Pomoc w diagnostyce błędów c6 2.0tfsi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 12 kwie 2018, 12:25
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trzebinia
Pomoc w diagnostyce błędów c6 2.0tfsi
Witam, stałem się posiadaczem audii i jest to mój pierwszy post Autko kupiłem 2tyg temu i zaniepokoiła mnie temperatura. Podczas jazdy jest to max 70, na postoju wzrasta do 90. Na moje jest temu winny termostat ale dla pewności zrobiłem diagnostyke i wyszło takie coś:
Address 01: Engine (BPJ) Labels: 06F-907-115-AXX.lbl
Part No SW: 4F2 910 115 J HW: 4F2 907 115
Component: 2.0l R4/4V TFSI 0020
Revision: 56H16--- Serial number:
Coding: 010D000C02070920
Shop #: WSC 17954 003 00000
VCID: 2759FFAFED2D
1 Fault Found:
008577 - Performance Malfunction in Cooling System
P2181 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 146775 km
Time Indication: 0
Date: 2018.06.13
Time: 20:42:14
Freeze Frame:
RPM: 2086 /min
Load: 79.2 %
Speed: 61.0 km/h
Temperature: 69.0°C
Temperature: 21.0°C
Absolute Pres.: 1010.0 mbar
Voltage: 14.224 V
Address 08: Auto HVAC Labels: 4F0-910-043.lbl
Part No SW: 4F0 910 043 B HW: 4F1 820 043 AL
Component: KLIMABETAETIGUNGH30 0070
Revision: 00000073 Serial number: 00000000574455
Coding: 0524548
Shop #: WSC 02325 785 00200
VCID: 1D35DD47BF71
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 249
Mileage: 146775 km
Time Indication: 0
Date: 2018.06.13
Time: 20:42:20
Błędy zostały usunięte i po dwóch dniach ponowiłem próbę i ponownie nie wyskoczyły ale problem z temperaturą pozostał. Na pierwszy rzut wymieniłbym termostat ale po przeczytaniu paru postów może to być czujnik temperatury.
Address 01: Engine (BPJ) Labels: 06F-907-115-AXX.lbl
Part No SW: 4F2 910 115 J HW: 4F2 907 115
Component: 2.0l R4/4V TFSI 0020
Revision: 56H16--- Serial number:
Coding: 010D000C02070920
Shop #: WSC 17954 003 00000
VCID: 2759FFAFED2D
1 Fault Found:
008577 - Performance Malfunction in Cooling System
P2181 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 146775 km
Time Indication: 0
Date: 2018.06.13
Time: 20:42:14
Freeze Frame:
RPM: 2086 /min
Load: 79.2 %
Speed: 61.0 km/h
Temperature: 69.0°C
Temperature: 21.0°C
Absolute Pres.: 1010.0 mbar
Voltage: 14.224 V
Address 08: Auto HVAC Labels: 4F0-910-043.lbl
Part No SW: 4F0 910 043 B HW: 4F1 820 043 AL
Component: KLIMABETAETIGUNGH30 0070
Revision: 00000073 Serial number: 00000000574455
Coding: 0524548
Shop #: WSC 02325 785 00200
VCID: 1D35DD47BF71
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 249
Mileage: 146775 km
Time Indication: 0
Date: 2018.06.13
Time: 20:42:20
Błędy zostały usunięte i po dwóch dniach ponowiłem próbę i ponownie nie wyskoczyły ale problem z temperaturą pozostał. Na pierwszy rzut wymieniłbym termostat ale po przeczytaniu paru postów może to być czujnik temperatury.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jaka temperatura jest widczona w VCDSie? Zgadza się z tą na zegarach?
Wydaje mi się, że jest to jednak termostat . Czujnik temperatury okłamuje raczej cały czas, a termostat, gdy jest otwarty, to auto ciężej się rozgrzewa i podczas jazdy nie może osiągnąć temperatury roboczej, a po zatrzymaniu nagle na zegarach jest 90*C.
Jakbyś chciał wymieniać termostat, to zdecyduj się na oryginał, który w ASO kosztuje ok. 235 zł.
Wydaje mi się, że jest to jednak termostat . Czujnik temperatury okłamuje raczej cały czas, a termostat, gdy jest otwarty, to auto ciężej się rozgrzewa i podczas jazdy nie może osiągnąć temperatury roboczej, a po zatrzymaniu nagle na zegarach jest 90*C.
Jakbyś chciał wymieniać termostat, to zdecyduj się na oryginał, który w ASO kosztuje ok. 235 zł.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 12 kwie 2018, 12:25
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trzebinia
gdzie sprawdzic temperature na vcds? dopiero co kupilem i jeszcze nie ogarniam. Co do termostatu dostane gdzies numer czesci, wazne to dla mnie aby pasowal na 100pro bo mieszkam w Norwegii a bede zamawial czesci z PL. A zdarzylo sie czasem ze mechanik rozgrzebal fure a czesc nie pasowala
sorki za brak polskich znakow.
pozdro
sorki za brak polskich znakow.
pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Temperaturę sprawdzisz w blokach pomiarowych sterownika silnika (przeważnie pierwsza grupa).
Termostat: 06D 121 111 G
Czujnik temperatury płynu: 06A 919 501 A
Oring czujnika: N 903 168 01
Części będą na 100% pasować, jeśli masz silnik BPJ . Na forum podałem setki numer i pomyłki zdarzały się głównie z racji błędnych danych w opisie auta. Jeśli chcesz mieć pewność, to możesz podać VIN (lub przesłać mi na PW). Wtedy dobiorę konkretnie do auta, ale podane numery i tak są poprawne.
Przy kupnie w ASO czujnika, oring trzeba dokupić osobno. Przy zamiennikach w większości przypadków jest już w komplecie. Termostat polecam oryginalny, ale czujnik już niekoniecznie.
Termostat: 06D 121 111 G
Czujnik temperatury płynu: 06A 919 501 A
Oring czujnika: N 903 168 01
Części będą na 100% pasować, jeśli masz silnik BPJ . Na forum podałem setki numer i pomyłki zdarzały się głównie z racji błędnych danych w opisie auta. Jeśli chcesz mieć pewność, to możesz podać VIN (lub przesłać mi na PW). Wtedy dobiorę konkretnie do auta, ale podane numery i tak są poprawne.
Przy kupnie w ASO czujnika, oring trzeba dokupić osobno. Przy zamiennikach w większości przypadków jest już w komplecie. Termostat polecam oryginalny, ale czujnik już niekoniecznie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 12 kwie 2018, 12:25
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trzebinia
Dzięki za odpowiedzi. Piszę jeszcze raz dla pewności po tym co zaobserwowałem po ostatniej jeździe i ponownym podłączeniu pod vcds. Podczas jazdy wskazówka temperatury nagle spadła do 0 i już nie chciała się podnieść. Ponowiły się błędy z pierwszego posta, po usunięciu wskazówka poszła na 70. Sprawdziłem też temp. w blokach pomiarowych i było 69. Czy wymieniać również czujnik czy raczej jest to winna uszkodzonego termostatu?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 193
- Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8 TFSI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kędzierzyn
Koledzy wie ktoś może czy temp płynu dla licznika (vcds 17) i dla ecu (vcds 01) jest brana z jednego czujnika. Bo ten szary ma tylko 2 piny U mnie od kilku dni jest problem z temp na zegarach łapie 90 jak zwolnię to spada na ok 80. Sprawdzałem vcds i w liczniku było 85 a w silniku 90. Obstawiam termostat ale chcę sie upewnić. Bo w Małyszu w dieslu miałem czujnik zielony 4 pin.
[ Dodano: 2020-05-02, 19:44 ]
Czytałem ,że termostaty Behr Mahle są na pierwszy montaż a sprzedawane w sklepie mają wytarte logo audi . Ktoś coś Czy tylko ori z ASO
[ Dodano: 2020-05-02, 19:44 ]
Czytałem ,że termostaty Behr Mahle są na pierwszy montaż a sprzedawane w sklepie mają wytarte logo audi . Ktoś coś Czy tylko ori z ASO
2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line