[3.0 TDI CDYA 239 KM] niepokojący dźwięk spod maski
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
[3.0 TDI CDYA 239 KM] niepokojący dźwięk spod maski
Od pewnego czasu pod maską słyszalny jest u mnie dziwny dźwięk. Można go porównać do jęczenia . Mam pewne podejrzenie co do przyczyny, ale chciałbym, aby ktoś inny się wypowiedział. Od razu zaznaczę, że pasek, rolki, napinacz czy rozrząd nie są przyczyną.
Dźwięk występuje tylko i wyłącznie przy obrotach rzędu 900, więc jest tuż po odpaleniu, gdy obroty są przez chwilę podwyższone, a później występuje tylko i wyłącznie na prośbę kierowcy, czyli po naciśnięciu pedału gazu do danych obrotów. Im bardziej rogrzany silnik tym rzadziej dźwięk się pojawia. Dźwięk jest słyszalny u góry silnika.
Włączenie klimatyzacji czy innego obciążenia powoduje pojawienie się lub zanik dźwięku, ponieważ obroty zmieniają się, ale nie zawsze tak jest.
Na chwilę obecną więcej nie napiszę, ponieważ chcę poznać możliwe przyczyny, a jak podam swój typ, to będziemy tylko o nim pisać i przyjmiemy go jako winowajcę.
https://www.dropbox.com/s/i4r2spyj0zmmv ... C4%99k.m4a
Dźwięk występuje tylko i wyłącznie przy obrotach rzędu 900, więc jest tuż po odpaleniu, gdy obroty są przez chwilę podwyższone, a później występuje tylko i wyłącznie na prośbę kierowcy, czyli po naciśnięciu pedału gazu do danych obrotów. Im bardziej rogrzany silnik tym rzadziej dźwięk się pojawia. Dźwięk jest słyszalny u góry silnika.
Włączenie klimatyzacji czy innego obciążenia powoduje pojawienie się lub zanik dźwięku, ponieważ obroty zmieniają się, ale nie zawsze tak jest.
Na chwilę obecną więcej nie napiszę, ponieważ chcę poznać możliwe przyczyny, a jak podam swój typ, to będziemy tylko o nim pisać i przyjmiemy go jako winowajcę.
https://www.dropbox.com/s/i4r2spyj0zmmv ... C4%99k.m4a
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 03 maja 2012, 08:26
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: swietokrzyskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Paski, rolki, napinacze, pompa wody zostały wymienione, a dźwięk był też wcześniej. Dźwięk jest u góry silnika, a pompa wspomagania jest na dole, więc to nie to.
[ Dodano: 2018-05-11, 09:50 ]
Dobra nikt więcej się pewnie nie wypowie, to napiszę co jeszcze zauważyłem .
Dźwięk słyszalny jest najbardziej w okolicy zaznaczonej na poniższym zdjęciu.
Dodatkowo pojawił się błąd:
Po zrobieniu testu zaworu EGR otrzymałem takie wyniki:
- EGR nieaktywny: ≈ 530 mg/suw (wymagane 380-550 mg/suw),
- EGR aktywny: ≈ 380 mg/suw (wymagane 140-270 mg/suw).
Co teraz powiecie?
[ Dodano: 2018-05-11, 09:50 ]
Dobra nikt więcej się pewnie nie wypowie, to napiszę co jeszcze zauważyłem .
Dźwięk słyszalny jest najbardziej w okolicy zaznaczonej na poniższym zdjęciu.
Dodatkowo pojawił się błąd:
Kod: Zaznacz cały
001025 - Układ recyrkulacji spalin
P0401 - 000 - natężenie przepływu za małe - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 414566 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2018.04.29
Czas: 10:53:37
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1449 /min
Prędkość: 86.2 km/h
(bez jednostek): -12.0
(bez jednostek): 96.0
Dawka paliwa: 10.0 mg/suw
Ciśnienie rzecz.: 1122.0 mbar
Temperatura: 28.8*C
- EGR nieaktywny: ≈ 530 mg/suw (wymagane 380-550 mg/suw),
- EGR aktywny: ≈ 380 mg/suw (wymagane 140-270 mg/suw).
Co teraz powiecie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie mam żadnego chipa .
Logi zrobię później, ponieważ nie mam przy sobie VCDSa.
Jeszcze go nie czyściłem, ponieważ wczoraj wieczorem sprawdziłem z ciekawości błędy.
Pytanie moje jest takie. Czy zacinający się zawór EGR, przy określonych obrotach, może powodować takie dźwięki?
PS. Dlatego wcześniej nie pisałem, że to może być EGR, aby nie ograniczać się tylko do niego .
Logi zrobię później, ponieważ nie mam przy sobie VCDSa.
Jeszcze go nie czyściłem, ponieważ wczoraj wieczorem sprawdziłem z ciekawości błędy.
Pytanie moje jest takie. Czy zacinający się zawór EGR, przy określonych obrotach, może powodować takie dźwięki?
PS. Dlatego wcześniej nie pisałem, że to może być EGR, aby nie ograniczać się tylko do niego .
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7171
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
u mnie też wartości na jałowym odbiegają , tu taki krótki log: http://vaglogi.pl/log-003_4In6Np.html
ale odgłos rzeczywiście ciekawy
ale odgłos rzeczywiście ciekawy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
- Imię: Mieczysław
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
EGR nie otwiera się do końca, Ty juz masz na silniczku który nim steruje. Jeśli faktycznie coś go blokuje to może wydawać dziwne dźwięki. Pliku nie moge otworzyć (może wrzuć go na cos popularniejszego) ale kiedyś jak miełem jęczenie też słyszane najbardziej od góry to okazalo sie że padło łożysko alternatora i tarło juz obudowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jutro będę próbował .
[ Dodano: 2018-05-12, 14:25 ]
Odłączenie wtyczki nic nie zmienia, a błąd się ponownie nie pojawił, więc EGR odpuszczam.
Dzisiaj trochę posłuchałem i najbardziej słychać to jęczenie w miejscu, które zaznaczyłem poniżej.
Na postoju natomiast słyszać odgłos rolki w tym miejscu, ale wszystkie są wymienione, a zdarzało się to wcześniej. Dziwne jest to, że odgłos pojawia się tylko przy obrotach ok. 900 .
[ Dodano: 2018-05-12, 14:25 ]
Odłączenie wtyczki nic nie zmienia, a błąd się ponownie nie pojawił, więc EGR odpuszczam.
Dzisiaj trochę posłuchałem i najbardziej słychać to jęczenie w miejscu, które zaznaczyłem poniżej.
Na postoju natomiast słyszać odgłos rolki w tym miejscu, ale wszystkie są wymienione, a zdarzało się to wcześniej. Dziwne jest to, że odgłos pojawia się tylko przy obrotach ok. 900 .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dzisiaj przez cały dzień była cisza . Podejrzany jest dla mnie napinacz paska zębatego pompy wysokiego ciśnienia.
[ Dodano: 2018-05-20, 22:23 ]
Na chwilę obecną odgłosy zniknęły, a błąd od EGR nie pojawił się ponownie.
[ Dodano: 2018-06-07, 22:02 ]
Dzisiaj dolewałem płyn do spryskiwaczy i tak sobie myślałem skąd mógł wydobywać się ten dziwny dźwięk, który był słyszalny w okolicy całego dolotu, a najbardziej przy korku wlewu oleju. Wydaje mi się, to EGR go powodował, a najbardziej było to słychać przy wlocie spalin z EGR do dolotu. Potem roznosił się po całym dolocie, który w polifcie jest metalowy, a nie plastikowy, więc było go słychać też u góry silnika. Są to moje przypuszczenia, ale dość możliwe.
[ Dodano: 2019-03-07, 01:39 ]
Okazało się, że była to dość mocno wydmuchana uszczelka pod 4 wtryskiem .
[ Dodano: 2018-05-20, 22:23 ]
Na chwilę obecną odgłosy zniknęły, a błąd od EGR nie pojawił się ponownie.
[ Dodano: 2018-06-07, 22:02 ]
Dzisiaj dolewałem płyn do spryskiwaczy i tak sobie myślałem skąd mógł wydobywać się ten dziwny dźwięk, który był słyszalny w okolicy całego dolotu, a najbardziej przy korku wlewu oleju. Wydaje mi się, to EGR go powodował, a najbardziej było to słychać przy wlocie spalin z EGR do dolotu. Potem roznosił się po całym dolocie, który w polifcie jest metalowy, a nie plastikowy, więc było go słychać też u góry silnika. Są to moje przypuszczenia, ale dość możliwe.
[ Dodano: 2019-03-07, 01:39 ]
Okazało się, że była to dość mocno wydmuchana uszczelka pod 4 wtryskiem .
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga