek wielorolkowy oraz pasek napedu pompy wysokiego ciśnienia i kreć rolkami, może coś wyłapiesz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 mar 2019, 01:39

Dzisiaj przez cały dzień była cisza <lol> . Podejrzany jest dla mnie napinacz paska zębatego pompy wysokiego ciśnienia.

[ Dodano: 2018-05-20, 22:23 ]
Na chwilę obecną odgłosy zniknęły, a błąd od EGR nie pojawił się ponownie.

[ Dodano: 2018-06-07, 22:02 ]
Dzisiaj dolewałem płyn do spryskiwaczy i tak sobie myślałem skąd mógł wydobywać się ten dziwny dźwięk, który był słyszalny w okolicy całego dolotu, a najbardziej przy korku wlewu oleju. Wydaje mi się, to EGR go powodował, a najbardziej było to słychać przy wlocie spalin z EGR do dolotu. Potem roznosił się po całym dolocie, który w polifcie jest metalowy, a nie plastikowy, więc było go słychać też u góry silnika. Są to moje przypuszczenia, ale dość możliwe.

[ Dodano: 2019-03-07, 01:39 ]
Okazało się, że była to dość mocno wydmuchana uszczelka pod 4 wtryskiem :p.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga