
Drgania-wibracje na nadwoziu
Mowil, ze obudowa moze byc nowa lub uzywana w dobrym stanie, lozysko pewnie nowe przy takiej robocie a co z reszta nie mam pojecia.mat1324 pisze:Wydaje mi się, że nie naprawiają, a wymieniają na używane z uszkodzonych skrzyń.
Po majówce będę dzwonił do warsztatu, gdzie mają mi zrobić ten mechanizm różnicowy, a jak jednak zrezygnują, to będę szukał używki i sam z mechanikiem wymienię.
Rowniez przeszlo mi przez mysl samodzielne przelozenia tego ustrojstwa. Czy wszystkie 6HP19A, 6HP19 z C6 lub C6 lift mialy te same mechanizmy roznicowe? Czy szukac tylko i wylacznie od takiej samej skrzyni?
Żeby nie było wątpliwości, chodzi o części zaznaczone na czerwono? Oraz ewentualne jakieś tam uszczelki oczywiście podczas wymiany. Czyli prawa strona, dekiel plus łożysko (na razie omijam temat flanszy bo za droga - jak to pomoże to ją wymienię, żeby się znowu nie rozwaliło)
![Obrazek]()
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
A6 C4 2.5 TDI 140km
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Te podkładki są możliwe do kupienia tylko dla manualnej skrzyni.
[ Dodano: 2018-05-05, 13:29 ]
W poniedziałek będę dzwonił w sprawie naprawy tego luzu na flanszy.
Moje przednie amorki kończą swój żywot, ponieważ zaczęły stukać na dołkach oraz zawieszenie zrobiło się strasznie sztywne, ponieważ amorki nie tłumią, a jedynie sprężyna odbija i nie jest zbyt komfortowo
.
[ Dodano: 2018-05-05, 13:29 ]
W poniedziałek będę dzwonił w sprawie naprawy tego luzu na flanszy.
Moje przednie amorki kończą swój żywot, ponieważ zaczęły stukać na dołkach oraz zawieszenie zrobiło się strasznie sztywne, ponieważ amorki nie tłumią, a jedynie sprężyna odbija i nie jest zbyt komfortowo

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Drgania u mnie zmniejszyły się do akceptowalnego poziomu, ale i tak planuję do połowy czerwca zrobić wszystko co było wcześniej wymienione. Derwuje mnie zachowanie auta, które stało się twarde na dołkach, a w czasie jazdy trochę za mocno nim buja (głównie podczas dohamowania przy zjeździe z autostrady i na wietrze). Nie wiem dlaczego, ale im zawieszenie jest bardziej miękkie, tym mniej jest drgań
. Dodatkowo po jeździe po 'kocich łbach' przez kilkaset metrów jest idealnie. Ogólnie wyczuwam dwa rodzaje drgań/wibracji. Dlatego sama wymiana amorków raczej nie rozwiąże problemu.
Mój plan:
1. Amortyzatory przednie + tuleje górnych wahaczy.
2. Amortyzatory tylne + olej w skrzyni biegów wraz z filtrem.
3. Serwis olejowy wraz z filtrami + olej w skrzyni biegów wraz z jej adaptacją.
4. Luz na prawej flanszy (ewentualnie).
Muszę wszystko zrobić do połowy czerwca, ponieważ później oddaję auto do lakiernika na tydzień, aby zrobił mi polerkę i kilka poprawek, bo po przejechanych przeze mnie blisko 180 tysiącach km chyba już się należy
.

Mój plan:
1. Amortyzatory przednie + tuleje górnych wahaczy.
2. Amortyzatory tylne + olej w skrzyni biegów wraz z filtrem.
3. Serwis olejowy wraz z filtrami + olej w skrzyni biegów wraz z jej adaptacją.
4. Luz na prawej flanszy (ewentualnie).
Muszę wszystko zrobić do połowy czerwca, ponieważ później oddaję auto do lakiernika na tydzień, aby zrobił mi polerkę i kilka poprawek, bo po przejechanych przeze mnie blisko 180 tysiącach km chyba już się należy
